Star Wars: Battlefront II får omarbetat belöningssystem

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront II får omarbetat belöningssystem

EA och utvecklaren DICE lovade bot och bättring efter kritiken mot belöningssystemet i senaste Battlefront. Nu avslöjar DICE att den nya lösningen presenteras i mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spelet är redan dött. De fick sin chans och sabbade den, två gånger om.

Permalänk
Avstängd

Enda räddningen vore väl att ge bort spelet gratis, och sen hoppas på nästa Battlefront täpper till alla hål som föregångaren skapade.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag är i alla fall nöjd med spelet. Är både snyggt och bra. Gillar detta mer an det förra Battlefront.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag är i alla fall nöjd med spelet. Är både snyggt och bra. Gillar detta mer an det förra Battlefront.

DICE-anställd? ^^

Permalänk
Avstängd

Ska köpa det när Delux versionen kostar 99:-

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Spelet är redan dött. De fick sin chans och sabbade den, två gånger om.

Du pratar i nattmössan.
Spelet är väldigt mycket vid liv, jag kommer snabbt in till fulla servrar när jag spelar Galactic Assault och Blast.
(Spelar inte dom andra modesen.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Du pratar i nattmössan.
Spelet är väldigt mycket vid liv, jag kommer snabbt in till fulla servrar när jag spelar Galactic Assault och Blast.
(Spelar inte dom andra modesen.)

Ps4? Där är väl spelet störst då PS4 verkar ha störst Star Wars fanbas

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ps4? Där är väl spelet störst då PS4 verkar ha störst Star Wars fanbas

PC så klart.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Ziwe:
Nej men jag råkar gilla spelen + jag är uppväxt med Star wars genren!!
Alla har vi olika smak.
Hur skulle det vara om alla hade samma smak?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

@Ziwe:
Nej men jag råkar gilla spelen + jag är uppväxt med Star wars genren!!
Alla har vi olika smak.
Hur skulle det vara om alla hade samma smak?

Det är "inne" att hata SW:BF2, framför allt om man inte ens har spelat spelet och bildat sig en uppfattning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

EA sitter på Dice som kan skapa grafik och ljud i världsklass och de har BioWare som kan göra rollspel som håller riktigt hög klass. De kanske skulle låta dessa två studios samarbeta för att skapa ett riktigt episkt star wars rollspel. För även om man inte gillar spelet så spelar grafiken och ljudet i Battlefront 2 i högsta ligan.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Avstängd

"Debaclet"? Snälla Sweclockers, det heter faktiskt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande samma grind för att låsa upp vapen? Orkar inte leta nu men såg någon räknat på orimligt många timmar... visst xp och sånt men, de finns så många andra spel idag så lite skärpning så kanske man köper det... för $9 super deluxe gold edition + all dlc's with poster and your own @battlefield.com email adress.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kaleidoskop:

"Debaclet"? Snälla Sweclockers, det heter faktiskt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror faktiskt att debacle är korrekt svenska, det har inte ens svenskifierats till debakel utan behöll sin franska stavning. Men du får gärna motbevisa mig, jag är inte sämre än att jag ändrar mig när jag har fel

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Är det fortfarande samma grind för att låsa upp vapen? Orkar inte leta nu men såg någon räknat på orimligt många timmar... visst xp och sånt men, de finns så många andra spel idag så lite skärpning så kanske man köper det... för $9 super deluxe gold edition + all dlc's with poster and your own @battlefield.com email adress.

Det har aldrig tagit otaliga timmar att låsa upp vapen. Spela "Blast" så låser du upp nya vapen (och mods) snabbt.
Något av det roligaste jag haft i detta spelet var att kötta Blast för att låsa upp vapen och mods, kändes som man faktiskt åstadkom något.

Under tiden du spelar Blast får du credits som du köper hero-crates (billigaste lådan) för -> crafting mats -> starcards.

Boom, två flugor i en smäll.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Swec: Seriöst. "Trots många positiva recensioner " ?

Tror nog de flesta inte håller med där

Så mycket var det för stolthet och prestation va

Lite väl sent för EA att krypa till korset efter det visat sig man fick in för lite cash att torka krokodiltårar med.

Ja nu så passar det ändra på saker, inte efter hundratusentals som tydligt pekade ut problemen i god tid samt klagat på BETA och avbeställt innan spelet ens blev släppt samt MÅNGA recenserat hela lootbajset till åtlöje så spelade EA Bagdad Bob och låtsades att spelet var det bästa de gjort och allt var perfekt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av gargamelo:

Swec: Seriöst. "Trots många positiva recensioner " ?

Tror nog de flesta inte håller med där

Så mycket var det för stolthet och prestation va

Lite väl sent för EA att krypa till korset efter det visat sig man fick in för lite cash att torka krokodiltårar med.

Ja nu så passar det ändra på saker, inte efter hundratusentals som tydligt pekade ut problemen i god tid samt klagat på BETA och avbeställt innan spelet ens blev släppt samt MÅNGA recenserat hela lootbajset till åtlöje så spelade EA Bagdad Bob och låtsades att spelet var det bästa de gjort och allt var perfekt.

http://www.opencritic.com/game/4507/star-wars-battlefront-2

Finns en hel del recensioner som var positiva. Så den meningen är väl ändå korrekt?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det finns två ändringar som EA/Dice behöver göra:
1) Andrew Wilson lämnar
2) EA/Dice inser att bra spel säljer utan att behöve proppas fulla med diverse fulsätt att mjöka köparna på mer
3) Uppföljare måste alltid innehålla mer än sina föregångare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

@Ziwe:
Nej men jag råkar gilla spelen + jag är uppväxt med Star wars genren!!
Alla har vi olika smak.
Hur skulle det vara om alla hade samma smak?

I ärlighetens namn så tycker jag också om spelet. Körde Betan och hade skitkul men valde att inte köpa spelet pga dålig publicitet kring progression och RNG. Var rädd att andra tänkte likadant vilket skulle resultera i tomma servrar osv..

Permalänk
Skrivet av gargamelo:

Swec: Seriöst. "Trots många positiva recensioner " ?

Tror nog de flesta inte håller med där

Så mycket var det för stolthet och prestation va

Lite väl sent för EA att krypa till korset efter det visat sig man fick in för lite cash att torka krokodiltårar med.

Ja nu så passar det ändra på saker, inte efter hundratusentals som tydligt pekade ut problemen i god tid samt klagat på BETA och avbeställt innan spelet ens blev släppt samt MÅNGA recenserat hela lootbajset till åtlöje så spelade EA Bagdad Bob och låtsades att spelet var det bästa de gjort och allt var perfekt.

Jo Battlefront 2 fick faktiskt många positiva recensioner. Eller menar du att ett kommentarsfält på reddit är recensioner?
Givetvis blev det ett ramaskri åt många olika håll men det är på inget sätt svart och vitt, SWBF2 fick många bra recensioner.

Att de går ut med detta publikt nu innebär inte att de har börjat arbetet med att ändra på spelet nu. Det är givetvis ganska långt ifrån sanningen. Det är väldigt tråkigt att spelare på något sätt vill bli lurade och försöker övertala varandra om hur avstängningen av köp i spelet (som gjordes några dagar efter release) bara är temporärt och "giriga EA" kommer slå på det igen.
Kan vi prata om det? Hur det inte slogs på igen, som EA lovade, och att de gör om det? När de väl gör det så är det försent på något sätt menar du? De skulle bara skitit i det? Det hade passat bättre för din bild av EA kanske.

Vidare så undrar jag vad du förväntar dig som spelare? Du menar alltså att de skulle göra om hela progression-systemet mellan betan och release? Det tar väldigt lång tid detta.
Vill man inte vara nöjd så kommer man hitta anledningar att inte vara det heller.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Det finns två ändringar som EA/Dice behöver göra:
1) Andrew Wilson lämnar
2) EA/Dice inser att bra spel säljer utan att behöve proppas fulla med diverse fulsätt att mjöka köparna på mer
3) Uppföljare måste alltid innehålla mer än sina föregångare

Punkt tre, jag undrar hur du upplever att uppföljaren inte innehöll mer än föregångaren? Syftar på exempelvis kampanjen. Fri DLC i all framtid, bara som exempel.

Permalänk
Medlem

Köpte inte Battlefront 2 pga att jag tänkte spela Multiplayern så speciellt mycket och jag brydde mig inte så mycket om detta med lootboxar och allt vad det är utan för SP/Co-op. Blev riktigt besviken av att man skulle göra ett mycket bättre Singleplayer än föregångaren vilket jag såg fram emot men att man misslyckades.

Kampanjen var helt värdelös, urtråkig story där det enda roliga var när man fick flyga rymdskepp. Arcade mode är så dålig att jag hellre spelar föregångarens Singleplayer, vilket inte var någon höjdare. Dom gav oss lite inställningar men glömde av att ge oss mer än några enstaka spelbanor, varför man inte bara stoppar in alla spelbanor och modes från MP in i ett Arcade setting förstår inte jag. Man tvingas till få, små kartor, inga space battles och framförallt det mest korkade av allt: Co-op finns inte. Hur man lyckas vara så idiotisk som EA är bortom min fattning. Föregångaren har ju faktiskt mer SP content (exklusive kampanjen) känns det som.

Efter jag spelat lite MP så kände jag bara att spelet är dåligt oavsett om man hade gjort rätt från början ang. belöningssystemet och microtransaktioner. Det enda som säljer är SW temat, hade det inte haft SW-temat så är jag säker på att inte en själ hade rört spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Ska köpa det när Delux versionen kostar 99:-

Yep, rea ut spelet så kan jag prova. Tycker det spelet ser ok ut för x antal timmars underhållning..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

PC så klart.

Håller med.
Kommer alltid in i ett Game fort och det är alltid fullt med folk.
Var ju någon som sa till mig att jag skulle spela 50 till 60 timmar och sen se vad jag tycker.
Har spelat med än det och spelar än.
Spelet är kul , speciellt om man spelar med någon ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vidare så undrar jag vad du förväntar dig som spelare? Du menar alltså att de skulle göra om hela progression-systemet mellan betan och release? Det tar väldigt lång tid detta.
Vill man inte vara nöjd så kommer man hitta anledningar att inte vara det heller.

Punkt tre, jag undrar hur du upplever att uppföljaren inte innehöll mer än föregångaren? Syftar på exempelvis kampanjen. Fri DLC i all framtid, bara som exempel.

Ja DICE har tidigare stoppat plannerade lanseringar och ändrat släppdatumet och försenat lansering med flera månader till halvår av vissa Battlefieldspel efter negativ feedback ifrån BETA pga obalans samt för många buggar i spel. Detta spelet har ju haft ännu större problem än så. Något DICE tidigare beslutat om att göra flera gånger då det visat sig att produkten inte är klar helt enkelt.

Så trots enorm feedback efter BETA och före spelet blev släppt så blev det inget som gav EA något värde vilket nu resulterat och bekräftat deras dåliga rykte då man valde köra på i vilket fall.

Tänkt dig att Volvo skulle börja sälja en bil som kräver att du stoppar in mynt regelbundet för att kunna växla eller köra långa sträckor för att tjäna mera pengar, inget det flesta kunder är vana vid men skitsamma lanserar bilen ändå och struntar sedan helt i vad de flesta kunder skulle tycka och chansa på att det går bra ändå.

Permalänk
Medlem

Nu har ju faktiskt microtransaktioner varit avstängt sen spelet blev releasat. Det går inte att spendera vanliga pengar för att köpa sig fördelar, och har aldrig gått. All progression och upplåsning sker via mål (ex döda 150 motståndare med visst vapen etc), samt med pengar man tjänar in genom att spela. Så visst, lootboxarna finns ju där och man får star cards osv via dom - men det är bara via intjänad valuta eller nådda mål.

Sen kan man ju tycka att progressionshanteringen är väl seg. Spelar man bara nån timme då och då så tar det rätt lång tid att låsa upp de saker man önskar. Men, det ska ju ändras på detta vilket artikeln går genom.

Har själv spelat rätt mycket BF2 och det ÄR ett kul spel. Ett lightweight sci-fi Battlefield med mindre fokus på squad-koncept och mer rakt på. M.a.o är det enkelt att hoppa in och gamea om man är själv. Battlefield kräver ju nästan att man har några polare att samarbeta med.

Ska man racka ner på nåt i spelet är det att dessa förb*annade hjältar dyker upp rätt vad det är och har krafter och vapen som är ljusår starkare än alla andras. Obalanserat är ordet i dom situationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Ska man racka ner på nåt i spelet är det att dessa förb*annade hjältar dyker upp rätt vad det är och har krafter och vapen som är ljusår starkare än alla andras. Obalanserat är ordet i dom situationerna.

Lite därför jag spelar mindre och mindre Galactic Assault och mer och mer Blast (inga hjältar, bara enforcers).
Jag hatar hjältarna.
Jag förstår varför dom är där, men kunde jag valt att spela GA utan hjältar hade jag gjort det alla dagar i veckan.
Varje GA-match är likadan; i slutet har nästan alla farmat ihop så mycket poäng under matchens gång att det är ett kontinuerligt flöde av hjältar ända tills matchen slutar: dödar man 3 kommer det 3 nya.

Har över 100 timmar spelat i SW:BF2 vilket är överlägset det mesta jag haft i något DICE-spel sedan BF1942, men spelet är verkligen inte utan sina brister och buggar. Att man fortfarande inte kan byta lag efter 3 månader är bara pinsamt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.