Be Quiet lanserar nätaggregatsserien Straight Power 11

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet lanserar nätaggregatsserien Straight Power 11

Efter att ha visats under Computex 2017 lanserar nu Be Quiet nya nätaggregat i Straight Power 11-serien, med sex nya modeller i olika effektklasser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter som den kan va baserad på Seasonics Focus-serie. Men det kan nog någon kolla upp?

Permalänk
Hedersmedlem

1100 spänn för 450W?
Känns som att jag bott under en sten senaste tiden och missat prisuppgången i segmentet?
Visst är det kul med bättre kvalitet. Men det där känns inte så prisvärt. Så kul är det inte att lägga pengar på nätagg hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Varför köpa ett 450W guld agg för 1100kr när man kan köpa ett EVGA G3, EVGA GQ, RMx från Corsair etc som finns i större modeller och har samma funktioner?

Man kan till och med köpa ett SeaSonic Platinum agg som är bättre på alla sätt och vis för samma pengar!?

vilken flopp...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Håller med om att priset känns obefogat högt, vilka riktar sig dom här aggen till?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Alltid gillat deras nätaggregat, men dessa priser är inte direkt konkurrenskraftiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Alltid gillat deras nätaggregat, men dessa priser är inte direkt konkurrenskraftiga.

Skickades från m.sweclockers.com

nä verkligen kostar lite för mycket.. fractals designs priser är mycket bättre och erbjuder typ samma för betydligt mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nä verkligen kostar lite för mycket.. fractals designs priser är mycket bättre och erbjuder typ samma för betydligt mindre.

Onekligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nä verkligen kostar lite för mycket.. fractals designs priser är mycket bättre och erbjuder typ samma för betydligt mindre.

Är fractals design bra då? Jag har haft sjukt oflyt med deras nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Dessa priser får mig att tänka tillbaka till runt '96. När man köpte chassi så valde man något billigt stort och man filtrerade ut så enbart chassin där nätdelar ingick, det var några extrema chassin som såldes utan.. Jag tror jag köpte min hightower med nätdel för runt 900kr..

Och nu dessa priser, samtidigt riktig tyst nädel ska ej underskattas, jag köp mer en dyr i alla byggen. Detta just för att den ska vara tyst.

*edit*
Nätdelen för var väl på 250W och låt som ett reaplan, så man får lite bättre grejer idag.

Permalänk
Medlem

Väntar på Queer Power 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Väntar på Queer Power 12.

https://youtu.be/gpaOy8b8X6A

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

Vilka är dessa nätaggregat från andra tillverkare som är så betydligt mycket billigare och är lika tysta, helt modulära och i samma kvalitetsklass som det här nätaggregatet?

Jag sitter nämligen i köptankar och har sneglat på deras tysta nätaggregat och funktionen där fläkten endast är igång vid en viss belastning låter ju hur bra som helst. Ljudnivån är väl hela grejen med dessa nätaggregat. Exempel på betydligt billigare nätaggregat som lovar och håller samma sak som de från "Be Quiet" vore guld för jag har inte hittat något där jag läst recensioner som säger att de är jämförelsevis tysta.

Kan lägga till att jag funderar på att bygga en dator som i så fall kommer stå knappt en meter från min säng och vara på konstant så tystnaden är prio 1.

Permalänk
Medlem

Jag läste priset först och förväntade mig platinum eller titanium, priserna är ju helt åt helskotta för gold?

Permalänk
Medlem

Har 2st Be Quiet 680w 4-5år gamla som jag är mycket nöjd med, verkar som ett bra märke:D

Permalänk
Medlem

Kablar i chassit förändrar inte luftgenomflödet, varför skulle det förändra det i ett nätagg? Det köper jag fan inte!

Skrivet av Megacrash:

Har 2st Be Quiet 680w 4-5år gamla som jag är mycket nöjd med, verkar som ett bra märke:D

Jag har bara BeQuiet i mina olika datorer. Alltid varit väldigt nöjd med ljudnivån från dem och har inte haft några problem med dem någonsin. Kan bara rekommendera.

Dock så hade jag inte betalt så här mycket för ett agg med så låga W.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

1100 spänn för 450W?
Känns som att jag bott under en sten senaste tiden och missat prisuppgången i segmentet?
Visst är det kul med bättre kvalitet. Men det där känns inte så prisvärt. Så kul är det inte att lägga pengar på nätagg hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, men deras Straight och Dark Power serier är ju något utav dom bättre dock.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Vilka är dessa nätaggregat från andra tillverkare som är så betydligt mycket billigare och är lika tysta, helt modulära och i samma kvalitetsklass som det här nätaggregatet?

Jag sitter nämligen i köptankar och har sneglat på deras tysta nätaggregat och funktionen där fläkten endast är igång vid en viss belastning låter ju hur bra som helst. Ljudnivån är väl hela grejen med dessa nätaggregat. Exempel på betydligt billigare nätaggregat som lovar och håller samma sak som de från "Be Quiet" vore guld för jag har inte hittat något där jag läst recensioner som säger att de är jämförelsevis tysta.

Kan lägga till att jag funderar på att bygga en dator som i så fall kommer stå knappt en meter från min säng och vara på konstant så tystnaden är prio 1.

Corsairs RM-serier eller EVGAs Supernova serie tror jag ska vara lika bra, för det priset så får du EVGAs platinum-klassade agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Corsairs RM-serier eller EVGAs Supernova serie tror jag ska vara lika bra, för det priset så får du EVGAs platinum-klassade agg.

Tack, de där ska jag kolla upp

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av tintinj:

Vilka är dessa nätaggregat från andra tillverkare som är så betydligt mycket billigare och är lika tysta, helt modulära och i samma kvalitetsklass som det här nätaggregatet?

Jag sitter nämligen i köptankar och har sneglat på deras tysta nätaggregat och funktionen där fläkten endast är igång vid en viss belastning låter ju hur bra som helst. Ljudnivån är väl hela grejen med dessa nätaggregat. Exempel på betydligt billigare nätaggregat som lovar och håller samma sak som de från "Be Quiet" vore guld för jag har inte hittat något där jag läst recensioner som säger att de är jämförelsevis tysta.

Kan lägga till att jag funderar på att bygga en dator som i så fall kommer stå knappt en meter från min säng och vara på konstant så tystnaden är prio 1.

Corsair RMx är väldigt tyst och prisvärt, har ett 650w själv och är supernöjd!

Se dock upp så du inte råkar köpa det betydligt sämre RM, måste vara antingen x/i i namnet.