Tomb Raider 1-3 släpps i nyversioner under 2018

Permalänk
Melding Plague

Tomb Raider 1-3 släpps i nyversioner under 2018

Utvecklaren Realtech VR arbetar på uppdaterade versioner av Tomb Raider och dess två uppföljare, vilka blir gratis för de som äger originalen på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig fel när pixeleringen rör sig mer mjukt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Ahh.. Barndomen

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

"Originalen på steam"
Men vi som äger de riktiga originalen då ? =(

Permalänk
Medlem

Den där bloom-effekten var riktigt vidrig. Lara lyser ju upp som om hon vore en glödlampa. Så länge det går att stänga av så är jag nöjd.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nostalgi på hög nivå!
Spelar fortfarande igenom 1-4 då och då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Å nu ska det mjölkas då nya filmen kommer...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Den där bloom-effekten var riktigt vidrig. Lara lyser ju upp som om hon vore en glödlampa. Så länge det går att stänga av så är jag nöjd.

Can't be unseen. 🧐

Permalänk
Medlem

Ettan har ju redan en mycket bättre remake i Anniversary edition.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Aldrig fel när pixeleringen rör sig mer mjukt

Inga mer trattar här inte hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Underbart! TR 1 till 3 var de bästa i hela serien. 4an och 5an var inte alls lika bra. Har inte spelat de nyare dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ettan har ju redan en mycket bättre remake i Anniversary edition.

Tyvärr är det ju ingen fullvärdig "remaster" av originalspelet det heller.

Skulle älska o se gamla Tomb Raider med uppdaterad grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Tyvärr är det ju ingen fullvärdig "remaster" av originalspelet det heller.

Skulle älska o se gamla Tomb Raider med uppdaterad grafik.

Jag tyckte det var en fantastisk remake!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nu var det något år sedan jag spelade igenom TR 1 & 2 till PC men då fanns det både hög upplösning och widescreen genom några väldigt simpla moddar.

Hade varit lite roligare om de släppt 1-4 i Rise of the Tomb Raider-motorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Nu var det något år sedan jag spelade igenom TR 1 & 2 till PC men då fanns det både hög upplösning och widescreen genom några väldigt simpla moddar.

Hade varit lite roligare om de släppt 1-4 i Rise of the Tomb Raider-motorn.

i allafall 1an

Permalänk
Medlem

Största problemen med de tidiga TR spelen är inte grafiken utan kontrollen. Jag har försökt spela dem men det känns ospelbart. Redan på den tiden tyckte jag det hade dålig kontroll och idag känns det ännu sämre. Jag hade ettan och tvåan på PS1 och fyran på PC men var inte fören Legend som jag klarade av ett TR spel för jag kände att jag kontrollerade Lara snarare än att jag kontrollerade en oljetanker eller nått annat lika osmidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Största problemen med de tidiga TR spelen är inte grafiken utan kontrollen. Jag har försökt spela dem men det känns ospelbart. Redan på den tiden tyckte jag det hade dålig kontroll och idag känns det ännu sämre. Jag hade ettan och tvåan på PS1 och fyran på PC men var inte fören Legend som jag klarade av ett TR spel för jag kände att jag kontrollerade Lara snarare än att jag kontrollerade en oljetanker eller nått annat lika osmidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det gäller att ha rätt inställning till spelet. Ser man det som ett stämningsfullt trial'n error-pusselspel snarare än ett actionspel så hamnar man mer rätt. De första spelen har ju otroligt lågt temp och är ganska anpassade till den dåliga spelkontrollen. Du har ju oftast hela dagen på dig att se till att du står rätt vid en avsats och hoppar rakt, så du hamnar där du vill hamna.

Permalänk
Medlem

Nää låt våra gamla klassiker ligga i det förflutna. En refresh kommer aldrig att vara i närheten av originalen, utan det kommer sluta med att man köper det och resultatet lär bli "meh"

När jag spelade första Tomb Raider så var reaktionen på egentligen samtliga spel var något typ av mirakel. "Hur tusan kan det här ens fungera?!"

Nu är majoriteten för kräsen och tröttnar direkt, inklusive mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Originalen på steam"
Men vi som äger de riktiga originalen då ? =(

Samma här, äger någon tomb raider som kom i ett sådant gammalt dubbelt cd fodral, var minst två skivor.
Xbox One X enhanced? ;P

Permalänk

Nu blev jag glad. Saknar de spelen så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Största problemen med de tidiga TR spelen är inte grafiken utan kontrollen. Jag har försökt spela dem men det känns ospelbart. Redan på den tiden tyckte jag det hade dålig kontroll och idag känns det ännu sämre. Jag hade ettan och tvåan på PS1 och fyran på PC men var inte fören Legend som jag klarade av ett TR spel för jag kände att jag kontrollerade Lara snarare än att jag kontrollerade en oljetanker eller nått annat lika osmidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har samma problem.
Spelat ettan när det kom ut på vår P166 bland annat, kontrollerna är så usla att man ger upp sedan är ju varken innehåll eller grafik direkt imponerande ens för tiden.
Hade inga polare som körde det heller vad jag mins, däremot hade min mors ena syrra det på sin P166 MMX, var väl det som fans att välja på när man var där på besök, var väl bättre än att inte ha nåt att göra men inte mer än så.

Däremot skulle man köp aktiers, har för mig dom ökade i värde från introduktion med ty 250x gånger, bara vad jag har för mig dom sa kan vara lögn men att värdet steg ordentligt bör vara sant så hade varit en bra investering.