Star Wars: Battlefront II underpresterar efter kontrovers kring mikrotransaktioner

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på rubriksättningen. Trodde att det var spelmotorn som fått prestandaproblem i samband med att mikrotransaktionerna ändrats.
"Presterar" och "säljer" är för mig inte alls samma sak, om det inte gäller en person vars jobb är att sälja varor till kunderna.

Permalänk
Medlem

@Olle P: Håller med. Underpresterar passar inte in. Bättre hade varit BF når inte upp till försäljningsmål. Vilket även borde tydliggöra att ett försäljningsmål inte nödvändigtvis har något med vinst att göra. Ett försäljningsmål kan ju ex vara "break even".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Wiggin:

Jag imponeras av deras perspektiv när dem säger att det var ”kritiken” mot mikrotransaktioner som sänkte försäljningen istället gör själva mikrotransaktionerna. Verkar som att lärdomen uteblev den här gången med.

Skickades från m.sweclockers.com

Å andra sidan som nästa person skrev så tjänar dem ju multum på mikrotransaktioner.
Så jag är rädd för att dem har rätt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vad varken EA eller Dice har förstått att vad alla egentligen vill ha är det riktiga SW BF II portat till Frostbite-motorn.

Visst tänker vi oss ett Battlefield: In a galaxy far, far away, här?

Det hade nog blivit ett av de mest framgångsrika...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Stöd ej det här skitföretaget!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Campaigner: Förvisso, men jag menade inte från deras perspektiv utan från spelarna På dem låter det som att orsaken till den dåliga försäljningen är negativ publicitet vad gäller mikrotransaktioner medan de flesta spelare antagligen inte vill ta i spelet med tång just på grund av dessa snarare än att det skrivs om dem.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem