Problem med Cloudflare Captcha-cancer

Permalänk
Inaktiv

Problem med Cloudflare Captcha-cancer

Hej, jag har problem med att cloudflares captcha skit poppar upp hela tiden på hemsidor som jag besökt i flera år tidigare utan problem, och när jag fyller i captchan så är det ok tills jag stänger ner sessionen och startar ny, då måste jag cleara en ny captcha check, så nu undrar jag hur jag blir av med detta, och jag undrar va fa* det är som har gjort att jag får captcha checks hela tiden.

Googlat runt för att se om jag kunde hitta en lösning, men verkar inte vara mycket information om detta problemet. Det enda som jag vet är att min nuvarande IP address är uppsatt på 2 spam listor med "C" ranking (värsta tydligen) men en kompis jag pratade med sa att cloudflare inte använder sig av dessa listorna, så...jag är förvirrad X_x

Jag har Bredband2 som ISP om det spelar ngn roll, antar att en lösning är att be dem byta min IP till en annan?

EDIT: Använder inte TOR eller VPN, såg ett par kommentarer som påpekade att det var orsaker till problem med cloudflares captcha också.

Permalänk
Vila i frid

Har du möjlighet att göra en "Relinquish Lease" dvs säga åt ISP'ns DHCP att du vill "lämna tillbaks" nuvarande IP-adress? Om inte, ring Bredband2.

Permalänk
Inaktiv

@hasenfrasen: Har bytat min IP address och det fixade sig direkt, tydligen var min förra ip-address på cloudflares shit-list pga "malicious activity" enl. deras svar på mitt e-mail, löjligt att dem löser det genom att black-lista en public ip-address, aja får jag samma problem i framtiden bytar jag bara ip-address.