Permalänk
Medlem

Kul pryl.

Övergav här i veckan min custom loop för en enklare tillvaro med aio-kylning. 2 st kraken X62 införskaffades för att kyla cpu och gpu. Ställdes dock inför ett oväntat dilemma då båda kylarna samt chassit krävde åtkomst till interna USB 2.0 kontakter och av dessa fanns bara två moderkortet. Googlade runt lite på adaptrar och splitterkablar och hittade till slut en kabel hos inet som omvandlade USB 3.0 till 2.0 så den införskaffades för att lösa det akuta problemet. Dessvärre blev jag ju då av med en av 3.0 portarna. Det hela löstes dock med att jag hittade denna mojäng Internal USB hub

Det visade sig att Nzxt hade förutsett detta problem. Extra glad blev jag när jag insåg att jag kunde ha dongel till min xbox kontroller inne i chassit.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Övergav här i veckan min custom loop för en enklare tillvaro med aio-kylning. 2 st kraken X62 införskaffades för att kyla cpu och gpu. Ställdes dock inför ett oväntat dilemma då båda kylarna samt chassit krävde åtkomst till interna USB 2.0 kontakter och av dessa fanns bara två moderkortet. Googlade runt lite på adaptrar och splitterkablar och hittade till slut en kabel hos inet som omvandlade USB 3.0 till 2.0 så den införskaffades för att lösa det akuta problemet. Dessvärre blev jag ju då av med en av 3.0 portarna. Det hela löstes dock med att jag hittade denna mojäng Internal USB hub https://imgur.com/gallery/pAKoo
Det visade sig att Nzxt hade förutsett detta problem. Extra glad blev jag när jag insåg att jag kunde ha dongel till min xbox kontroller inne i chassit.

din länk funkar inte, högerklicka på din bild kopiera bildadress och använd blåa ikonen uppe här i menyn det ska stå [/img] efter adressen inte url

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Tack, konstigt dock för jag använde bildverktyget ovan.

Edit: Nu fick jag till det. Kollade dock min adress och det stod [/img]?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.