Permalänk
Melding Plague

NZXT H700i

NZXT äntrar testlabbet med sitt nya flaggskeppschassi H700i, där det bjuds på bland annat ett intressant nytänk för kabeldragning samt en mjukvarubaserad fläkt- och ljuskontroller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt att man ska behöva en inloggning för att skapa en fläktprofil och att chassit levereras utan vibrationsdämpning är inte heller bra. Bra att du inte gav chassit någon utmärkelse Jonas.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med mitt H440. Verkar som NZXT har glömt bort användarvänligheten, med 4 gummibitar och en frivillig mjukvara kunde chassit fått utmärkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Administrativ avgift

När ett chassi får detta: ..som skulle kunna förbättras ytterligare då är det ett icke köp direkt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jonas som försöker få loss frontpanelen på nåt datorchassi?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Väldans sugen på att byta chassi, Detta såg lovande ut men verkar vara lite för litet för hur jag vill bygga med vattenkylningen Tack för en bra recension däremot

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Accipiter46:

Jag är väldigt nöjd med mitt H440. Verkar som NZXT har glömt bort användarvänligheten, med 4 gummibitar och en frivillig mjukvara kunde chassit fått utmärkt.

Jag är väldigt missnöjd med mitt H440, datorlådan har lika dåligt ventilation som en andnöd astmatiker..

Genom att ta bort topp och framskölden minskade graderna på komponenterna med 15c..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Snusfri

Nöjd med mitt S340 Elite White.
Tyvärr verkar det som att NZXT har tappat sen det kom.

Flera recensenter som klagar rejält på detta chassi med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Problemen med fläktstyrningen kan ju komma att lösas med Firmware uppdateringar till själva fläktstyrningsenheten och mjukvaran men 3.5" hårddiskplats utan vibrationsdämpning finns det inga som helst ursäkter för. Hål i huvudet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Var gör man av sina optiska läsare... dom kan jag inte vara utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Satte ihop en ny dator men H200i samt Kraken X42 cooler. Deras mjukvara (CAM) är fan en skam för planeten. NÄR det funkar är det ju ok men som sagt, det funkar inte för fem öre. Har kollat runt lite på deras supportsidor och det dräller av missnöjda användare. Detta borde Sweclockers ta upp. NZXT vräker ut produkter med noll uppbackning när saker krånglar. Finns användare som skapat support-tickets för 2 år sedan som fortfarande inte hört ett ljud i deras ärende. Makalöst.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Efter lite läsning valde jag bort i-varianten av just den anledningen. Betala för något som alla skriver är skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS