Gammal Win7 till Win10 uppdaterin som kronglar

Permalänk
Medlem

Gammal Win7 till Win10 uppdaterin som kronglar

Har en äldre dator som kom med Win7 64bit på. När Win10 kom som gratis uppdatering så testade jag att installera den, men något gick fel på på vägen och jag hade tur att jag kunde backa via bios i datorn. Efter det så sket jag i det och behöll Win7.

Nu till problemet: Varie gång jag ska kolla efter uppdateringar så vissas detta

så fort jag kommer in där. Hur får jag bort det? Tänkte att det skulle försvinna efter ett tag men det har det inte gjort år senare.

Den är irriterande och ligger vägen så jag inte kan se det andra uppdateringarna och jag inte manuellt söker efter dom. och efter jag uppdaterat andra uppdateringar så kommer den tillbaka igen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Du kan köra en felsökning på Windows Update, sök på felsök i Kontrollpanelen, så borde du hitta det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej
Men jag vill INTE ha Win10. Det värka som om han i tråden vill ha win10 och det hjälper honom att installera det. Jag vill bara ha bort felmeddelandet och behålla Win7.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Du kan köra en felsökning på Windows Update, sök på felsök i Kontrollpanelen, så borde du hitta det.

Testade detta nu men utan resultat
När felsökaren är klar så sejer den att jag ska öppna windos updeta och då står det att alla uppdateringar finns och det är en grön sköld och felsökaren hittar inget. Startar jag om datorn så är felmeddelandet tillbaka. Sökte både med och utan admin behörighet med samma resultat.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Testade detta nu men utan resultat
När felsökaren är klar så sejer den att jag ska öppna windos updeta och då står det att alla uppdateringar finns och det är en grön sköld och felsökaren hittar inget. Startar jag om datorn så är felmeddelandet tillbaka. Sökte både med och utan admin behörighet med samma resultat.

Gör som såhär, starta om datorn i felsäkert läge, sen går du in i utforskaren , vidare in på c: , sen ner till Windows katalogen, sen in under mappen SoftwareDistribution och radera alla filer där , starta sen om datorn som vanligt och prova windows update igen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

@Mega-Dark:
Inte uppdaterat på ett år?
Om du får igång det, tyvärr så tror jag microsoft skiter i alla gamla uppdateringar sen de började med sina windows 10(allt i en klump uppdatering) uppdateringar i win7 om du får igång det och uppdaterar bara senaste månaden eller som det kallas "Monthly Quality Rollup"(månatlig säkerhetsrelaterad kvalitetsuppdatering). Jag skulle då inte lita på dessa klump uppdateringar men det beror ju iofs lite på hur stor den är kanske.

Kan du går in på "installerade uppdateringar" och kollar de senaste kb filerna som är installerade, googla det nummret och se hur gammalt det är, sen kan du på:
https://www.askwoody.com/forums/topic/2000003-ongoing-list-of...
Söka efter samma nummer, Själv är jag bara intresserad av de uppdateringar som täpper igen säkerhetshål, vilket länken ovan länkar till för varje månad, och man bör lägga in dom i rätt ordning.
Det är ett jäkla meck då man måste starta om datorn efter varje uppdatering, eller för säkerhets skull.
Själv har jag nu 293 uppdateringar, men det släpptes igår en ny på alla plattformar.

Har själv kört från ovan sida sen ett år tillbaka, då Woody länkar säkerhetsuppdateringarna från Microsofts katalog där allt läggs in allt eftersom, och de går att hämta hem utan windows update.

Förutom .NET Framework och deras patchar som jag bara ser på winupdate, nyligen släpptes 4.7.1 där.
edit. enkel sökning och jag hamnade på denna här, så det finns tydligen en offline version också: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5611...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Mega-Dark:
Inte uppdaterat på ett år?
Om du får igång det, tyvärr så tror jag microsoft skiter i alla gamla uppdateringar sen de började med sina windows 10(allt i en klump uppdatering) uppdateringar i win7 om du får igång det och uppdaterar bara senaste månaden eller som det kallas "Monthly Quality Rollup"(månatlig säkerhetsrelaterad kvalitetsuppdatering). Jag skulle då inte lita på dessa klump uppdateringar men det beror ju iofs lite på hur stor den är kanske.

Kan du går in på "installerade uppdateringar" och kollar de senaste kb filerna som är installerade, googla det nummret och se hur gammalt det är, sen kan du på:
https://www.askwoody.com/forums/topic/2000003-ongoing-list-of...
Söka efter samma nummer, Själv är jag bara intresserad av de uppdateringar som täpper igen säkerhetshål, vilket länken ovan länkar till för varje månad, och man bör lägga in dom i rätt ordning.
Det är ett jäkla meck då man måste starta om datorn efter varje uppdatering, eller för säkerhets skull.
Själv har jag nu 293 uppdateringar, men det släpptes igår en ny på alla plattformar.

Har själv kört från ovan sida sen ett år tillbaka, då Woody länkar säkerhetsuppdateringarna från Microsofts katalog där allt läggs in allt eftersom, och de går att hämta hem utan windows update.

Förutom .NET Framework och deras patchar som jag bara ser på winupdate, nyligen släpptes 4.7.1 där.
edit. enkel sökning och jag hamnade på denna här, så det finns tydligen en offline version också: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5611...

Uppdateringar får jag fortfarande, de senaste installerades i går. De är en gång per månad och ligger på sammanlagt ca 500mb. Men jag moste söka för att se vad det är och då visas det rätt, annars ser jag det bara att de ska installeras när jag ska stänga av datorn som en sådan symbol i start menyn.
När uppdateringarna är klara så kommer detta till baka, söker jag då igen så får jag grönt att det inte fins och jag har de senaste, startar jag om datorn så kommer felet tillbaka.

Ser det nu att bilden är gammal (valde fel ) kan ta en ny men det är samma.

Ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Gör som såhär, starta om datorn i felsäkert läge, sen går du in i utforskaren , vidare in på c: , sen ner till Windows katalogen, sen in under mappen SoftwareDistribution och radera alla filer där , starta sen om datorn som vanligt och prova windows update igen

Ska kolla när jag kommer hem från jobbet

Edit: Har testat det nu och Nej tyvärr kom det till baka efter en omstart av datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ska kolla när jag kommer hem från jobbet

Edit: Har testat det nu och Nej tyvärr kom det till baka efter en omstart av datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Det var inte så kul, jag skulle nog installera om windows 7 i det här läget för att få bort eventuella problem med registret etc

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Det var inte så kul, jag skulle nog installera om windows 7 i det här läget för att få bort eventuella problem med registret etc

Okej
Nja en ominstallation vill jag nog inte göra, i alla fall inte inom närmaste tiden.
Men Tack för allt i alla fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.