Samsung avtäcker Galaxy S9 och Galaxy S9+

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Galaxy S9 och Galaxy S9+

Samsung är sedan några år en av de starkast lysande stjärnorna på himlen av mobiltelefoner och i samband med Mobile World Congress presenteras generation nio i flaggskeppsserien Galaxy S.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Bör även betonas att måtten är inte exakt likadana som S8 och S8+ - skiljer sig någon millimeter eller två i höjd, längd och tjocklek vilket kan orsaka problem om man vill återanvända sitt skal/plånbok för S8/S8+!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inte mycket som händer från år till år numera.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Hade ju planerat att byta upp mig till en S9+ men som det ser ut nu så väntar jag hellre. Hoppas de fixar till batteritiden till nästa lansering. Tror det hänger på batteriet för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Trevligt! Bör även betonas att måtten är inte exakt likadana som S8 och S8+ - skiljer sig någon millimeter eller två i höjd, längd och tjocklek vilket kan orsaka problem om man vill återanvända sitt skal/plånbok för S8/S8+!

Var väl den ända faktiska förändringen? Nä men få var det.

  • 8.0

  • Ny Systemkrets

  • Nya mått

  • Flytt av fingeravläsare.

  • Ny färg

  • 2gb+ ram på S9+

Får väl hoppas på mer förändring nästa år. Min Note 8 fungerar prima än så länge.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Var väl den ända faktiska förändringen? Nä men få var det.

  • 8.0

  • Ny Systemkrets

  • Nya mått

  • Flytt av fingeravläsare.

  • Ny färg

  • 2gb+ ram på S9+

Får väl hoppas på mer förändring nästa år. Min Note 8 fungerar prima än så länge.

Äsch, alltid kul med ny hårdvara även om det är smärre förändringar gentemot gårdagens Hade hoppats på att se fingeravtryckläsaren under skärmen på framsidan men detta dröjer nog till Samsung S10 eller Note 9 kommer ut.

Det hoppas jag - Note 8 är ju en monstertelefon som bör hålla sig bra i minst ett år till!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kan tyckas som verkligen liten uppdatering från föregående år, men den där kameran blir väldigt intressant att se hur den ter sig i verkligheten när recensenter får tag på telefonerna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Den ser grym ut, angående priset så är det en toppmodell och det är bra att det också finns såna modeller. Priset är dock inte linjärt som med mycket annat.

För mig är dubbla sim eller en lösning så mobiler stöder dubbla simkort ett måste och Samsung hade ej detta på alla.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft Samsung Galaxy S telefoner sen jag köpte min första smartphone. Men jag gillar inte edge-displayer... Så den sista Galaxy S man kan köpa med platt skärm är S7. Inte för att Samsung är dålig på nått vis, men en skärm ska vara platt i mitt tycke. Jag har flera vänner som äger S7 edge, S8 som klagar på att de råkar trycka på skärmkanterna stup i kvarten av misstag. Så jag spanar åt andra håll inför nästa telefonköp. Kanske Xiaomi Mi7 Nej jag vet inte, vi får se vad det blir. Men det blir ingen telefon med böjda skärmkanter i alla fall.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Trevligt! Bör även betonas att måtten är inte exakt likadana som S8 och S8+ - skiljer sig någon millimeter eller två i höjd, längd och tjocklek vilket kan orsaka problem om man vill återanvända sitt skal/plånbok för S8/S8+!

Just det här tycker jag är otroligt dumt, och gäller i stort sett alla mobiler. De skiljer några millimeter här och där vilket gör gamla fodral oanvändbara. Vilket enormt slöseri, snart är väl de flesta rimliga kombinationer av form, dimension och placering av saker och ting utprovade så att det alltid finns något som passar från en tidigare modell. Men de flesta osålda fodral till utgångna modeller lär väl ha hamnat i bränngropen redan.. så där faller ju den teorin också!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Jag har alltid haft Samsung Galaxy S telefoner sen jag köpte min första smartphone. Men jag gillar inte edge-displayer... Så den sista Galaxy S man kan köpa med platt skärm är S7. Inte för att Samsung är dålig på nått vis, men en skärm ska vara platt i mitt tycke. Jag har flera vänner som äger S7 edge, S8 som klagar på att de råkar trycka på skärmkanterna stup i kvarten av misstag. Så jag spanar åt andra håll inför nästa telefonköp. Kanske Xiaomi Mi7 Nej jag vet inte, vi får se vad det blir. Men det blir ingen telefon med böjda skärmkanter i alla fall.

Det går att stänga av edge funktionen helt på s8 ( och säkert S7 edge också) om man vill. Bland det första jag gjorde på min jobb S8a när jag fick den.

Så just det behöver inte hindra dig för att fortsätta med S linjen imo Sen förstår jag om du inte gillar att det sveper runt men jag har inte upplevt det som störande på just S8 och då gick jag ifrån just en S7 som jobb telefon innan.

/mvh

Permalänk
Medlem

Dolby atmos i telefonen. Som jag har längtat!

Permalänk
Medlem

"Android 8.0"

Jag trodde Android 8.1 var släppt sen i början av december?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Jag har alltid haft Samsung Galaxy S telefoner sen jag köpte min första smartphone. Men jag gillar inte edge-displayer... Så den sista Galaxy S man kan köpa med platt skärm är S7. Inte för att Samsung är dålig på nått vis, men en skärm ska vara platt i mitt tycke. Jag har flera vänner som äger S7 edge, S8 som klagar på att de råkar trycka på skärmkanterna stup i kvarten av misstag. Så jag spanar åt andra håll inför nästa telefonköp. Kanske Xiaomi Mi7 Nej jag vet inte, vi får se vad det blir. Men det blir ingen telefon med böjda skärmkanter i alla fall.

Det är inte direkt något fel på deras A5-modeller heller.
Mer lagom storlek tycker jag, och lite lättare och tunnare också
Plus att batteriet har samma kapacitet trots mindre skärm och upplösning.
Och så får man fingeravtryck/hemknapp på framsidan så man kan låsa upp den med ett finger om den ligger på ett bord, utan att behöva lyfta upp den varje gång.
Guld värt!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Den ser grym ut, angående priset så är det en toppmodell och det är bra att det också finns såna modeller. Priset är dock inte linjärt som med mycket annat.

För mig är dubbla sim eller en lösning så mobiler stöder dubbla simkort ett måste och Samsung hade ej detta på alla.

Visst är den dyr med 8890kr för S9 eller 9890kr för S9+. Förhoppningsvis sjunker den dock snabbare än S8/S8+ gjorde. Minns på den tiden S7/S7 Edge kom, då gick ju telefonerna ner med en tusenlapp på ca 1 månad.

Annars så den väl inte så farligt dyr om man iaf köper den med Comviq eller Tre som är billigast. Kostar då från 465kr/mån för S9 eller 525kr/mån för S9+.

Själv är jag riktigt sugen på den då kameran lockar mig väldigt mycket. Sedan är jag väl egentligen mer för iOS så får väl se. Är kameran helt outstandig så blir det nog ett köp iaf, men väntar tills det kommer mer "användarbilder".

Permalänk
Medlem

Har dom lyckats bygga bort den värdelösa högtalaren från S7an eller är det fortfarande samma? Det skulle vara skäl nog för mig att uppgradera

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har inte S8:an Android 8.0 redan? Jag hade känt mig besviken om jag lagt så mycket pengar på en telefon och inte få uppdateringar i vettig tid.
Annars så känns det som att det inte kommer hända så mycket spännande med mobiltelefonerna närmsta tiden.
Kanske när assistenterna blir lite smartare...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ska bli spännande att se hur kameran presterar. Jag tyckte inte att steget från S7 till S8 var värt en uppgradering, men jämför man S7 mot S9 så kanske det blir värt det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onoroc:

Det går att stänga av edge funktionen helt på s8 ( och säkert S7 edge också) om man vill. Bland det första jag gjorde på min jobb S8a när jag fick den.

Så just det behöver inte hindra dig för att fortsätta med S linjen imo Sen förstår jag om du inte gillar att det sveper runt men jag har inte upplevt det som störande på just S8 och då gick jag ifrån just en S7 som jobb telefon innan.

/mvh

Jo jag har läst att man kan stänga av den funktionen, men vill ändå inte ha skärm på kanten, förstår inte meningen med det, tycker bara det ser osnyggt ut, lite ungefär som att Samsung vill visa att man kan böja en oled-skärm

Skrivet av ASBR:

Det är inte direkt något fel på deras A5-modeller heller.
Mer lagom storlek tycker jag, och lite lättare och tunnare också
Plus att batteriet har samma kapacitet trots mindre skärm och upplösning.
Och så får man fingeravtryck/hemknapp på framsidan så man kan låsa upp den med ett finger om den ligger på ett bord, utan att behöva lyfta upp den varje gång.
Guld värt!

Känner till A5 modellerna, men de har väl inte riktiga samma prestanda som Galaxy S modellerna vill jag minnas. Sämre CPU, kamera mm.

Lutar nu mer mot andra märken. LG V40 kanske blir nått bra!?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

lame..
Nokia 8 Scirocco med Android One däremot, mums!

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Absolut bästa med nya Galaxy 9?
Galaxy 8 blir billigare

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Var väl ett antal år sedan någon förutspådde att telefoner skulle kosta noll och ingenting 100-200kr i framtiden. Undrar vad dom skulle säga om 9000-10.000kr.

Permalänk
Medlem

@talonmas: Jag har inte sett någon butik sänka än. Men jag vill verkligen lägga vantarna på en s8+.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Trevligt! Bör även betonas att måtten är inte exakt likadana som S8 och S8+ - skiljer sig någon millimeter eller två i höjd, längd och tjocklek vilket kan orsaka problem om man vill återanvända sitt skal/plånbok för S8/S8+!

Kameran och sensor sitter ju annorlunda med så det är ju bara att glömma ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har inte S8:an Android 8.0 redan? Jag hade känt mig besviken om jag lagt så mycket pengar på en telefon och inte få uppdateringar i vettig tid.

Jo det har den.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har inte S8:an Android 8.0 redan? Jag hade känt mig besviken om jag lagt så mycket pengar på en telefon och inte få uppdateringar i vettig tid.
Annars så känns det som att det inte kommer hända så mycket spännande med mobiltelefonerna närmsta tiden.
Kanske när assistenterna blir lite smartare...

Eller hur, det är ju något jag hade varit beredd att betala för.

Då köper jag hellre kina telefoner för 1500kr och flashar själv så man har de senaste uppdateringarna iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Trevligt! Bör även betonas att måtten är inte exakt likadana som S8 och S8+ - skiljer sig någon millimeter eller två i höjd, längd och tjocklek vilket kan orsaka problem om man vill återanvända sitt skal/plånbok för S8/S8+!

Och varför skulle någon vilja betala 10k för att byta en s8 till en s9? har man råd med det har man nog råd att skaffa nya skal också. Själv brukar jag köra utan skal men note 8 kom med skal i lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Frågan är när dom ska lösa så att "selfie-kameran" slutar förstora din panna så det ser ut som att du har hårsvall som en polsk byggarbetare.

Jag menar... Iphone med Android på hade varit underbart.

Permalänk
Inaktiv

Det sämsta och absolut enklaste att uppdatera med dagens samsung modeller är de små batterierna.

Detta verkade dock inte som något man ansåg sig behöva uppdatera.

Lustigt att man kan få billigmobiler med 2 dagars batteritid men samsungs värstingmobiler nöjer sig med ynka 3000-3500mah.
Påminner lite om hur alla stora mobilproducenter envisades med att begränsa mobilen till 16gb under en lång stund. Planned obsololete utan att ens gömma det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Jag har alltid haft Samsung Galaxy S telefoner sen jag köpte min första smartphone. Men jag gillar inte edge-displayer... Så den sista Galaxy S man kan köpa med platt skärm är S7. Inte för att Samsung är dålig på nått vis, men en skärm ska vara platt i mitt tycke. Jag har flera vänner som äger S7 edge, S8 som klagar på att de råkar trycka på skärmkanterna stup i kvarten av misstag. Så jag spanar åt andra håll inför nästa telefonköp. Kanske Xiaomi Mi7 Nej jag vet inte, vi får se vad det blir. Men det blir ingen telefon med böjda skärmkanter i alla fall.

Jag förstår inte varför det inte pratas mer om detta, jag har en S8 och att komma från en telefon med platt skärm är INTE lätt, man kommer emot kanterna hela tiden och touchar av misstag på diverse knappar. Sista gången jag köper en med edge display.

Visa signatur