Konstig leverans från NetOnNet

Permalänk
Medlem

Konstig leverans från NetOnNet

Beställde från NetOnNet på tisdag kväll, fick orderbekräftelse på allt som jag beställt direkt dagen efter. Dessutom fick jag leveransbesked på en delleverans.

Grafikkort
RAM
CPU
PSU
ESD

RAM-minnet skulle levereras först, ensam. Går och plockar ut paketet som är 20x50x40cm... okej? I paketet var grafikkortet. Har inte fått något kvitto på det, och RAM-minnet är inte där.

Idag skickade dom kvitto på CPU, PSU, och ESD, men inte grafikkortet?

Någon annan som fått konstiga leveranser från NetOnNet? Tänker om det löser sig eller om jag borde kontakta kundtjänst.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

@Drickz: jag fick ett 1050ti idag i en låda som var gigantisk. Men inget jag brydde mig om. Slut på mindre?

Har du köpt allt nytt eller något från fyndhörnan?
Du har alla kvittona digitala, så hade avvaktat tills allt levererats.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

@Drickz: jag fick ett 1050ti idag i en låda som var gigantisk. Men inget jag brydde mig om. Slut på mindre?

Har du köpt allt nytt eller något från fyndhörnan?
Du har alla kvittona digitala, så hade avvaktat tills allt levererats.

Lådstorleken brydde jag mig inte så mycket om. Bara att leveransbeskedet inte stämmer.

Köpte allt nytt.

Fick kvitto på RAM-minnet. Fick inte RAM-minnet.
Fick inget kvitto på grafikkortet. Fick grafikkortet.

Förlåt om jag var otydlig

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft eftersläpningar av kvitto, att det tar ngn dag eller två innan dessa dyker upp på mailen.
Du borde ju kunna logga in och se dina kvitton på hemsidan, där kanske du kan se hur det ser ut ang grafikkortet

Permalänk
Medlem

@Drickz:
inte alltid som den digitalavärlden hänger med den analoga

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fick precis själv ett mail från Webhallen om att en order har packats och snart lämnar deras lager.
Problemet är att jag redan hämtat ut sagda order - för två månader sedan...

Kanske bara är något fel i systemet, men om dom verkligen skickar något igen så är det väl bara att ringa dom och förklara läget...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fick en router när jag hade beställt en mikrovågsugn. Fanns inget kvitto/orderbekräftelse/fraktsedel i kartongen. Mailade kundservice, fick en retursedel att skriva ut. Lämnade paketet och fick mikrovågsugnen tre dagar senare. Lite jobbigt men det är väl sånt som kan hända.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid för säkerhets skull skicka ett mail till NetOnNet och fråga hur det ser ut hos dom?

Skadar aldrig att fråga

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Inaktiv

<insert whine here> Varför skapar folk trådar i "what if"- scenarion? Ingenting har än så länge hänt och kanske aldrig kommer att hända.
Det känns som att folk behöver stöd för att först uppmuntras att kontakta sin återförsäljare...

Permalänk
Medlem

@anon131444: Hej!

Jag ber om ursäkt för att du behövde göra ett gnälligt inlägg, som inte tillför något till en tråd som du egentligen inte behöver göra ett inlägg i.

NetOnNet har bara kundtjänst online må-fre fram till 18. Jag ställde en enkel fråga där det kanske finns ett svar, för det här har aldrig hänt mig förut.

Får sista leveransen (3/3) idag, så ser vad som finns i lådan.

EDIT: Det var inte sista leveransen.... 4/4 imorgon då..

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Inaktiv

@Drickz:

Jag menar inte heller att gnälla men det finns så mycket du inte har gjort innan du tagit dig till forumet och främst kategorin konsumenträtt. Inga av dina frågor omfattas av det.

Dessutom besvaras alla dina frågor via deras köpvillkor där det framgår att dem gör delleveranser av en order och att man som kund ej bekostar mer än bara en ursprunglig leverans.

Se punkt 3, kolumnering 4.

https://www.netonnet.se/Content/Conditions/ConditionsOfPurcha...

Permalänk
Medlem

Om du fick välja bland kategorierna på SweC, var skulle du sätta den här tråden?

Nu eftersom du var vänlig och länkade köpvilkoren så läste jag igenom dem, FAQ, och leveransinfo.
Min fråga besvaras inte där. Jag undrade över att leveransbeskeden och kvittona inte stämmer med vad som kommer i kartongerna. Hade inte haft några funderingar om allt fungerat som det skulle.

Som det är nu är X vara i Y leveransbesked samtidigt som X vara inte getts besked om, medans Y vara dyker upp två dagar senare, men trackingnumret för den lådan är Z. Du förstår.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Inaktiv

@Drickz: Välkommen till delleveransernas värld.

Jag har ingen kategori att rekommendera.