Återfettning med svart pigment till en sliten skinnpaj

Permalänk
Medlem

Återfettning med svart pigment till en sliten skinnpaj

Enligt topic, jag vet bestämt att jag har sett en rekommendation här i forat på var man kan köpa just en sådan produkt.. Nu när jag söker kammar jag dock noll. Google ger mig inget som jag blir eld och lågor över heller så lite hjälp skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Ska du verkligen ha pigmenterad återfettning så borde skokräm/vax för svarta skor fungera. Smörj in hela jackan och låt den suga åt sig ett tag, över natten om den är i dåligt skick. Polera sedan med en svamp eller en bomullstrasa och ta bort överflödigt kräm.

Är jackan svart så skulle jag inte tveka på att använda färgad skokräm men är den färgad så finns risk för missfärgning.

Permalänk
Medlem

@evirob
Tackar!

Eftersom du (också) skriver skokräm.. (jag såg det tipset när jag googlade) ..så bestämde jag mig för att börja enkelt med det jag har hemma. Den enda skokrämen jag har är brun så det fick bli minkolja. Applicerades med en strumpa på de värsta ställena.

Den är ju inte riktigt som ny men en jäkla skillnad ändå. Lite klibbig så jag kanske försöker gnugga den torr med en ren bomullstrasa senare.