Bredband2 olika pris för samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om jag inte har missuppfattat tillgänglig information i denna tråd så, nej det är INTE samma med alla operatörer.

Det är första gången jag ser en operatör utan föregående information ändra villkoren under ingången avtalsperiod - och dessutom inte vilja kreditera sina kunder den felaktigt påförda prishöjningen.

Jag har några gånger missat information från Telia om kostnader för deras tjänster som blivit påförda mig. Jag ringer snällt och förklarar att jag inte använder eller behöver dessa tjänster fullt medveten om att ansvaret ligger på mig - ändå har jag blivit retroaktivt krediterad. Det är så seriösa företag som vill ha en bra relation med sina kunder ska agerar tycker jag.

Det är väl inte en höjning detta gällde utan att de har sänkt priset på sitt abonnemang? Men trådskaparen betalade sin avtalad avgift och blev sur över att dom hade sänkt priset utan att meddela honom? Jag kan säga att, om inte alla så gör majoriteten så här. De meddelar INTE om de har sänkt priset på ett abonnemang, utan man kan/få själv ringa in och få det sänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det är väl inte en höjning detta gällde utan att de har sänkt priset på sitt abonnemang? Men trådskaparen betalade sin avtalad avgift och blev sur över att dom hade sänkt priset utan att meddela honom? Jag kan säga att, om inte alla så gör majoriteten så här. De meddelar INTE om de har sänkt priset på ett abonnemang, utan man kan/få själv ringa in och få det sänkt.

Ok, då missuppfattade jag det trots allt. Bredband 2 värdesätter tydligen inte vikten av hur de uppfattas eller att kundvård är viktigt för att inte tappa eller förlora presumtiva kunder från sin verksamhet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ok, då missuppfattade jag det trots allt. Bredband 2 värdesätter tydligen inte vikten av hur de uppfattas eller att kundvård är viktigt för att inte tappa eller förlora presumtiva kunder från sin verksamhet.

Exakt, bredband2 skiter helt i detta, hade räckt för dom att ge mig en månad gratis för att täcka den extra kostnaden jag betalt så deras förlust att förlora mig som kund. Finns mängder av operatörer att välja mellan som tänker mer på sina kunder, ska bli ett nöje att prova Bahnhof nu när de äntligen stödjer e-faktura.

Permalänk
Medlem

Detsamma gäller mindre operatörer som Quicknet.
Det fulaste är väl att de meddelar om prishöjning vilket de genomför för oss befintliga kunder.
Men när jag kollar priset efter 3 månader så är det lägre än mitt förra pris för nya kunder.

Alltså kan det inte funnits något större behov att höja priserna eftersom de aldrig gjorde det för nya kunder. Så de höjer för att kunna sänka och ha erbjudanden för att locka nya kunder, sedan får även de nya kunderna en höjning.. De hoppas att man inte ska märka det.

Permalänk

Olika pris i olika nät

I Lidköping erbjuder de 100/100 för 268,halva priset i 6 mån, anslutning 189. Stökigt! Men:
1. Finns någon billigare?
2. Är de bra =stabila?

Permalänk
Medlem

En annan lurig sak bredband2 gör, som jag märker som ny kund, är att dom verkar fakturera 3 månader åt gången. Ännu mer förvirrande är att det på fakturan bara är en rad med texten "Bredband" och sen ett totalpris.

För att öht fatta att det var 3 månader dom fakturerade var man tvungen att glida in i deras kundlogin och gräva runt.

Ytterst oklart om det enligt lag är korrekt att skicka en faktura som öht inte specar mer än "bredband" och en totalsumma trots att det är 3 månader man betalar för?

Permalänk
Medlem

Jag har bredband2 och mina fakturor är per månad. På fakturan framgår det vilken period den är för. Första fakturan var dock för en längre period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det är väl inte en höjning detta gällde utan att de har sänkt priset på sitt abonnemang? Men trådskaparen betalade sin avtalad avgift och blev sur över att dom hade sänkt priset utan att meddela honom? Jag kan säga att, om inte alla så gör majoriteten så här. De meddelar INTE om de har sänkt priset på ett abonnemang, utan man kan/få själv ringa in och få det sänkt.

Fast nu handlar det ju om en prishöjning för befintliga kunder om man ska tro vad som skrivs i tråden.
TS har betalat ett pris och sedan fått ett förhöjt pris, kollar senare upp priset på hemsidan och ser att baspriset för samma tjänst är lägre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

En annan lurig sak bredband2 gör, som jag märker som ny kund, är att dom verkar fakturera 3 månader åt gången. Ännu mer förvirrande är att det på fakturan bara är en rad med texten "Bredband" och sen ett totalpris.

För att öht fatta att det var 3 månader dom fakturerade var man tvungen att glida in i deras kundlogin och gräva runt.

Ytterst oklart om det enligt lag är korrekt att skicka en faktura som öht inte specar mer än "bredband" och en totalsumma trots att det är 3 månader man betalar för?

Det är mera besvärlig än man tror, fast det är så rörigt o inte minns jag alla samtal.

Jag körde ett tag på deras 250/100Mbit, fungerade bra, sedan kom jag på att jag ville prova 1Gb/1Gb en mnd, bara för att prova.

Jag förklarade vad jag ville göra för kundtjänst, så dom höjde min hastighet från början på nästa månad, för att göra det enkelt för deras fakturerings system med 3mnd i taget, sedan var jag tvungen att kontakta dom i bra tid innan nästa månad så jag fick sänkt hastighet till mitt gamla 250/100 igen. Gjorde så, men pga hur deras system fungerade fick jag räkning på 3mnd 1Gb, ringde dom och det fick jag betala då deras faktureringssystem fungerade så, det var inget bekymmer för mig på den tiden, och det som jag hadde betalt för mycket kom till att bli justerat på olika fakturor framöver tills jag var nere i 0:- igen, blev väl 6mnd eller något, MEN så kom skilsmässan, jag flyttar och ringer bb2 för att avsluta mitt fiber abb, något som gick, men då deras faktureringssystem var som det var fick jag venta typ 2mnd efter att mitt abb var avslutat o stoppat innan jag fick pengarna inn på mitt konto, under tiden fick jag ringa dom flera gånger då pengarna dök inte upp när kundtjänst först berättade att dom skulle komma inn, det för att jag fick ju också medräkna ångertid pga distansköplagen, fast jag avslutat sedan länge, många samtal, ej köpte någon ny tjänst etc.

Jag svär på allt i allt gick det en arbetsdag i telefonen för att få fixat det här.

I dag hadde jag valt som igen? Jo jag hadde nog det, åtminstone för att dom kör halva priset 6mnd eller så, men man måste vara förberätt på att använda mycket tid till deras kundtjänst om man ska stoppa deras abb. och få pengarna

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Tänkte återuppliva denna tråden och meddela att bredband2 höjer avgiften efter en viss tid. Jag fick se att mitt abonnemang kostade 285kr/mån och pris på tecking av abb (ingen kampanj eller dylikt) var 229kr/mån. Tyckte de va riktigt fult och fick se att när jag tecknade abonnemanget var priset 229kr/mån.
Jag ringde supporten och påtala detta och fick som svar att marknaden ändrar sig och dom justerar priserna upp och ner o.s.v. Då sa jag att man bara justerat upp mitt pris och aldrig ner de senaste 18 månaderna.
Supporten sa också att dom skickat ut ett brev där man sagt att man kommer höja priset. Nu valde jag ett dyrare abonnemang med samma hastighet men förhoppningsvis lägre ping från annan leverantör. De är inte pengarna de handlar om som jag sa till supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Tänkte återuppliva denna tråden och meddela att bredband2 höjer avgiften efter en viss tid. Jag fick se att mitt abonnemang kostade 285kr/mån och pris på tecking av abb (ingen kampanj eller dylikt) var 229kr/mån. Tyckte de va riktigt fult och fick se att när jag tecknade abonnemanget var priset 229kr/mån.
Jag ringde supporten och påtala detta och fick som svar att marknaden ändrar sig och dom justerar priserna upp och ner o.s.v. Då sa jag att man bara justerat upp mitt pris och aldrig ner de senaste 18 månaderna.
Supporten sa också att dom skickat ut ett brev där man sagt att man kommer höja priset. Nu valde jag ett dyrare abonnemang med samma hastighet men förhoppningsvis lägre ping från annan leverantör. De är inte pengarna de handlar om som jag sa till supporten.

De höjde mitt pris under bindningstid och dessutom utan att meddela nu har de sänkt priset igen först höjer de 40:- sen sänker de 41:- ca 1,5 månad senare var det så att troligen flera flydde bort från Bredband2 efter att de bara skickat ut en faktura med det nya priset utan att meddela kunderna för jag var inte ensam om detta beteende.
Nej Bredband2 kommer jag inte ha att göra med igen efter deras fulspel det är en sak om man meddelar prishöjning 1 månad innan men att dessutom höja priset under en pågående bindningstid förstår jag inte.
För den som är mer intresserad hade jag en tråd om det här där jag även kollat kundsupporten hos några leverantörer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1601172-bredband2-hoje...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

De höjde mitt pris under bindningstid och dessutom utan att meddela nu har de sänkt priset igen först höjer de 40:- sen sänker de 41:- ca 1,5 månad senare var det så att troligen flera flydde bort från Bredband2 efter att de bara skickat ut en faktura med det nya priset utan att meddela kunderna för jag var inte ensam om detta beteende.
Nej Bredband2 kommer jag inte ha att göra med igen efter deras fulspel det är en sak om man meddelar prishöjning 1 månad innan men att dessutom höja priset under en pågående bindningstid förstår jag inte.
För den som är mer intresserad hade jag en tråd om det här där jag även kollat kundsupporten hos några leverantörer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1601172-bredband2-hoje...

Jag funderar på om de är lagligt att ändra ett avtalat pris hur som helst. De tror jag inte. Hoppas andra blir uppmärksamma på detta fulspel och väljer att inte stödja sånt beteende. Hoppas på fler som delar med sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av luno:

Hej.

Mycket länge sedan jag skrev något här på forumet, men.

Vill bara varna alla som har Bredband2.
Kontrollera era räkningar mot vad det står för pris på deras hemsida.

Jag har råkat ut för att de har smyghöjt mitt abonnemang medans de annonserar ett annat pris om jag skulle teckna ett nytt exakt likadant abonnemang.

Mailade dem och påpekade detta, fick till svar att om jag förlänger mitt nuvarande avtal med 0 månaders bindningstid så får jag det billigare priset nästa månad. Alltså jag byter inte till ett billigare.
Jag tycker detta är riktigt fult gjort. Dock är det säkert helt lagligt för dem att göra på detta viset.

Jag kommer i alla fall att byta leverantör så fort det bara går i och med att de är så snåla och inte vill kompensera en enda krona för att jag har betalt ett högre pris i flera månader.

Jag drabbades av detta med Bredband 2 två gånger för några år sedan. De har det som system. De höjde kostnaden på mitt abonnemang pga utökad kundtjänst eller något. Samtidigt hade de ett lägre pris på alla prisjämförelsesidor. De sänkte mitt pris när jag ringde dem. De skyllde på att de inte hunnit sänka mitt pris till det nya ännu.. Eller hur?.. Efter några månader höjde de mitt pris igen samtidigt som priset på prisjämförelsesidor var det lägre. Då bytte jag till annan operatör som skötte sig så länge jag hade dem.