Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Forumdel för IT-säkerhet

Permalänk
Medlem

Forumdel för IT-säkerhet

Då hoten på nätet ständigt ökar tycker jag det är dags för en forumdel angående IT-säkerhet. Idag finns det ingen given forumdel för att diskutera detta.

I forumdelen skulle man kunna diskutera t.ex. säkerhetshål, säkerhetsåtgärder, antivirus, borttagning av malware/ransomware m.m., nätverkssäkerhet/konfiguration, och mycket mer.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag håller med!
Även en bra swec artikel som går igenom dom mest grundläggande sätten att skydda sin dator och sina personliga uppgifter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av InCyBoy:

Då hoten på nätet ständigt ökar tycker jag det är dags för en forumdel angående IT-säkerhet. Idag finns det ingen given forumdel för att diskutera detta.

I forumdelen skulle man kunna diskutera t.ex. säkerhetshål, säkerhetsåtgärder, antivirus, borttagning av malware/ransomware m.m., nätverkssäkerhet/konfiguration, och mycket mer.

Mycket bra idé! Vi ska kika på detta.

Permalänk
Medlem

@JonasT Håller helt med @InCyBoy det är ett måste med IT-säk del i forumet. Drar ni igång ett snart?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av delidana:

@JonasT Håller helt med @InCyBoy det är ett måste med IT-säk del i forumet. Drar ni igång ett snart?

Tjena!

Jag lyfte detta internt inom redaktionen tidigare och skulle egentligen ha återkopplat i denna tråd. Ber om ursäkt att svar dröjde.

Det vi kom fram till är att IT-säkerhet är ett väldigt intressant ämne som vi gärna ser folk diskutera i forumet, men att det i dagsläget inte finns tillräckligt med material (skapade trådar/diskussioner) för att öppna en helt ny forumdel för just detta ämne.

Just nu hänvisar vi därför till exempelvis de nuvarande forumdelarna Nätverk och uppkoppling samt Moln- och internettjänster för den typen av diskussioner.

Med allt detta sagt är det viktigt att belysa att vi INTE stänger dörren för att öppna en forumdel för IT-säkerhet framöver, då intresset ökar stadigt för varje månad som går.

Pingar in dig @InCyBoy här också eftersom du startade tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tjena!

Jag lyfte detta internt inom redaktionen tidigare och skulle egentligen ha återkopplat i denna tråd. Ber om ursäkt att svar dröjde.

Det vi kom fram till är att IT-säkerhet är ett väldigt intressant ämne som vi gärna ser folk diskutera i forumet, men att det i dagsläget inte finns tillräckligt med material (skapade trådar/diskussioner) för att öppna en helt ny forumdel för just detta ämne.

Just nu hänvisar vi därför till exempelvis de nuvarande forumdelarna Nätverk och uppkoppling samt Moln- och internettjänster för den typen av diskussioner.

Med allt detta sagt är det viktigt att belysa att vi INTE stänger dörren för att öppna en forumdel för IT-säkerhet framöver, då intresset ökar stadigt för varje månad som går.

Pingar in dig @InCyBoy här också eftersom du startade tråden.

Vi skulle väl säkert kunna fylla ett par sidor rätt fort.. särskilt om man blandar in personlig integritet som del av det man vill säkra också. Finns hur mycket material som helst om detta och mycket forumsvärde tycker jag personligen.

Respekterar givetvis outcome oavsett men tycker att det skulle vara värt ett försök såvida det inte kräver orimligt mycket tid och administration från swec sida...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Nima2001:

Vi skulle väl säkert kunna fylla ett par sidor rätt fort.. särskilt om man blandar in personlig integritet som del av det man vill säkra också. Finns hur mycket material som helst om detta och mycket forumsvärde tycker jag personligen.

Respekterar givetvis outcome oavsett men tycker att det skulle vara värt ett försök såvida det inte kräver orimligt mycket tid och administration från swec sida...?

Skickades från m.sweclockers.com

Lyfter förslaget ett varv till. Återkommer nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Lyfter förslaget ett varv till. Återkommer nästa vecka.

Mycket uppskattat! Tack för du lyssna
Trevlig helg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lyfter också detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X