Testpilot: Phanteks Enthoo Pro Tempered Glass

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Phanteks Enthoo Pro Tempered Glass

Härdat glas och gott om utrymme för lagring och vattenkylning står på menyn när testpiloten Björn Endre tittar närmare ett nytt chassi från Phanteks, nämligen Enthoo Pro Tempered Glass.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Testpiloterna är generellt för generösa med utmärkelserna, detta chassi är inget undantag.
Det rimmar illa med att Sweclockers även får betalt för att publicera dessa hybrider av recensioner/annonser.
Med det i åtanke borde man i min mening strama till utmärkelse-delen.
I övrigt en bra recesion.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olle1884:

Testpiloterna är generellt för generösa med utmärkelserna, detta chassi är inget undantag.
Det rimmar illa med att Sweclockers även får betalt för att publicera dessa hybrider av recensioner/annonser.
Med det i åtanke borde man i min mening strama till utmärkelse-delen.
I övrigt en bra recesion.

Synd att de framstår som annonser, för det är de verkligen inte. Men tack för feedbacken kring utmärkelsen, vi ska diskutera det inför kommande tester!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Synd att de framstår som annonser, för det är de verkligen inte.

De framstår inte som annonser utan just hybrider mellan recensioner och annonser.
Missförstå mig rätt, jag gillar att ni har dem, på det viset kan ni ju täcka fler produkter och på ett bra sätt finansera denna mkt fina web-tidning.

Permalänk
Inaktiv

Över 1200 spänn för denna nostalgitripp till chassi? Skriker ju Deltaco över hela chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du inte har installerat ett annat moderkort än specificerat ser det onekligen ut att vara större än mATX.

Bra recension, men håller med ovanstående talare om att skriker Deltaco!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av olle1884:

Testpiloterna är generellt för generösa med utmärkelserna, detta chassi är inget undantag.
Det rimmar illa med att Sweclockers även får betalt för att publicera dessa hybrider av recensioner/annonser.
Med det i åtanke borde man i min mening strama till utmärkelse-delen.
I övrigt en bra recesion.

Tråkigt att du upplever att testpiloternas utmärkelse används för flitigt!

Om man dock ser till statistiken under förra året så fick inte ens hälften av produkterna som recenserades av testpiloterna en utmärkelse. För att klargöra lite: Om en produkt ska få en utmärkelse av en testpilot så gäller motiveringen att testpiloten ska kunna rekommendera produkten till en familjemedlem eller nära vän. Därför ber vi alltid testpiloten att formulera så tydligt som möjligt varför, eller varför inte, produkten förtjänar det.

Tack för feedbacken. Vi ska fortsätta se till att det framgår tydligt varför testpiloten har gjort sitt val!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olle1884:

Testpiloterna är generellt för generösa med utmärkelserna, detta chassi är inget undantag.
Det rimmar illa med att Sweclockers även får betalt för att publicera dessa hybrider av recensioner/annonser.
Med det i åtanke borde man i min mening strama till utmärkelse-delen.
I övrigt en bra recesion.

Vi som testpiloter har ju ett annat uppdrag än "vanliga" recensenter. Vi ska testa en produkt utifrån hur vi tycker produkten funkar för en "vanlig" användare (d v s oss). Vi har också oftast mycket mindre möjligheter att testa en produkt med olika typer av komponenter eller göra vetenskapliga ljudtest etc etc. Visserligen har jag fortfarande en hel del prylar hemma från när jag recenserade "på riktigt" men inte längre så jag kan testa t ex ett chassi med olika typer av kylning, moderkort, grafikkort etc etc. Chassi är för övrigt svåra att testa mer än att bygga ihop en dator och notera hur det funkar. Olika kylning kommer påverka temperaturer, olika komponenter kommer påverka ljudvolymen etc.

Ang detta chassi. Jag har haft "Delcato"-chassin och jag tycker detta är långt ifrån ett sådant. Ja, fronten är lite trist men det är i stort sett det enda. Det är ett chassi med bra kvalitetskänsla, lite smarta lösningar inuti + den härdade glaspanelen gör att det faktiskt ser riktigt snyggt ut i drift med rätt komponenter. Är det bättre eller sämre än många andra chassin? Ingen aning. Jag har visserligen testat mycket chassin men jag fokuserar på om jag tycker detta är bra eller dåligt och det är helt enkelt ett bra chassi (IMHO).

Vi testpiloter har förövrigt endast denna utmärkelse att välja och definitionen för oss är "skulle du rekommendera denna produkt för vänner/familj". Och vi testpiloter får betalt oavsett om vi säger att en produkt "SUGER" eller "ÄR TOPPEN" så ett företag som hoppas köpa sig ett bra betyg kan bli väldigt förvånade :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Om man dock ser till statistiken under förra året så fick inte ens hälften av produkterna som recenserades av testpiloterna en utmärkelse. För att klargöra lite: Om en produkt ska få en utmärkelse av en testpilot så gäller motiveringen att testpiloten ska kunna rekommendera produkten till en familjemedlem eller nära vän.

För egen del så konstaterar jag att testpiloterna har endast en utmärkelse att ge, det känns alltså som en hyffsat exklusiv utmärkelse, det är den bästa utmärkelsen de kan ge.
Att den då ges till nästan hälften av produkterna, med vad som stundtals känns som "det fanns inga anledningar till att inte ge utmärkelsen så då ger jag den" går på tvären med hur det går till i era vanliga recensioner där det krävs att produkten är något utöver det vanliga.

Där skär det sig för min del. Tveklöst finns det många som inte håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Vi testpiloter har förövrigt endast denna utmärkelse att välja och definitionen för oss är "skulle du rekommendera denna produkt för vänner/familj". Och vi testpiloter får betalt oavsett om vi säger att en produkt "SUGER" eller "ÄR TOPPEN" så ett företag som hoppas köpa sig ett bra betyg kan bli väldigt förvånade :).

Just då ni har bara en utmärkelse att ge borde ni i min mening hålla lite hårdare i den. Det blir nu ingen skillnad mellan en produkt som var det bästa som hänt dig och en produkt som inte hade tillräckligt som talade emot den, vilket ofta blir intrycket.
"skulle du rekommendera denna produkt för vänner/familj" borde ersättas med "tycker du att produkten tydligt utmärker sig på ett positivt sätt i sitt segment". Det sistnämnda kräver visserligen mer av er testpiloter men samtidigt tror jag ni är valda för att ni har just den kompetensen.

Tack för ett bra jobb som jag och många med mig är mycket glada för.

Permalänk
Skrivet av olle1884:

Just då ni har bara en utmärkelse att ge borde ni i min mening hålla lite hårdare i den. Det blir nu ingen skillnad mellan en produkt som var det bästa som hänt dig och en produkt som inte hade tillräckligt som talade emot den, vilket ofta blir intrycket.
"skulle du rekommendera denna produkt för vänner/familj" borde ersättas med "tycker du att produkten tydligt utmärker sig på ett positivt sätt i sitt segment". Det sistnämnda kräver visserligen mer av er testpiloter men samtidigt tror jag ni är valda för att ni har just den kompetensen.

Tack för ett bra jobb som jag och många med mig är mycket glada för.

Mycket riktigt! Precis min mening.

När jag ser Sweclockers logotyp vill jag att produkten skall vara det där lilla extra i sitt segment.

Permalänk
Medlem

Ett väldigt bra och nästan revolutionerande chassi för dess tid då det kom ut 2014 och kan ännu konkurerra med nya chassin, även om det börjar visa sin ålder nu. Jag är förvånad över hur länge som det har varit relevant.

Permalänk
Medlem

Love my Phanteks Enthoo Pro M med plexiglas sidofönster. Bäst ventilerad chassi for the money!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Alltid roligt med testpiloterna! Bra jobbat författaren!

Något jag gillar med chassin är när man kan få lite luft i det, speciellt i fall som detta då hela sidan är glas!
Lite trist att det då verkar vara en stor plåt på hö sida där HD och 5,25 vaggorna ska vara. Ofta används inte 6 HD och 2 st 5,25 komponenter, skulle då vilja ha det mer modulärt så de onödiga hållarna kan plockas bort just för att få ett "luftig" intryck. Det utrymmet skulle också passa fint för res/pump och liknande man kan tänkas vilja visa upp.