Fått kravbrev pga filmnedladdning. (NJORD)

Permalänk

Har fått ett kravbrev/erbjudande om förlikning från Serce & Partners, finns det fler än jag som fått nåt senaste dagarna?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nutte1966:

Har fått ett kravbrev/erbjudande om förlikning från Serce & Partners, finns det fler än jag som fått nåt senaste dagarna?

Aha, Alex Bloch ser ut att fått nytt jobb
Han har ju figurerat tidigare i liknande sammanhang.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Frågan är ju bara hur man ska agera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutte1966:

Frågan är ju bara hur man ska agera?

Väldigt enkelt, du ska slänga det i papperskorgen!

Permalänk

Hur har andra som fått detta agerat, skulle gärna ta dl av era erfarenheter 🤔

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kolla längre bak i tråden, tror ingen har betalat och ingen har åkt dit vad jag vet.
Vilken ISP har du? Telia eller?
Verkar vara mest de som blir drabbade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutte1966:

Hur har andra som fått detta agerat, skulle gärna ta dl av era erfarenheter 🤔

Fick ett brev för ett par år sedan från Next Advokater om precis samma sak. Typ ett A4 fullt med text där dom kort o gott sa "betala 5000:- så släpper vi detta annars kanske vi tar det vidare till domstol." Vart först skrämd och tänkte betala på en gång men efter lite research så bestämde jag mig för att skita i det. Enligt mig en väldigt ful metod för att försöka fiska till sig pengar, dom hoppas på att några blir rädda och betalar. Dom skickar ut tusentals brev och räcker med att kanske 50st bestämmer sig för att betala och så vips har dom tjänat en kvarts miljon. Finns inte ett enda fall i Sverige vad jag vet om där någon tagit det vidare till domstol. Och dom som betalar erkänner ju sitt brott också.

Nää du, släng i papperskorgen eller använd som toapapper.

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Kolla längre bak i tråden, tror ingen har betalat och ingen har åkt dit vad jag vet.
Vilken ISP har du? Telia eller?
Verkar vara mest de som blir drabbade.

Jag har Telia ☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutte1966:

Jag har Telia ☹️

Byt ISP (Om du kan), välj Bahnhof och skaffa VPN!

Permalänk

Som alla andra sagt i den här tråden: betala inget och kasta skiten i papperskorgen. Jag blir så arg över dessa gangsterfasoner som dessa s.k. juridikfirmor sysslar med. De verkar inte vara ett dugg bättre än de advokater som just åkt dit med hjälp av Encromaterialet. Kanske är lite samma skrot och korn i den branschen, vissa kör utpressning andra planerar mord och undanhåller bevis.

Jag har vänner inom rättsväsendet som har fått uppleva live hur Serce & Partners arbetar, främst inom straffrätten. Ägaren(?) till byrån, Ferec Serce, är en välkänd klan - och gängadvokat som gärna försvarar de trevliga medborgarna som ingår i förortsgängen. Men det går inte så bra, alla hans klienter blir dömda hela tiden. Uppdragen sinar, kanske är det därför de är tvungna att skicka utpressningsbreven till "fildelarna" för att kunna upprätthålla sitt ekonomiska leverne. Det kostar att leva på skattepengar och en grumlig moralisk kompass.

Permalänk
Medlem

Ignorera. Du behöver inte ens bestrida det då det är ett förlikningserbjudande. Vill och orkar du så kan du ju motanmäla. Du har ingen skyldighet på något sätt att bemöta ett erbjudande.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Ignorera. Du behöver inte ens bestrida det då det är ett förlikninbserbjudande. Vill och orkar du så kan du ju motanmäla.

Precis, skicka ett erbjudande till dom att du släpper det hela mot en summa om 5000kr. Filmerna var kriminellt dåliga helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Precis, skicka ett erbjudande till dom att du släpper det hela mot en summa om 5000kr. Filmerna var kriminellt dåliga helt enkelt.

hehe kanske det ja, men det har motanmälts och det är väl därför Bloch nu härjar med utgång ifrån annan firma. Tog inte Danmark fighten mot dom?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nutte1966:

Jag har Telia ☹️

Skrivet av edson:

Byt ISP (Om du kan), välj Bahnhof och skaffa VPN!

Jag har haft Telia som ISP sedan 1995. Aldrig fått något kravbrev. Aldrig använt VPN.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Fortsätter dom skicka ut brev efter blivit fällda i dansk domstol? Snacka om leka med elden

Fick brevet från telia efter njord brevet (1 månad efter).

Fick för övrigt en påminnelse idag om att betala snacka om att försöka krama ut sista kr innan dom inte kan driva verksamheten i norden

Vet det finns vissa som undrar hur det gick sen. Fick bara två brev (sista var en påminnelse) och vad det verkar har denna advokat firma gått under jorden.

Inte fått några konsekvenser att strunta i kravbreven.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fick 3 kravbrev för några år sedan, och har inte hört något mera.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White