Creative Assembly avtäcker Total War: Three Kingdoms

Permalänk
Melding Plague

Creative Assembly avtäcker Total War: Three Kingdoms

Efter att ha fokuserat på fantasy-världen Warhammer är det nu dags för nästa inkarnation av de historiska Total War-spelen, där spelare för första gången får besöka Kina och Handynastin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först:)

Skämt åsido undrar man ju om warhammer kommer prägla detta eller ej, dessa "champions" kanske blir mer som de man har i warhammer där de slåss självständigt i armén med rpg-upplägg.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vispsleven:

Först:)

Skämt åsido undrar man ju om warhammer kommer prägla detta eller ej, dessa "champions" kanske blir mer som de man har i warhammer där de slåss självständigt i armén med rpg-upplägg.

Trailern var.. Olycksbådande i min mening. Superhjältar hör inte hemma i en historisk titel, däremot gör det sig bra i Warhammer.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Hoppas på mongol invasion expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

någon som sett filmen red cliff? looks a lot alike

Permalänk
Medlem

Men Empire 2 då?

Permalänk
Avstängd

Får aldrig nog av Total War. Sitter redan och längtar stenhårt efter Tomb Kings till WH2.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SeF.Typh00n:

Får aldrig nog av Total War. Sitter redan och längtar stenhårt efter Tomb Kings till WH2.

Helt enig.

Total War har haft mig förtrollad sedan Rome kom ut.

Warhammer satte en helt ny standard och som gammal Games Workshop-tönt så var det ju en våt dröm. Lustigt nog har jag inte köpt TW:WH2 än.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Trailern var.. Olycksbådande i min mening. Superhjältar hör inte hemma i en historisk titel, däremot gör det sig bra i Warhammer.

Superhjältar? Man visade faktiskt upp historiska personer.

Skrivet av Rasmus117:

Men Empire 2 då?

Kommer någon gång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Superhjältar? Man visade faktiskt upp historiska personer.

Många är skeptiska till dessa historiska personer då de beskrivs som "heroes" (alltså hjältar) vilket inom spelvärlden lätt förknippas med superkrafter och magi etc

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Många är skeptiska till dessa historiska personer då de beskrivs som "heroes" (alltså hjältar) vilket inom spelvärlden lätt förknippas med superkrafter och magi etc

Inte en uns av magi fanns i trailern.

Även om dessa personer har en väldigt legendarisk historia runt sig så har de existerat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Liu_Bei

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Superhjältar? Man visade faktiskt upp historiska personer.

Kommer någon gång.

Det må vara historiska personer som antagligen har stridit lite eller mycket men då antagligen med en squad av elit soldater som höll ryggen fri.

Jag tycker inte det skulle passa in om man lägger till personer i spelet som är lite bättre/övernaturligt bra, även om det skulle vara historiskt korrekt.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Vill ha Medieval 3 hur än "uttjatat" det är. Inte det minsta intresserad av Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av scara:

Vill ha Medieval 3 hur än "uttjatat" det är. Inte det minsta intresserad av Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte med den attityden!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Vill ha Medieval 3 hur än "uttjatat" det är. Inte det minsta intresserad av Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Men hur roligt känns det att som utvecklare göra något andra gjort före en redan?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Försiktigt intresserad eftersom det finns en lång tradition av hjältefigurer, sedan bör de dock inte vara alltför övermänskliga för att undvika en seriefigurskänsla. Till sist hänger det förstås mest på om de levererar en initialt trasig produkt eller inte. Tålamodet finns inte där längre som det gjorde förr när man var beredd att modda redan före spelets första ordentliga uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en historisk Total War med större kampanj-karta så att man kan spela både som far east folk och européer.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men hur roligt känns det att som utvecklare göra något andra gjort före en redan?

Det brukar inte spela så stor roll vad utvecklarna tycker. De får lön för att göra det studion bestämt att de ska göra

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jag skaffade mig Empire från 2009, Total War har jag alltid tyckt har sett kul ut.

Men jag och strategigenren har ju inte gått ihop så väldans bra, det enda strategispelet jag lirat och tok älskade var ju Slaget om Midgård: Härskarringen från 2004.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Det brukar inte spela så stor roll vad utvecklarna tycker. De får lön för att göra det studion bestämt att de ska göra

I och för sig sant däremot brukar inspiration = bättre spel. I slutändan kan man fort se skillnad mellan copy+paste spel och genuina spel som faktiskt haft inspiration bakom. Ett exempel är Call of duty spelen som idag mest är copy+´paste.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Undra om de blir släppt i Kina

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Hoppas på mongol invasion expansion.

Det är typ 1400 år senare. OK för att de gjorde Attila efter Rome, men det är ändå bara ett par hundra år. De kan köra Xiongnu istället.

Skrivet av nick-li:

Undra om de blir släppt i Kina

Det blir det säkert, kineserna är stolta över att de har en lång historia. Regeringens attityd är att Kina skall återta sin naturliga plats i världen (dvs, högst upp), och då passar det bra att påminna om att landet funnits i 2000 år innan USA ens grundades.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Helt enig.

Total War har haft mig förtrollad sedan Rome kom ut.

Warhammer satte en helt ny standard och som gammal Games Workshop-tönt så var det ju en våt dröm. Lustigt nog har jag inte köpt TW:WH2 än.

Jag spelade väldigt mycket Total War när jag vad mindre. Rome, Medieval II och Empire var favoriter! Shogun 2 var lite kul men av någon anledning tappade jag intresset för Rome II.

Kanske bara hade spelat för mycket, finns det något med Warhammer som gör att jag borde testa?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Trailern var.. Olycksbådande i min mening. Superhjältar hör inte hemma i en historisk titel, däremot gör det sig bra i Warhammer.

Det fanns ju redan i Rome 2.

Jag är tveksam till både det här och Thrones of Britain som också kommer i år.

Gillade R1, Medieveal 2 och Empire men de som kommit efter dem har jag ogillat starkt.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Helt enig.

Total War har haft mig förtrollad sedan Rome kom ut.

Warhammer satte en helt ny standard och som gammal Games Workshop-tönt så var det ju en våt dröm. Lustigt nog har jag inte köpt TW:WH2 än.

Det betyder att du inte provat Mortal Empires ännu då alltså?
Återkom gärna när du gör det.
Jag tycker att Mortal Empires är det bästa med TW:WH2, en mycket större världskarta, alla raser från ettan och tvåan.
Extra allt helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

någon som sett filmen red cliff? looks a lot alike

Är ju samma karaktärer

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det betyder att du inte provat Mortal Empires ännu då alltså?
Återkom gärna när du gör det.
Jag tycker att Mortal Empires är det bästa med TW:WH2, en mycket större världskarta, alla raser från ettan och tvåan.
Extra allt helt enkelt!

Woa!

Vad fan säger du? Både ettan och tvåan i en enda mix?

EDIT:

Har läst om det nu. Fattar inte hur jag kan ha missat detta. Helt briljant. Köper TW:WH2 omgående...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Empire total war 2 skulle jag vilja ha mer än något annat spel i världen men detta är mycket välkommet !!

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -