Feedback om SweClockers användarfrågor

Permalänk
Medlem

Skulle det gå att gömma frågan så den inte syns om "man" redan har svarat på den?
Nu är den gråmarkerad och "störig" efter "man" svarat.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Delar aldrig något från SweC på Facebook. Anledning? De jag känner som är intresserade av teknik förmodligen redan läst/kommer att läsa det på egen hand. Och resten är rätt ointresserade av teknik så finns inte riktigt någon poäng då.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Celebmir:

Tror du missar min poäng. Som publicservice så skall de inte gynna vissa företag och inte andra. De skall antingen gynna alla eller inga.

Skickades från m.sweclockers.com

Du som missar min. Dom behöver ju bara vara med på communities som passar deras målgrupp.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av xfade:

Skulle det gå att gömma frågan så den inte syns om "man" redan har svarat på den?
Nu är den gråmarkerad och "störig" efter "man" svarat.

Bra feedback! Svaret är nej, i dagsläget går det inte. Vi har helt enkelt snott vanliga poll-systemet för nyheter, och där är ju inte riktigt tanken samma fråga ska synas flera gånger i veckan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vilket format föredrar du när det kommer till produkttester och recensioner?

Beror ju på vad det är för test. Men sammanfattning i video-format på max 10 minuter och sen möjligheten att gräva sig in i detaljer på ett mer traditionellt sätt. Men det alternativet fanns inte

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FredrikMH:

Vilket format föredrar du när det kommer till produkttester och recensioner?

Beror ju på vad det är för test. Men sammanfattning i video-format på max 10 minuter och sen möjligheten att gräva sig in i detaljer på ett mer traditionellt sätt. Men det alternativet fanns inte

Tack! Det är nog mittenalternativet.

Frågorna är medvetet ganska breda/yxiga, för att få in volymer svar. Tar givetvis hänsyn till det när vi sedan sitter ned med siffrorna och ska utvärdera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Lite både och känner jag, skriftliga är alltid bra för att kunna läsa på om smådetaljerna. Däremot hade det varit kul om ni försökte klämma in någon vod där ni köttar på i 30-60m om det är någon storlansering som t ex processor- eller grafikarkitektur.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag gillar film + mer info i texten, när det är chassin som ni recenserar. Annars föredrar jag text alla dagar i veckan. Jag läser mycket snabbare än vad ni kan prata i ett klipp som ska passa alla. Dessutom glömmer jag hörlurarna ibland och tror inte min omgivning vill höra samma sak som mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack! Det är nog mittenalternativet.

Frågorna är medvetet ganska breda/yxiga, för att få in volymer svar. Tar givetvis hänsyn till det när vi sedan sitter ned med siffrorna och ska utvärdera.

Mmm, kan bli lite för breda alternativ för att kunna säga exakt det man vill dock, vilket kan göra att man inte svarar alls.
Jag valde till sist mittenalternativet "Video med kompletterande text och bilder", men rent definitionsmässigt så skulle jag hellre svara "Text och bilder med kompletterande video".
För mig är text och bilder fortfarande själva kärnan i en recension. Men en video kan ge lite extra bredd, funka som en introduktion, samt ge kompletterande info på specifika detaljer som syns bäst i rörelse.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Valde "Video med kompletterande text och bilder" då det var närmast.
Hade velat haft valet "Traditionell artikel med text och bilder med kompletterande video"

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Beror väl helt på vilken typ av recension. Ser ju gärna en videorecension när det gäller chassin, fläktar, kylare, nätagg, kringsutrustning och annat. Blir en annan känsla då man får höra plåten slamra, plasten knarra och annat. Materialkänsla och annat kan gå att få fram hyfsat i video till skillnad från bilder, om man mickar rätt.

Ser dock inte att en CPU-recension skulle ha så mycket ut av en video, annat än som en kort sammanfattning med lite allmänna tankar och summeringar. Kanske lite unboxing och sånt, men där vill man ju ha grafer. Grafer, damnit!

Permalänk
Medlem

Text och bilder, kan läsa snabbare än vad ni pratar. Och man kan hoppa till den infon man är ute efter, medans i en video så måste man se igenom hela då man inte vet vart det intressanta är.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Relik 📜

Tack för input, alla! Jättebra att ha när vi sätter oss ned med siffrorna sedan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gillar att gräva ner mig i djupgående texter. Dock så är det trevligt att ha en video på några minuter som samman fattar det hela de gånger man behöver fräscha upp minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Tittar så gott som aldrig på video instruktioner eller reportage om det inte råkar vara en 2 minuters snabb instruktion på något man inte gjort förr.

Med andra ord ser jag aldrig på er Fredagspanel. Eller annat liknande.

Det finns några skäl, bra eller dåliga: video kan inte alltid visa tydliga bilder, ljud kan vara ett otyg (inte bara eventuell dialekt), det är svårare att summera fakta från en video utan att se den flera gånger.

Nej, jag följer ingen Youtube kanal som inte råkar vara musik relaterad.

Sedan finns det en annan aspekt, jag älskar program typ WheelerDealers. Vad skiljer? Det är kanske tillräckligt som skiljer i upplägget för att TV skall vara ok, men Youtube inte. Trots att det egentligen är samma medium i grunden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket format föredrar du när det kommer till produkttester och recensioner?

Jag skulle gärna se en redig videorecension, men med en kortfattat variant i textform.
Är löjligt förtjust i just chassin.. Så att kunna kolla igenom en kortare version i text på de chassin jag "egentligen" inte är intresserad av vore trevligt.

Många av de tidigare recensionerna har ju haft något liknande, men inte den här senaste. Men i min åsikt får ni gärna fortsätta med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det någon generell tråd om just "Feedback om SweClockers" hemsidan?
Jag stör mig på en sak men hittar ingen tråd där jag kan skriva och fråga om det jag undrar.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Punnisher:

Finns det någon generell tråd om just "Feedback om SweClockers" hemsidan?
Jag stör mig på en sak men hittar ingen tråd där jag kan skriva och fråga om det jag undrar.

Du kan göra en egen tråd i feedback-forumet?

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för en ny snabbfråga! Den här gången är frågan Använder du notifieringar i webbläsaren? (i allmänhet). Om någon har några funderingar eller vill diskutera så kör hårt här!

Permalänk
Medlem

Har stängt av så att jag inte ens tillfrågas om notifieringar, då varannan site annars frågar om de får skicka notifieringar. Mycket störande fenomen generellt.

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

Har stängt av så att jag inte ens tillfrågas om notifieringar, då varannan site annars frågar om de får skicka notifieringar. Mycket störande fenomen generellt.

Instämmer, allt som oombett pockar på ens uppmärksamhet är störigt som fan.

Ett av de absolut jävligaste gisslen de senaste åren är i övrigt när sajterna horar nyhetsbrevsprenumerationer, kontoregistrering, eller vad det nu är, med popup-lightbox man får drämd i fejan så fort man håller musen stilla mer än några sekunder. Gärna gör de stängakrysset så otydligt/litet/placerat nån annanstans än övre högra hörnet, att man verkligen får leta efter det också, gissningsvis för att den drabbade inte automatiskt ska kunna klicka bort rutan utan vidare eftertanke.

Lova mig att ni aldrig börjar med det möget, Sweclockers

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurt:

Dags för en ny snabbfråga! Den här gången är frågan Använder du notifieringar i webbläsaren? (i allmänhet). Om någon har några funderingar eller vill diskutera så kör hårt här!

Usch nej. Blockerar alltid.

Permalänk
Hedersmedlem

@kaput Inga planer på att införa några jobbiga popup-rutor som dyker upp så fort man skrollar eller rör musen! Det kan jag också bli tokig på, lämnar nästan alltid sådana sidor direkt.

Vi har fått önskemål från medlemmar som vill ha notifieringar i webbläsaren för t ex nya inlägg i forumet och nya nyheter, men eftersom att det även påverkar de som inte vill ha notifieringar (popup-rutor som frågar om man vill aktivera eller inte) så kändes det viktigt att göra en liten undersökning för att se hur intresset ser ut. Resultatet verkar dock tydligt med 84% som inte använder det Så det ser inte ut som att det är något vi kommer att införa på Swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

... men eftersom att det även påverkar de som inte vill ha notifieringar (popup-rutor som frågar om man vill aktivera eller inte) ...

Så behöver det väl inte alls bli? Lägg in en knapp på användarens profilsida för att begära aktivering av notifieringar. Då kommer enbart de som aktivt begär det få frågan och alla andra märker ingenting.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johho:

Så behöver det väl inte alls bli? Lägg in en knapp på användarens profilsida för att begära aktivering av notifieringar. Då kommer enbart de som aktivt begär det få frågan och alla andra märker ingenting.

Hm, så kanske det går att lösa. Det får jag överlåta till min mer kodkunniga kollega @Klorixx. Men vi resonerar (just nu) hur som helst som så att det känns mer angeläget att lägga utvecklingstiden på att göra något som fler skulle uppskatta och använda men det betyder inte att vi aldrig kommer att göra det.

Skickades från m.sweclockers.com