Corsair lanserar K63 Wireless – trådlöst tangentbord med mekaniska brytare

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar K63 Wireless – trådlöst tangentbord med mekaniska brytare

Nu lanserar Corsair sitt tangentbord K63 Wireless, vilket kommer med trådlös anslutning och mekaniska Cherry MX-brytare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var väl på tiden. Men hur löser man laddningen, som väl måste göras varje eller varannan dag på det snyggt sätt utan massa kablar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför batteritiden ska behöva vara så pass dålig på den här typen av tangentbord, framförallt inte om man stänger av bakgrundsbelysningen..? Har ett Logitech K400, som kombinerar tangentbord och pekplatta, till HTPC:n, och dess två AA-batterier räcker bokstavligen i åratal vid i princip daglig användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Det var väl på tiden. Men hur löser man laddningen, som väl måste göras varje eller varannan dag på det snyggt sätt utan massa kablar?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jaqob:

Jag förstår inte riktigt varför batteritiden ska behöva vara så dålig, framförallt om man stänger av bakgrundsbelysningen..? Har ett Logitech K400 till HTPC:n, och dess två AA-batterier räcker bokstavligen i åratal vid i princip daglig användning.

Det står ju att batteritiden gäller vid konstant bruk, och det är ju ingen som trycker på knappar 20 timmar i ett streck, så nog blir batteritiden i praktiken veckor eller kanske till och med månader.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Hoppas att det är som du säger Ozzed, upp till bevis! Kommer invänta lite reviews om batteritid innan jag skulle köpa den har just gått över till att musen är trådlös och är mycket nöjd. Men skulle vilja veta lite mera innan köp av tangentbord också.

Skulle vilja se en variant med korta brytare (low profile) också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Master of Overkill

Haft mitt logitech 613 i 8 månader nu och still inte bytt batteri.

Tar det alla dagar i veckan

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Inte för att vara den som är den, men... vad är egentligen vitsen med ett trådlöst gamingtangentbord? Jag kan förstå de som vill använda en trådlös mus på grund av att de känner sig friare i rörelserna - även om jag aldrig själv har känt mig särskilt hindrad - men ett tangentbord? Är det för de som vill sitta i soffan och spela via steam-link på TV'n man har tagit fram det? För de som absolut vill ha ett cleant skrivbord utan en enda sladd och med skärmen upphängd? Jag förstår som sagt var inte grejen, men det betyder ju inte att det inte är en bra produkt för det...

Permalänk
Medlem

Knarrar (sant) vidare på mitt ljusa tangentbord medans andra frossar i nya tangentbord.. The humanity!! XD... sign.

Fiiint datortillbehör.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna överväga ett sådant här tangentbord, men den ringa batteritiden är en deal-breaker.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av hejsann:

Knarrar (sant) vidare på mitt ljusa tangentbord medans andra frossar i nya tangentbord.. The humanity!! XD... sign.
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/222590068145_/logitch-internet-navigator-keyboard-Y-BF37.jpg
Fiiint datortillbehör.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4470749

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander:

nä WON'T Join the dark side. (ljusa som i signaturen finns knappt ens som begagnat.. tro mig).

Permalänk
Medlem

Haft mitt i nästan en månad nu och även om jag varit bortrest en vecka av denna tid har det använts flitigt för spelande. Endast laddats en gång under denna tid (och då började jag med den laddningen som tangentbordet kom med samt att den för närvarande är mer eller mindre full) så kan inte klaga på batteritiden. Kör dock utan bakgrundsbelysning för det mesta.

Riktigt trevligt med allt trådlöst faktiskt och det går snabbare att byta från den stationära till dockningsstationen för den bärbara.

Permalänk
Medlem

Några G-knappar också så är det bra! Hade gärna sett en display också... Saknar displayen från goda G15..

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det står ju att batteritiden gäller vid konstant bruk, och det är ju ingen som trycker på knappar 20 timmar i ett streck, så nog blir batteritiden i praktiken veckor eller kanske till och med månader.

Gamers?

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte meningen med ett trådlöst keyboard. Mus är logiskt då man slipper en sladd i vägen när man rör musen. Keyboard? lol.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fattar verkligen inte meningen med ett trådlöst keyboard. Mus är logiskt då man slipper en sladd i vägen när man rör musen. Keyboard? lol.

Så om du får välja tar du hellre en sladd som är ivägen på skrivbordet och gör att det ser mer stökigt ut än att behöva byta batterier/ladda ibland? Jag ordnar med laddning av mitt trådlösa tangentbord 1-2 gånger per år och använder datorn rätt mycket då jag arbetar en del hemifrån och även spelar en del dagligen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar verkligen inte meningen med ett trådlöst keyboard. Mus är logiskt då man slipper en sladd i vägen när man rör musen. Keyboard? lol.

Vem har har en dator idag Jag kör tre datorer och gillar trådlösa tangentbord. Slipper man massa sladdar på bordet.
Skönt att kunna styra/hjälpa till med ungarnas dator med ett extra tangentbord / trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Så om du får välja tar du hellre en sladd som är ivägen på skrivbordet och gör att det ser mer stökigt ut än att behöva byta batterier/ladda ibland? Jag ordnar med laddning av mitt trådlösa tangentbord 1-2 gånger per år och använder datorn rätt mycket då jag arbetar en del hemifrån och även spelar en del dagligen.

Eftersom utbudet är bra mycket större absolut.
Sladd har aldrig någonsin varit ett hinder för mig på keyboard.
Ser inte direkt stökigt ut heller att ha en liten sladd som går upp bakom skärmen.

Utbudet av trådlösa tangentbord är dåligt också.
G613 som länkats ex är jag verkligen inte intresserad utav.

Sen vill jag har upplyst också, om än jag bara kör statiskt 1 färg som matchar resten på låg ljusstyrka så föredrar jag det.

Nej trådlöst är inget för mig. Sen om man nu flyttar runt det överallt sure. Då får man också ta med sig sändaren när man gör detta, alternativt ha sändare överallt i andra datorerna.

Permalänk
Medlem

Hade det haft nummertangenter till höger hade jag köpt direkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Eftersom utbudet är bra mycket större absolut.
Sladd har aldrig någonsin varit ett hinder för mig på keyboard.
Ser inte direkt stökigt ut heller att ha en liten sladd som går upp bakom skärmen.

Utbudet av trådlösa tangentbord är dåligt också.
G613 som länkats ex är jag verkligen inte intresserad utav.

Sen vill jag har upplyst också, om än jag bara kör statiskt 1 färg som matchar resten på låg ljusstyrka så föredrar jag det.

Nej trådlöst är inget för mig. Sen om man nu flyttar runt det överallt sure. Då får man också ta med sig sändaren när man gör detta, alternativt ha sändare överallt i andra datorerna.

Okej ja om det är det större utbudet som gör att du väljer tangentbord med tråd så förstår jag. Du skrev något annat först så jag var lite nyfiken hur det såg ut.
"Fattar verkligen inte meningen med ett trådlöst keyboard. Mus är logiskt då man slipper en sladd i vägen när man rör musen. Keyboard? lol."

Sen att du med ett trådlöst tangentbord får lov att ta ut sändaren och sätta in i en annan dator om du växlar dator är väl inte jobbigare än att ta lös sladden och sätta in den i nya datorn? Jag flyttar runt mitt tangentbord en del, t.ex. när jag växlar mellan att stå och sitta vid skrivbordet, eller när jag har papper/annat samtidigt och skriver. Samt att sladden är skön att slippa både ha ivägen och se. Om det hade varit smidigt och bra med trådlösa skärmar hade jag kört det med, och trådlösa handkontroller för spelande, trådlöst internet, och allt möjligt Kör däremot trådat för internet t.ex. men kanske går över där med nästa uppgradering då det börjar fungera rätt bra nu med trådlöst internet också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SheRe_KhaN:

Inte för att vara den som är den, men... vad är egentligen vitsen med ett trådlöst gamingtangentbord? Jag kan förstå de som vill använda en trådlös mus på grund av att de känner sig friare i rörelserna - även om jag aldrig själv har känt mig särskilt hindrad - men ett tangentbord? Är det för de som vill sitta i soffan och spela via steam-link på TV'n man har tagit fram det? För de som absolut vill ha ett cleant skrivbord utan en enda sladd och med skärmen upphängd? Jag förstår som sagt var inte grejen, men det betyder ju inte att det inte är en bra produkt för det...

För de som absolut vill ha ett cleant skrivbord utan en enda sladd och med skärmen upphängd? - Japp precis därför i mitt fall. Dock går just det här bort pga av avsaknaden av numpad.

Permalänk
Inaktiv

Oj, sneglade på denna och mer specifikt "soffhållaren" på förmiddagen när jag slog till på Roccats Sova. Trodde den funnits längre än så.

Trådlösa mekaniska tangentbord? Varför inte. Personligen gillar Filcos variant men hade gärna sett en Majestouch trådlös.

Skrivet av hejsann:

Knarrar (sant) vidare på mitt ljusa tangentbord medans andra frossar i nya tangentbord.. The humanity!! XD... sign.
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/222590068145_/logitch-internet-navigator-keyboard-Y-BF37.jpg
Fiiint datortillbehör.

Härlig dos med tangentbordsnostalgi från tidigt 00-tal där!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar verkligen inte meningen med ett trådlöst keyboard. Mus är logiskt då man slipper en sladd i vägen när man rör musen. Keyboard? lol.

Jag tycker det är skönt med trådlöst. Fattar verkligen inte meningen med att ha en sladd på skrivbordet när den bevisligen inte behövs. lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag tycker det är skönt med trådlöst. Fattar verkligen inte meningen med att ha en sladd på skrivbordet när den bevisligen inte behövs. lol.

Fast det behövs om man vill ha ett vettig utbud utav tangentbord.
Dom flesta trådlösa är värdelösa för spel precis som majoriteten utav trådlösa möss (förutom Logitechs nyare och ett fåtal andra som kommit nu) Sure det duger om man spelar casual. Men för något mer....
Du kan inte ha någon form utav belysning om du inte vill suga batteritiden i botten.

Detta gällde mekaniska tangentbord som det tråden handlar om, så trådlösa "spel"tangentbord.

Att ha trådlöst keyboard för casual shit är ju såklart ok. lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Haft mitt logitech 613 i 8 månader nu och still inte bytt batteri.

Tar det alla dagar i veckan

Har det ens gått en plupp på batteriikonen för dig? Haft mitt flera månader också utan någon indikation på att det händer något.

@Nivity: Nu kanske du menade att logitechs grejer funkar för det men om du inte gjorde det så måste jag upplysa dig om att logitechs trådlösa gaming grejer fungerar alldeles utmärkt att spela med.

Permalänk
Medlem

Förstår ej varför numpad skippas i bland på tangentbord.....

Finns säkert ett troligt svar till det, inget av vad jag kan komma på.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Förstår ej varför numpad skippas i bland på tangentbord.....

Finns säkert ett troligt svar till det, inget av vad jag kan komma på.

För att den är ivägen. Tycker man får en bättre placering av tangentbordet. Kör dock ändå vanligt just nu. Skulle nog adderat en lös numpad också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Förstår ej varför numpad skippas i bland på tangentbord.....

Finns säkert ett troligt svar till det, inget av vad jag kan komma på.

Ja, dessutom brukar alla trainers använda dom knapparna. Har jag hört

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

För att den är ivägen. Tycker man får en bättre placering av tangentbordet. Kör dock ändå vanligt just nu. Skulle nog adderat en lös numpad också.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur då om man inte har ett väldigt litet skrivbord? Resten av tangentbordet ser ju likadant ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast det behövs om man vill ha ett vettig utbud utav tangentbord.
Dom flesta trådlösa är värdelösa för spel precis som majoriteten utav trådlösa möss (förutom Logitechs nyare och ett fåtal andra som kommit nu) Sure det duger om man spelar casual. Men för något mer....
Du kan inte ha någon form utav belysning om du inte vill suga batteritiden i botten.

Detta gällde mekaniska tangentbord som det tråden handlar om, så trådlösa "spel"tangentbord.

Att ha trådlöst keyboard för casual shit är ju såklart ok. lol.

Är det verkligen så eller är det som i bilar där en majoritet av alla förare anser att dom växlar bättre än automatlådan och där en majoritet av alla förare har fel?