Philips avtäcker ultrabreda 49-tumsskärmen Brilliance 492P8

Permalänk
Melding Plague

Philips avtäcker ultrabreda 49-tumsskärmen Brilliance 492P8

Den kommande skärmen Brilliance 492P8 från Philips uppdateras med en mer högupplöst panel inför lanseringen, där upplösningen hamnar på 5 120 × 1 440 pixlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint, jag tar 3 så har jag 360 grader skärm

Permalänk
Avstängd

Vad är responsen på denna skärm? 60hz nej tack!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Ahhhh... Jag tänkte först "Samsungs skärm med det jag saknade på den... wow"... Sedan fattade jag att det inte alls blir någon hög uppdateringsfrekvens eller adaptiv sync... hmmmm

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Vad är responsen på denna skärm? 60hz nej tack!

Responsen är "Vill ha" utan att hitta någon vettig anledning!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Grymt samsungskärmen saknade ju i upplösning! Tyvärr tycker jag samsungskärmen som har samma mått som denna är lite för låg på höjden. 32:9 är helt enkelt för brett, eller så är skärmarna för små? Vilket som

Permalänk
Avstängd

@trickeh2k: Jag vill ha 4k 144hz som tar evigheter att lanseras. Lär ju komma när nvidia avtäcker nästa serie.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Aj så trevligt att du sätter ut en bild på dig själv

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA! Vilken absurd skapelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Fint, jag tar 3 så har jag 360 grader skärm

Tyvärr behöver du nog upp emot 9-10st för att klara 360 graders skärm :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Vad är responsen på denna skärm? 60hz nej tack!

Om skärmen är ämnad för produktivitet så är 60Hz inga problem.

Permalänk
Medlem

Pixelmässigt är det ju exakt två stycken "normala" 2560x1440-paneler.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Aj så trevligt att du sätter ut en bild på dig själv

HAHA nä, antar att de flesta känner till Pricerunners reklam

Tyckte det passade bra in i sammanhanget, man börjar väl se ut sådär ifall man använder sån eller två skärmar tillräckligt länge. ^^

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooha:

Tyvärr behöver du nog upp emot 9-10st för att klara 360 graders skärm :/

1800R ger 1131cm omkrets, skärmen är 115-120cm bred, så ja, ganska exakt 10 st går åt för 360 grader, tror ett VR-headset är att föredra.

Skrivet av Joppis:

Pixelmässigt är det ju exakt två stycken "normala" 2560x1440-paneler.

Är som två st 27" skärmar men man slipper en skarv i mitten, hade varit bra att ersätta de två skärmarna på skrivbordet, frågan är vad priset kommer vara.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Avstängd

@Osten87: Då kan man lika gärna gå för en 4k skärm som kostar hälften så mycket. Inom produktivitet spelar curve ingen roll anser att det är mer för gaming.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Vad är responsen på denna skärm? 60hz nej tack!

Ingen aning vad responstiden ligger på denna skärm men ligger den på 5ms så är det bra, men som dom skrev skärmen är tänkt för produktivitet & då är uppdateringsfrekvensen på 60Hz ok! Eller vad tänkte du på?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Om skärmen är ämnad för produktivitet så är 60Hz inga problem.

Tycker inte det är några problem för spel heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Fint, jag tar 3 så har jag 360 grader skärm

Japp skulle vilja se det skrivbordet samt stativ till den riggen

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

VGA? Spännande!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Fint, jag tar 3 så har jag 360 grader skärm

Kommentaren som gör att jag funderar om backspeglar klassas som datortillbehör nu.
Får ringa Audi och fråga. hahaha

Jag som jobbar mycket med CAD, behöver ju pixlar så det ryker, men böjda skärmar är inget för mig.
I nuläget kör jag hellre med två skärmar som ger mig raka linjer ist.
Men visst vore det fint med en sån skärm.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Cool!

Men den lär väl kosta som en månadslön...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Står fast vid att 32:9 är ett penismätande missförstånd till följd av ultrawide-populäriteten när folk äntligen fattade att 21:9 har en plats på skrivbord också och inte bara i biografer. Förklaringen på hur man ska dra fördel av det är bara för komplicerad för att det ska kännas riktigt rimligt...

Om jag hade en skulle jag nog köra den i PBP via två kablar och ansluta den som "två skärmar" till datorn för att kunna köra fönstersorteringen på två olika områden utan att behöva en extra mjukvara för det. När jag kände att jag ville spela hade jag antingen bytt på skärmens OSD till single input eller stretchat ut över båda två via surround/eyefinity för surround på TRE skärmar är fortfarande riktigt tandlöst när alla kör FOV till typ 175 grader via 3mm vidvinkel på spelmotorkameran istället för att jobba på att faktiskt få fram SMP till marknaden.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Om skärmen är ämnad för produktivitet så är 60Hz inga problem.

Valde själv mellan tn 144hz och ips 60hz. Ipsen vann alla dagar i veckan och jag spelar.
Crt funkar bäst med hög hz pga 0 input lagg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@Osten87: Då kan man lika gärna gå för en 4k skärm som kostar hälften så mycket. Inom produktivitet spelar curve ingen roll anser att det är mer för gaming.

Jag sitter med en 21:9 "uncurved" som arbetsskärm, och helt klockrent är det faktiskt inte. Kanterna kommer så lång ut åt sidorna att den nästan känns välvd "bortåt". Med en skärm i 32:9-formatet kan jag tänka mig att den effekten skulle bli ännu med påtaglig. Så jo, i min mening fyller curved en funktion även för vanliga arbetsskärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@Osten87: Då kan man lika gärna gå för en 4k skärm som kostar hälften så mycket. Inom produktivitet spelar curve ingen roll anser att det är mer för gaming.

Det där tycker jag inte alls stämmer, visst har du rätt i att i gaming är det bättre med en curve så att man får en mera uppslukande eller immersive experience men om man till exempel är en kodare kan det vara jätte skönt att kunna ha all den där extra storleken och ytan, samt kan man ha olika text editors på samt en webbläsare med hjälpsidor och typ Photoshop etc.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Ni verkar ha missuppfattat skärmens syfte hela bunten, den är givetvis tilltänkt för att köras i tilltad-läge:

Permalänk
Medlem

Ser ut som en fruktansvärd futuristisk soffa.
Själv tror jag att jag nog föredrar 16:10 formatet, men den upplösningen skulle vara intressant i ett total war spel. Se sin utspridda linje av soldater hade varit flashigt. Dock stödjer inget av dom spelen fram t.o.m. total war attila en 4k upplösning med ett fungerande ui eller andra högre upplösningar. Hur är förresten livslängden på dessa välvda skärmar?

Permalänk
Avstängd

@Aka_The_Barf:
Låter som du ej provat 144 mhertz skärm seriöst.
Hade stört ihjäl mig på en 60 mhertz skärm,med eftersläpningarna.
Ips 60 hertz skärm. Har jag till min ljud streaming dator.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Gå ner till 49" på skrivbordet känns ju inte så lockande