Dark Souls till Switch och mycket mer i Nintendo Direct Mini

Permalänk
Melding Plague

Dark Souls till Switch och mycket mer i Nintendo Direct Mini

Det väntar en hel hög nyheter för konsolen Switch, där allt från Mario Tennis till Dark Souls visas i senaste Nintendo Direct Mini.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Intressant att folk tycker den ska köra de senaste Aaa spelen.

Finns en del nya titlar med. Som Zelda. Men jag förmodar att du tycker att en konsoll i surfplatteformat ska ha samma prestanda som en fet xbox. Man portar det som den pallar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Intressant att folk tycker den ska köra de senaste Aaa spelen.

Finns en del nya titlar med. Som Zelda. Men jag förmodar att du tycker att en konsoll i surfplatteformat ska ha samma prestanda som en fet xbox. Man portar det som den pallar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Att nå upp till Xbox 1 prestanda när det kommer till processorstyrka i surfplatta storlek är nog inga problem, det blir svårare att nå upp till dess GPU-kraft HD7850 (Xbox one) eller RX 570/580 prestanda som de nya Xbox XxX har.

Fördelen med denna Switch är att de kan köra spelen i 480P och folk kommer inte kunna se skillnad på 720P eller 480P tack vare den lilla skärmen, så de kan vinna stora prestandaskjuts på detta sätt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är om "mini"-sändningen är allt eller om mer dyker upp under kvällen. Ser rätt bra ut även om någon riktigt stor ny lansering saknas. Men överlag varierat och bra.

Skrivet av Implor:

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Samma spel som remastrats för PC, PS4 och Xbox One FYI.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Exakt vad jag tänker varje gång en "ny" stor titel lanseras till Switch.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Tror det mer är en "barnsjukdom". Nu när den sålt så jäkla bra, så kommer nya spel börja utvecklas med Switch i åtanke från början, vilket är lättare än att efteranpassa. Tänk på att spel som släpps under 2018 kanske varit under utveckling i 2-3 år, så vissa AAA titlar kanske är för sent i utvecklingsfasen för att kunna anpassas till switch. Ingen trodde Switch skulle slå så stort som det gjort. Under slutet på 2018 och 2019 kommer switch få många AAA-titlar enligt min prognos.

Vi kunde se samma utveckling hos Wii som hade mycket klenare hårdvara som dessutom var svårare att koda till. När den blev poppulär så fick den konsolen många AAA titlar med spel som Medal Of Honor, Call of Duty Reflex och BlackOps, Goldeneye 007, Resident Evil, Prince of Persia m.fl utan att nämna Nintendos egna titlar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror det mer är en "barnsjukdom". Nu när den sålt så jäkla bra, så kommer nya spel börja utvecklas med Switch i åtanke från början, vilket är lättare än att efteranpassa. Tänk på att spel som släpps under 2018 kanske varit under utveckling i 2-3 år, så vissa AAA titlar kanske är för sent i utvecklingsfasen för att kunna anpassas till switch. Ingen trodde Switch skulle slå så stort som det gjort. Under slutet på 2018 och 2019 kommer switch få många AAA-titlar enligt min prognos.

Vi kunde se samma utveckling hos Wii som hade mycket klenare hårdvara som dessutom var svårare att koda till. När den blev poppulär så fick den konsolen många AAA titlar med spel som Medal Of Honor, Call of Duty Reflex och BlackOps, Goldeneye 007, Resident Evil, Prince of Persia m.fl utan att nämna Nintendos egna titlar.

Precis, billigare och snabbare att porta. Vi såg ju samma sak med PS4 som fortfarande får en massa portar och "remasters".

Spelutveckling är dyrt och tar tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Intressant att Switch blivit en Retro console innan den ens är gammal. Skyrim/Dark soul osv :).

Ja det ger dem väl en ny chans att ta 500-700spänn för gamla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fördelen med denna Switch är att de kan köra spelen i 480P och folk kommer inte kunna se skillnad på 720P eller 480P tack vare den lilla skärmen, så de kan vinna stora prestandaskjuts på detta sätt.

Man ser en ofantlig stor skillnad på spel som rullar i 480p vs 720p på en skärm som är 720p, så vet inte vad du snackar om.

T.ex ta bara och kolla hur Xenoblade 2 ser ut i handhållet läge i vissa miljöer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tenerezza:

Man ser en ofantlig stor skillnad på spel som rullar i 480p vs 720p på en skärm som är 720p, så vet inte vad du snackar om.

T.ex ta bara och kolla hur Xenoblade 2 ser ut i handhållet läge i vissa miljöer.

Även på den lilla skärm som Switch erbjuder?

Folk ser ju inte ens skillnad mellan 720P eller 1080P på en 55"..men nu helt plötsligt så ser alla skillnader på allt även på en minimal liten 7" eller va det är.. hur ska folket ha det?..

Eller det gäller kanske bara på specifika kategorier?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Även på den lilla skärm som Switch erbjuder?

Det syns väldigt, väldigt, väldigt tydligt när spel hoppar ner så pass mycket på Switchen.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på switch, men vägrar av princip köpa en nedlåst tablet som inte kan användas som en tablet..
Det vore en så sjukt nice produkt om de släppte "Switch+", en med senaste tegra chipset, full tablet-funktionalitet med browser/netflix/motsvarande, och oledskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Att nå upp till Xbox 1 prestanda när det kommer till processorstyrka i surfplatta storlek är nog inga problem, det blir svårare att nå upp till dess GPU-kraft HD7850 (Xbox one) eller RX 570/580 prestanda som de nya Xbox XxX har.

Fördelen med denna Switch är att de kan köra spelen i 480P och folk kommer inte kunna se skillnad på 720P eller 480P tack vare den lilla skärmen, så de kan vinna stora prestandaskjuts på detta sätt.

Betydlig skillnad så fort man kopplar in den till Tv:n vilket faktiskt är en del av konceptet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Även på den lilla skärm som Switch erbjuder?

Folk ser ju inte ens skillnad mellan 720P eller 1080P på en 55"..men nu helt plötsligt så ser alla skillnader på allt även på en minimal liten 7" eller va det är.. hur ska folket ha det?..

Eller det gäller kanske bara på specifika kategorier?

Jag tror det har med avståndet att göra. Om man sitter ~5 meter från en TV så märker man inte pixlarna lika mycket som om man skulle sitta 30 cm ifrån, som i fallet med Switch.

Permalänk
Medlem

Det är lite tråkig att en så pass omodern plattform som Switch blivit en hit. Vi ligger i slutet av dagens konsoller och Switchen påminner mer om förra generationens maskiner än dagens. Jag undrar hur ett Battlefront 3 med PS5 som grundplattform skulle kunna anpassas för Switch. Man kanske helt enkelt gör "Switch Editions" av spel. Eller så får plattformen helt unika spel likt 3DS fått.

Varje gång jag ser ex. Zelda blir reaktionen "skit va snyggt detta skulle vara i UHDp60" (vilket Microsoft konsol från 2017 skulle klara av troligen). Men men… rött lag nöjer sig med 480p - 720p.

Permalänk
Medlem

Man ser garanterat skillnad på 480p och 720p på en Switch som ofta kör väldigt dålig eller helt utan AA alls i dess titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Det är lite tråkig att en så pass omodern plattform som Switch blivit en hit. Vi ligger i slutet av dagens konsoller och Switchen påminner mer om förra generationens maskiner än dagens. Jag undrar hur ett Battlefront 3 med PS5 som grundplattform skulle kunna anpassas för Switch. Man kanske helt enkelt gör "Switch Editions" av spel. Eller så får plattformen helt unika spel likt 3DS fått.

Varje gång jag ser ex. Zelda blir reaktionen "skit va snyggt detta skulle vara i UHDp60" (vilket Microsoft konsol från 2017 skulle klara av troligen). Men men… rött lag nöjer sig med 480p - 720p.

Ms/sonys konsoler är ju också daterade och klena, på exakt samma sätt. Switch är ju faktiskt en mordernare tablet än vad ps/xbox är som pc.
Switch är en tablet tegra x1 med snart 2 år gammal hårdvara som du inte får administrera själv och ens använda som en tablet.
xbox/ps är snart 6 år gamla budgetdatorer (2-3 år gamla om man köper "2017"-modellerna) som du inte får lov att administrera själv och använda som en dator.
De hatar dig och litar helt enkelt inte på dig, och tycker att du är dum och ohederlig och troligen vill piratkopiera.
Hela konceptet är bara slöseri med världens resurser. Både att köpa en extra nedlåst dator eller icke-fungerande tablet, och att sedan köpa 90-tals installationsmedia för att slösa lite extra resurser.

Permalänk
Medlem

Bra för en som inte kört Dark Souls alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Att nå upp till Xbox 1 prestanda när det kommer till processorstyrka i surfplatta storlek är nog inga problem, det blir svårare att nå upp till dess GPU-kraft HD7850 (Xbox one) eller RX 570/580 prestanda som de nya Xbox XxX har.

Fördelen med denna Switch är att de kan köra spelen i 480P och folk kommer inte kunna se skillnad på 720P eller 480P tack vare den lilla skärmen, så de kan vinna stora prestandaskjuts på detta sätt.

Man ksn tycka vad man vill. Jag gillar den rätt mycket. Mysig lixom. Det jag hatar dock är priserna på spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Och än har dom inte utannonserat Smash Bros.

Ingen Switch utan ett Smash Bros.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Folk som inte förstår varför den säljer förstår helt enkelt inte marknaden.
Ska bli intressant att se hur 2018 blir för switchen. Det kan gå lite hur som helst.
Själv är jag riktigt nöjd att sitta i soffan och lira när sambon har tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Målet är 25-30 miljoner til April 2019. Dom har avikande år.

Förhoppningsvis ligger dom på 15 efter jul (siffrorna är inte färdiga) och då har den sålt lika bra ller bättre än ps2, wii och PS4 under samma tidsperiod efter launch. Isåfall är den onekligen sas. "on fire".

Permalänk
Medlem

Sjukt pepp på DS1 remaster till PC

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Ms/sonys konsoler är ju också daterade och klena, på exakt samma sätt. Switch är ju faktiskt en mordernare tablet än vad ps/xbox är som pc.
Switch är en tablet tegra x1 med snart 2 år gammal hårdvara som du inte får administrera själv och ens använda som en tablet.
xbox/ps är snart 6 år gamla budgetdatorer (2-3 år gamla om man köper "2017"-modellerna) som du inte får lov att administrera själv och använda som en dator.
De hatar dig och litar helt enkelt inte på dig, och tycker att du är dum och ohederlig och troligen vill piratkopiera.
Hela konceptet är bara slöseri med världens resurser. Både att köpa en extra nedlåst dator eller icke-fungerande tablet, och att sedan köpa 90-tals installationsmedia för att slösa lite extra resurser.

Fast PS4:an är kring 4 år gammal och ändå mycket kraftfullare och otroligt mycket billigare än en Switch som snarare kostar likt en XBOX ONE X.

Switch största styrka är spelen Nintendo producerar och den är överlag top-notch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hur så många missar det viktigaste. Du kan ha med Switch på tåget, bussen, bilen, och fortfarande köra spel som är mycket bättre än det medta du hittar på iOS och Android. De har hittat ett segment som ingen fyllde då 3ds och Vita är alldeles för utdaterade och börjar får svårare att konkurrera mot mobilen.

Dessutom kan man spela flera spelare lokalt. Finns ju inget på marknaden som gör detta bättre just nu.

Skulle inte förvåna mig om de släpper ett Switch PRO framöver med nyare tegra. Nästan alla spel har ju dynamisk skalning nu, så de skulle kunna göra samma manöver som Sony och Microsoft har gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Erik.dv:

Det är lite tråkig att en så pass omodern plattform som Switch blivit en hit. Vi ligger i slutet av dagens konsoller och Switchen påminner mer om förra generationens maskiner än dagens. Jag undrar hur ett Battlefront 3 med PS5 som grundplattform skulle kunna anpassas för Switch. Man kanske helt enkelt gör "Switch Editions" av spel. Eller så får plattformen helt unika spel likt 3DS fått.

Varje gång jag ser ex. Zelda blir reaktionen "skit va snyggt detta skulle vara i UHDp60" (vilket Microsoft konsol från 2017 skulle klara av troligen). Men men… rött lag nöjer sig med 480p - 720p.

Lag? Vilket lag?
Jag har en Switch, xbox, pc, Playstation, psp, snes, gamegear, cdi (trasig dock). Vilket lag tillhör jag jag?

Lägg gärna av med uppdelandet av folk. Gamers game:ar, oavsett plattform man har tillgång till. Har du hittat/haft råd/fått tillgång till din favoritplattform? Grattis, då finns det ingen anledning att klanka ner på andra som inte haft den möjligheten eller helt enkelt föredrar något annat.

För övrigt känns det som du missar det absolut största argumentet med switch... den är bärbar
Därför säljer den så bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lag? Vilket lag?
Jag har en Switch, xbox, pc, Playstation, psp, snes, gamegear, cdi (trasig dock). Vilket lag tillhör jag jag?

Lägg gärna av med uppdelandet av folk. Gamers game:ar, oavsett plattform man har tillgång till. Har du hittat/haft råd/fått tillgång till din favoritplattform? Grattis, då finns det ingen anledning att klanka ner på andra som inte haft den möjligheten eller helt enkelt föredrar något annat.

För övrigt känns det som du missar det absolut största argumentet med switch... den är bärbar
Därför säljer den så bra

Inte många som släpar med sig den. De flesta kör den som stationär konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Implor:

Inte många som släpar med sig den. De flesta kör den som stationär konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Åfasiken? Det trodde jag faktiskt inte. Jag kör den nästan uteslutande bärbart men det är klart det kan skilja sig något
Var hittar man den statistiken?

Dock tror jag fortfarande det är switchens starkaste försäljningsargument, möjligheten att ta med den och lira OTG

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lag? Vilket lag?
Jag har en Switch, xbox, pc, Playstation, psp, snes, gamegear, cdi (trasig dock). Vilket lag tillhör jag jag?

Lägg gärna av med uppdelandet av folk. Gamers game:ar, oavsett plattform man har tillgång till. Har du hittat/haft råd/fått tillgång till din favoritplattform? Grattis, då finns det ingen anledning att klanka ner på andra som inte haft den möjligheten eller helt enkelt föredrar något annat.

För övrigt känns det som du missar det absolut största argumentet med switch... den är bärbar
Därför säljer den så bra

Man behöver inte vara låst eller fräst av ett specifikt lag. Och portabiliteten skrev jag tidigare är Switch styrka trotts gammal hårdvara redan vid launch.

Det som säljer ganska ”meh” hårdvara är fenomenala spel från Nintendo - lag röd. PC är tydligen så pass stor att man inte är ett lag utan en hel ras...

Det ska bli intressant att se om moderna spel tar sig till plattformen. Doom fick man att rulla där om en otroligt nedskalad version.

Skickades från m.sweclockers.com