SweClockers söker fler nyhetsskribenter!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker fler nyhetsskribenter!

SweClockers växlar upp nyhetsrapporteringen och letar nu efter nya frilansskribenter. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för hårdvara och allt som är nördigt samt gillar att skriva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Oo, om man hade studerat språk skulle jag gärna söka in haha! Grymt teknik intresserad och kan engelska och svenska Men gissar att gymnasie betyg inte är tillräckligt?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

Oo, om man hade studerat språk skulle jag gärna söka in haha! Grymt teknik intresserad och kan engelska och svenska Men gissar att gymnasie betyg inte är tillräckligt?

Så länge man levererar innehåll och kan jobba självständigt så spelar väl bakgrund och sådan mindre roll ;).

En värld av möjligheter!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

Oo, om man hade studerat språk skulle jag gärna söka in haha! Grymt teknik intresserad och kan engelska och svenska Men gissar att gymnasie betyg inte är tillräckligt?

Det finns inga krav när det gäller betyg och utbildning. Det som är viktigt är intresset för teknik och förmågan att uttrycka sig väl i text.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har fyllt 18 år.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Så länge man levererar innehåll och kan jobba självständigt så spelar väl bakgrund och sådan mindre roll ;).
Som frilansare lär du jobba hemifrån oavsett.
En värld av möjligheter!

Lite jobbigt bara när jag jobbar 8 hr/dag redan haha :P, teknikmässigt är jag tämligen lämpad, men mitt språk är kanske inte det trevligaste att läsa :). Börjar lätt på långa haranger om saker, men kanske dom vill ha det? Kan skriva långa texter i all fall :P!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Gått från att trimma datorer till att trimma bilar... med datorer. Någon idé på att starta bilclockers.com?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heatm:

Gått från att trimma datorer till att trimma bilar... med datorer. Någon idé på att starta bilclockers.com?

Just do it dude!
Verkligen alltså.
Ibland får man bygga den fantastiska framtiden själv. Så började även detta forum en gång i tiden

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Just do it dude!
Verkligen alltså.
Ibland får man bygga den fantastiska framtiden själv. Så började även detta forum en gång i tiden

Haha, jag har "tyvärr" redan en hemsida att ha hand om. Det räcker för tillfället.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Kan jag anmäla mig?!

Permalänk

Det finns ett krav som jag inte klarar för tillfället: 18 år, sedan kan jag inte säga att jag varit aktiv på forumet, men det är inte så svårt att ändra på, får väl hålla koll på om ni behöver mer folk nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Kan jag anmäla mig?!

Klart du kan!

bara gör som där står:

För att ansöka går du till vår nya forumdel Medlemsnytt och skapar en ny tråd.
I tråden skriver du en egen nyhet om valfritt ämne som du tror skulle passa på SweClockers, och som andra medlemmar sedan kan diskutera.
Nyheten ska innehålla rubrik, ingress och brödtext med minst fyra stycken.
Din nyhetstråd ska vara skapad senast den 11 mars och inlägget ska vara taggat med "#frilans" för att vara med i urvalet..

Så in på medlemsnytt och klicka på "Ny Tråd" och skapa din egna nyhet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vet ej om det är nytt för er, men det här var ett riktigt häftigt sätt att hitta anställda. Tror själv att resultat och intresse/motivation väger mer än utbildning. Hoppas ni fortsätter med samma metod i framtiden.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Gått från att trimma datorer till att trimma bilar... med datorer. Någon idé på att starta bilclockers.com?

Skrivet av Söderbäck:

Just do it dude!
Verkligen alltså.
Ibland får man bygga den fantastiska framtiden själv. Så började även detta forum en gång i tiden

Skrivet av heatm:

Haha, jag har "tyvärr" redan en hemsida att ha hand om. Det räcker för tillfället.

Säger som @Söderbäck "Just do it dude"

Men det är stor skillnad på en hemsida och en webbtidning!
Så har du kunskapen, skit i hemsidan och skapa din egna webbtidning @ bilclockers.com

Får man fråga vilken hemsida/adress du har hand om?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Bra att man har som regel att inga politiska nyheter kommer släppas igenom här. Har vart lite väl mycket sådant på den gamla nyhetssidan sista tiden.

Permalänk
Medlem

It´s A Trap!!

Ontopic: finns gott om människor som kan mycket om ämnet och spenderar osunt mycket tid på forumet som skulle kunna söka.

Permalänk

Vad är lönen?

Permalänk
Medlem

@skog1s: Håller helst jobb och forum isär. Men det är en webshop som använder Magento... sisådär skoj men jag vet inget annat så bara att köra!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Vad är lönen?

Du får betalt i ära och berömmelse, räcker inte det? ett drömjobb kan inte värderas i pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Du får betalt i ära och berömmelse, räcker inte det? ett drömjobb kan inte värderas i pengar.

Berömmelse i all "ära" men det blir nog lite väl kalorisnål kost

Permalänk

@Mnemozyne13:

Ah följer den nya trenden för företagare. Låt någon annan göra jobbet och betala inte. Ala facebook och google.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Macatonia:

Vad är lönen?

Det är tyvärr inget vi kan säga bara så här, men det jag kan säga är att våra skribenter får ersättning för varje skriven artikel/nyhet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

@Epic:
Skönt då slipper man arbetsgivaravgifterna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Macatonia:

@André:
Skönt då slipper man arbetsgivaravgifterna.

Bara för att förtydliga (om det är fler här som undrar), det handlar alltså om frilans och inte anställning. Det innebär att du skriver och får betalt per nyhet på månadsbasis. Därför passar det, som det står i artikeln, bra för de som är tillgängliga på kvällar och helger då det innebär ganska "fritt" arbete.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

@André:
Skönt då slipper man arbetsgivaravgifterna.

Knappast

Däremot är ersättningsnivån och övrig information bristfällig för att locka till sig all potential i forumet.

Orka jaga ett frilansjobb man inte ens vet vad man kommer få för ersättning för att utföra.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Jag hade gärna ansökt, men jag har tyvärr en tendens att inte gilla det som den stora massan gillar :P..så jag hade nog blivit hatad av de flesta ''nördar'' som föredrar sina supersystem PS4'or eller iPhone X och kallas sig för gamers och nördar .. de ligger högt på high score listan hos Candy Crush!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Om ni behöver nån att skriva gratis på engelska, får ni jätte gärna medela till mig,

Permalänk
Inaktiv

Bra det behöv lite fart på medlemsnytt och jag tycker urvalet med att folk får skriva något i medlemsnytt är perfekt. Då ser ni direkt om någon skriver något intressant.

Jag ser artiklarna lite av två typer. En är att något har hänt i världen och varenda datorsida skriver om samma sak och bara formerar sig på ett annat sätt. Att hela tiden bara kopiera en annans sida artiklar kan bli lite konflikter. (ingen skillnad om det är datornyheter eller såna nyheter som finns på Aftonbladet och Co)

Det jag tänker på är att Intel, AMD, Nvida, Samsung, Apple levererar en nytt flaggskepp av något och man saknar prylen att själv testa.

De andra artiklarna som är mer att göra något själv är mer komplicerat, speciellt om man ska få många intresserade tittare. En Unixskola av typ denna är grym, men jag tror ej så många läser den:
https://www.youtube.com/watch?v=zQ-e9SuoWXo

Nå jag rekommenderar alla som är intresserade av att skriva artiklar här att försöka, se det inte bara ekonomisk utan att ni får lära er hur man kan skriva artiklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Orka jaga ett frilansjobb man inte ens vet vad man kommer få för ersättning för att utföra.

Ja, det orkar man. Om man är mer intresserad av det man ska syssla med än hur många bananer man får för det så orkar man.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Vad är lönen?

Lön? Finns nog snacks och folks matlådor man kan nalla från lunchrummet

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X