Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem

Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Vet inte om någon har fått upp ögonen för det nya indie spelet WOLCEN: LORDS OF MAYHEM.
Är en korsning mellan Diablo 2 och Path of Exile och verkar riktigt lovande.

Det började som ett kickstarterprojekt och har kommit in i Alpha och är helt klart spelbart.
Har själv kört det nu i ca 1 vecka och tycker att det är riktigt kul och lovande. där hela mekanismen verkar mycket lovande.

dock ska man veta att om man vill köra Early Access så ska man feta att ens karaktärer blir resettade lite då och då.

RHYKKER på Youtube gjorde en fin djupdykning i spelet och hade en bra PREVIEW av det.

Vad tror ni, verkar det lovande?

Uppdaterat:
Under 2018 så kommer det att läggas på en del intressanta saker:

  • Shrines

  • Crafting

  • Multiplayer

  • Minions

  • New PST sections

  • New skills in active skill tree

  • New spells

  • New monsters, bosses, and AI behaviors

  • New NPCs

  • New item types including weapons (bows!), armors and trinkets

  • More new music and sounds

  • Combo improvements

  • Apocalyptic form !

Ser med att nästa stora patch kommer att släppas i Mars.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ser nice ut !

Skillträder lite likt POE där
Skall nog provas

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, häftig stil på grafik och effekter.

Tvivlar dock på att jag kommer lägga lika mycket tid på det som på PoE. Jag får intrycket av att det är ett segare gameplay än vad jag är van vid.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ:

Det som jag har spelat så är tempot ganska likt PoE. (lirat det i ca 3 år)
Man kan dra till sig en ganska stor skara via aggro-pulls vilket kan leda till ganska roliga
incidenter.

Vi får se vad som händer med nästa patch som planeras i Mars månad.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Svårt, eller ''lätt som resten av alla spel''? Eller kommer det vara olika ligor som i PoE?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@oTiuZ:

Det som jag har spelat så är tempot ganska likt PoE. (lirat det i ca 3 år)
Man kan dra till sig en ganska stor skara via aggro-pulls vilket kan leda till ganska roliga
incidenter.

Vi får se vad som händer med nästa patch som planeras i Mars månad.

Finns det movement-skills, så man inte behöver springa runt? Kan man köra ungefär lika snabbt som med EK-nova i PoE?

Hursom så tror jag att jag kommer prova det i vilket fall, ser ju helt klart intressant ut. PoE behöver lite konkurrens

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ:

Själv har jag inte hunnit leka så mycket i systemet, ska köra i helgen hade jag tänkt.
Men på Steamcommunityn så pratas det en hel del om olika builds.
Och ja, du har movement-skills.
Systemet är i Alpha och jag har förstått att passive skilltree gjörs om en del så man kan bygga gansak sjuka builds just nu.
"Umbral Ray-build" gjorde full screenwhipe på under 1 sec exempelvis.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@frong: Som jag förstår det så ska det introduceras ligor i still med PoE.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Köpte det igår och har spelat lite och tycker det är faktiskt riktigt roligt.
Tycker att fighterna är riktigt grymma coola effekter.
Längtar tills multiplayer kommer då lär det vara svin roligt

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

@Zyces: Verkar ju svinballt, får man ta o följa hur det utvecklas!
Känns som balanseringen kommer bli riktigt svår med så mycket möjligheter i skillträdet!
Hoppas verkligen dom löser det på ett bra sätt

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

https://youtu.be/pr3G7M_pqqE

Rhykker har gjort en video om detta med lite gameplay!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Har spelat det nu och kan väl bara prata för mig själv, men mitt tips är att vänta med spelet till senare version. Det är sjukt obalanserat och rätt tradig gameplay, även om spelet visar på framtida potential till lite mer action-gameplay.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Skrivet av MrMacho:

Har spelat det nu och kan väl bara prata för mig själv, men mitt tips är att vänta med spelet till senare version. Det är sjukt obalanserat och rätt tradig gameplay, även om spelet visar på framtida potential till lite mer action-gameplay.

Håller med. Men är mycket nyfiken på hur det är om något år.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Jag är så sugen på att prova detta spel. Är det värt och köpa nu? Jag läste om det för något år sedan och det verkar ju iaf lovande.

Vilket spel är det mest likt av diablo 2,3 och PoE?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMacho:

Har spelat det nu och kan väl bara prata för mig själv, men mitt tips är att vänta med spelet till senare version. Det är sjukt obalanserat och rätt tradig gameplay, även om spelet visar på framtida potential till lite mer action-gameplay.

tar flera år att göra ett bra spel med tanke på alpha stadiet idag så 2 år till kanske

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Dammar av tråden då det släpps 13 februari. Jag köpte EA häromdagen och är lvl 14 med min Mage. När det går live blir det nån hybrid mellan ranged och melee dock. Sjukt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Dammar av tråden då det släpps 13 februari. Jag köpte EA häromdagen och är lvl 14 med min Mage. När det går live blir det nån hybrid mellan ranged och melee dock. Sjukt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt intresserad av detta. Har sett vad de planerar till release men kommer nog vänta in omdömena!
Men hoppas de lever upp till förväntningarna!

Permalänk
Medlem

Är det lönt att starta nu eller ska man vänta tills release ?
Vill inte få min char wipad när releasen släpps live.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Är det lönt att starta nu eller ska man vänta tills release ?
Vill inte få min char wipad när releasen släpps live.

Då svarade du på din egen fråga eftersom alla får börja från början när det släpps. Nej, inte värt att starta något nu. Går det ens? Dom skulle ju ta ner servrar osv för att förbereda för release, kanske inte är än iofs.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jag kan inte ens köpa spelet Steam gnäller över att min adress är för lång och låter mig inte slutföra köpet! Annars ser det nice ut. Tänkte att jag smäller till nu då priset verkar justeras den 13 feb.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar vara en hundring(10 euro) billigare nu än efter release. Märkligt med adressen. Jag bor på Tullportsgatan. Det borde väl oxå räknas som långt. Har du använt rätt fält för stad, post nummer osv? Kommer inte ihåg hur deras formulär ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Då svarade du på din egen fråga eftersom alla får börja från början när det släpps. Nej, inte värt att starta något nu. Går det ens? Dom skulle ju ta ner servrar osv för att förbereda för release, kanske inte är än iofs.

Spelet går att spela offline-mode fram till release.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är själv sjukt hypad för detta. Level 90 cap, massvis med content och indiestudio som har spelnamnet i sitt namn (Wolcen Studios). Har lirat det med polare sen december ungefär, och det är betydligt bättre gameplay än POE i min mening. Intressanta items, frihet att göra och experimentera fram sin egen build och så. Ah, jag är hypad helt klart.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

@Eptk: Okej!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Fick syn på det idag. Verkar kul!

Tips på bra youtube-vid för bra översikt över spelet?

Edit:

Skrivet av frong:

Svårt, eller ''lätt som resten av alla spel''? Eller kommer det vara olika ligor som i PoE?

Tydligen hade jag sett det innan

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Wolcen Updates

@frong: I'll do this in English, as Swedish, especially written, is not my strong suite: I was one of the original backers of the game, and bought it on Steam when it originally was still in Alpha. The game has improved greatly since then, and the additions the devs have done, are all welcome ones. As far as I am aware, they listen to the players and constantly update parts of the game, from the artwork to the mechanics. I have played it on and off every 6-8 months since I bought it, and I have seen vast changes.
Highly recommended.

Permalänk
Medlem

Visst ska de släppas idag? Jag köpte det idag efter att jag kikade på Rykkers video. Har ni hört något om vilken tid eller om det redan är fullversionen ute nu på steam?
Tänker ni också lira idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Visst ska de släppas idag? Jag köpte det idag efter att jag kikade på Rykkers video. Har ni hört något om vilken tid eller om det redan är fullversionen ute nu på steam?
Tänker ni också lira idag?

18:00 skrev någon till mig på ett annat forum. Skall sitta redo efter jobbet.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

18:00 skrev någon till mig på ett annat forum. Skall sitta redo efter jobbet.

Oj så pass, jag håller på att laddar ner det nu. Jag har inte spelat alfan heller och jag har varit nyfiken på spelet i flera år så jag vet inte om jag kan hålla mig ifrån att starta det ända tills klockan 18.

Permalänk
Medlem

Ja 18:00 är det jag har hört också.
Är så jävla pepp på att äntligen få spela det riktigt, är snart 4 år sedan jag köpte det på steam. Men jag har bara kört ~40 timmar än för att testa lite, vill inte spoila för mycket

Visa signatur

Stuff and things!