SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Medlem

Mycket uppskattat, tack!

Permalänk
Inaktiv

Riktigt schysst av dig! Detta är en fröjd för mina ögon

Permalänk
Medlem

@Soitora: Tjo, gillar temat! Men jag ville ändra text-färgerna lite så varför inte bidra till repot ^^? Efterfrågar ett pull request för variabel-värden för text färg och titel text färg (se repo pull request)

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av wirlez:

@Soitora: Tjo, gillar temat! Men jag ville ändra text-färgerna lite så varför inte bidra till repot ^^? Efterfrågar ett pull request för variabel-värden för text färg och titel text färg (se repo pull request)

Tack så mycket, migrerade den och skickade ut en uppdatering!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Soitora: Härligt! Mycket lättare att ändra färgerna nu direkt i Stylus. Dock ser jag att "customisable options" försvann från userstyles.org pga "Added code universality, prevents me from making it customizable.", är det något man kan få tillbaka vid senare tillfälle?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av wirlez:

@Soitora: Härligt! Mycket lättare att ändra färgerna nu direkt i Stylus. Dock ser jag att "customisable options" försvann från userstyles.org pga "Added code universality, prevents me from making it customizable.", är det något man kan få tillbaka vid senare tillfälle?

Just nu så gjorde jag det för att ha stöd för t.ex. BetterSweclockers
Problemet är att Userstyles kräver placeholders i koden så sidan själv ersätter med den användaren väljer, har inte hittat ett sätt att få en "fallback" kod att fungera ännu som jag tänkt.

Ett alternativ för mig för att få det fungera är att ha två versioner av temat jag maintainar, vilket inte bör vara svårt i teorin nu när jag satt alla färger som variabler i början. Men hade föredragit att hitta ett sätt att ha båda fungerande i samma kod :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Soitora: Mmm förstår problemet/frustrationen :S

Permalänk
Medlem

@Soitora åh va nice, tusen tack!

Permalänk
Ljusskygg

Uppdaterad med stöd för widgeten Sweclockers Store samt fixade kommentarbubblan vid artiklarna.

Missledande EDIT
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det utan Stylus? Har läst att de lagrar din historik etc.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av frong:

Går det utan Stylus? Har läst att de lagrar din historik etc.

Det var Stylish som hamnade i blåsväder efter att de började lagra användarinformation.
Du kan hitta den öppna källkoden till Stylus här!

Skrivet av :

"Stylus" is a fork of the popular Stylish extension which can be used to restyle the web. Not "ish", but "us", as in "us" the actual users. Stylus is a fork of Stylish that is based on the source code of version 1.5.2, which was the most up-to-date version before the original developer stopped working on the project. The objective in creating Stylus was to remove any and all analytics, and return to a more user-friendly UI... - https://add0n.com/stylus.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Det var Stylish som hamnade i blåsväder efter att de började lagra användarinformation.
Du kan hitta den öppna källkoden till Stylus här!

Jaha! Då skall jag pröva senare, tackar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Ljusskygg

Version 2.0.0

En helt ny version är nu släppt!

Det är en hel omskrivning av koden som är väldigt mycket lättare att arbeta med och som även fixar gamla problem som spökade!
Nu på Userstyles går det även att ändra precis alla färger som jag använt som standard.

Det finns en liten bit små problem jag ska fixa under dagen eller så när jag har tid, de följande jag hittat är:

  • Inloggnings sidan är ännu inte ändrade.

  • Inloggningsknapparna är fortfarande vita

  • Jag gjorde hela temat med Better Sweclockers aktiverat och på grund av mina inställningar så måste några element justeras då de doldes av userscriptet.

  • Att hovra vissa bilder gör dem 75% transparenta.

Temat ändrade väldigt mycket färger och designer, kom gärna med feedback, ifall ni hittar något som ser fel eller helt skevt ut, vänligen skriv här eller gör en issue på min GitHub repository.

Förtydling
Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Jag gjorde hela temat med Better Sweclockers på så vissa element måste justeras då de doldes av userscriptet.[/li]

Vilka element handlar det om? Tänker framförallt på att Better SweClockers inte ska dölja någonting om inte motsvarande inställning är aktiverad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Vilka element handlar det om? Tänker framförallt på att Better SweClockers inte ska dölja någonting om inte motsvarande inställning är aktiverad.

I detta fall handlar det om det grön-aktiga(?) "Redigera Inlägg" fältet på bilden nedan.

Kan ha varit en inställning jag råka trycka i någon gång men har inget minne av det så får fixa det i efterhand.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

I detta fall handlar det om det grön-aktiga(?) "Redigera Inlägg" fältet på bilden nedan.
https://i.imgur.com/xrsiLLJ.png
Kan ha varit en inställning jag råka trycka i någon gång men har inget minne av det så får fixa det i efterhand.

Right! Den inställningen heter Kompakt layout. Vid närmare eftertanke tycker jag det verkar rimligare att den är avstängd som standard, så jag har gjort en commitdevelop. (BSC Nightly byggs därifrån varje natt.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg

Version 2.0.1

Jag har nu släppt en fix på de problem som kunde hittas strax efter släppet av 2.0.0!

Changelog på Engelska

  • Fixed styling related to login and register.

  • Fixed the forum post edit headers.

  • Fixed non-styled polls from post edit.

  • Fixed so that images no longer become translucent.

  • Fixed the select menu on forum overview.

  • Fixed lack of styling on private message page.

  • Removed blue border from focused buttons.

  • Removed blue text when pressing a pagination button.

  • Removed carousel underline on hover and replaced with translucency.

  • Removed article category underline on hover and replaced with translucency.

  • Removed article comments widget underline on hover and replaced with translucency.

  • Removed search results underline on hover and replaced with translucency.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

När det kommer till diagram så blir svart på mörkgrått inte så där tokbra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Trevligt, uppskattar arbetet!

Jag körde blargmodes tema ett tag.

Jag brukar köra Midnight Lizard, finns både till firefox och chrome.
Problemet med Lizard är att den inte fungerar så bra med Sweclockers diagram heller, men annars är det bra. Togglar tillägget med shift+alt+m.

Sen har chrome på min mobil nåt sorts "dark mode" men jag vet inte om det kom till i 76 eller om det är för att jag kör en special build som heter "Bromite".

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Daemon:

När det kommer till diagram så blir svart på mörkgrått inte så där tokbra.

https://i.imgur.com/NmQbD9J.png

Haha jag har försökt tänka ut ett sätt att fixa det på, filter eller något liknande, men är fortfarande kluven på frågan.

EDIT: Skickar ut en uppdatering snart som lägger till ett invert filter på diagram!
EDIT 2: Version 2.0.2 är ute och ska fixa det.

Skrivet av Luminous:

Trevligt, uppskattar arbetet!

Jag körde blargmodes tema ett tag.

Jag brukar köra Midnight Lizard, finns både till firefox och chrome.
Problemet med Lizard är att den inte fungerar så bra med Sweclockers diagram heller, men annars är det bra. Togglar tillägget med shift+alt+m.

Sen har chrome på min mobil nåt sorts "dark mode" men jag vet inte om det kom till i 76 eller om det är för att jag kör en special build som heter "Bromite".

Tack så mycket!
Har inte hört talas om Midnight Lizard men för andra sidor använder jag Dark Reader.

Ja Google försöker lägga in så man kan få Dark Mode på alla sidor, på både telefonen och datorn, vilket jag uppskattar!

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

@Soitora Tack för fixet av diagram!

Har ett par ytterligare requests om du har lust och möjlighet att kika på det, dels en homogenisering av textfärgen på

#optionsForm

med övriga layouten på mörk bakgrund samt en liten uppfräschning av namn och titlar på https://www.sweclockers.com/medlemmar

Tack på förhand.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Så här blir det för mig

Kan ju fixa det på egen hand men för att ge lite feedback. Kör Waterfox (men det spelar ju ingen roll).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phedd:

Så här blir det för mig

https://i.imgur.com/m9sszUr.jpg

Kan ju fixa det på egen hand men för att ge lite feedback. Kör Waterfox (men det spelar ju ingen roll).

Skumt, har inte kört Waterfox själv men den verkar ju hantera vissa textelement annorlunda än Chrome och Firefox trots allt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@Daemon: Ja, kanske. Inte haft problem med teman till nån annan sida bara

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Daemon:

@Soitora Tack för fixet av diagram!

Har ett par ytterligare requests om du har lust och möjlighet att kika på det, dels en homogenisering av textfärgen på

#optionsForm

med övriga layouten på mörk bakgrund samt en liten uppfräschning av namn och titlar på https://www.sweclockers.com/medlemmar

Tack på förhand.

Vart exakt kan man hitta ett ställe #optionsForm används?
Jag har gått igenom så många sidor så har inget minne av vart jag skapade den ifrån!

Skrivet av phedd:

Så här blir det för mig

https://i.imgur.com/m9sszUr.jpg

Kan ju fixa det på egen hand men för att ge lite feedback. Kör Waterfox (men det spelar ju ingen roll).

Hur exakt ser CSS koden ut för dig? Vet inte riktigt hur jag ska fixa ett fel jag inte kan återskapa. :/

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Soitora:

Vart exakt kan man hitta ett ställe #optionsForm används?
Jag har gått igenom så många sidor så har inget minne av vart jag skapade den ifrån!

Det kan man nog inte riktigt strictly speaking, vanliga användare påverkas nog inte nämnvärt av den.
optionsForm finns dock lite varstans tror jag men oftast är det nog något som ligger innanför det som manipuleras istället.

Edit: @soitora på bland annat profilinställningar finns den. Där agerar den dock annorlunda och utan problem med färgerna för mig så det hjälper kanske inte dig så mycket.
https://www.sweclockers.com/profil/installningar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Ljusskygg

Version 2.0.3

Skrivet av Daemon:

Det kan man nog inte riktigt strictly speaking, vanliga användare påverkas nog inte nämnvärt av den.
optionsForm finns dock lite varstans tror jag men oftast är det nog något som ligger innanför det som manipuleras istället.

Edit: @soitora på bland annat profilinställningar finns den. Där agerar den dock annorlunda och utan problem med färgerna för mig så det hjälper kanske inte dig så mycket.
https://www.sweclockers.com/profil/installningar

Släppte 2.0.3 nu med diverse fixes (SWEC's kod ändras ju hela tiden vilket man märker när delar av temat börjar spöka sig), bland annat fixade jag medlems listan igen.

Däremot så tror jag inte jag kan hjälpa jättemycket med din #optionsForm om du inte kan tänka dig dela mer info i PM som t.ex. hela css koden för de elementen som behöves ändras eller liknande.

Jag kan tänka mig ungefär hur de ser ut då som du säger så manipuleras det inuti istället (vilket många delar av SWEC har, vilket gör det ytterligare en del svårare att fixa teman.).

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare

@Soitora
Fungerar detta tema även för mobila versionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator

@Soitora: Ska kika, ska nog inte vara några problem efter att ha strippat bort innehållet och bara spara elementen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Edvin-89:

@Soitora
Fungerar detta tema även för mobila versionen?

Jag har inte testat faktiskt, men jag skulle tro att det fungerar till en större grad i alla fall.

Skrivet av Daemon:

@Soitora: Ska kika, ska nog inte vara några problem efter att ha strippat bort innehållet och bara spara elementen.

Låter bra.

Visa signatur