Dell XPS 15 2-in-1 är hybriddator med Radeon RX Vega M-grafik

Permalänk
Melding Plague

Dell XPS 15 2-in-1 är hybriddator med Radeon RX Vega M-grafik

I november meddelade Intel att ett samarbete inletts med rivalen AMD. Nu visar Dell en hybriddator där kretsar från nämnda samarbete implementerats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

En ohelig allians

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Känns spontant som att Intel nu integrerar Vega kretsarna i sina system eftersom Raja hoppat över till Intel och det är lika bra att lära sig tidigt hur man bäst får Rajas kretsar att fungera med Intel.

Senare när Raja fått fram en egen Intelkrets så lär AMD få lämna samarbetet.

Permalänk
Avstängd

Den lär kosta mer än så.

Permalänk
Medlem

Någon information om vikt? Nuvarande XPS 15" med diskret grafikkort är ju något i tyngsta laget. Borde kunna bli lite lättare med den här lösningen?

Permalänk
Medlem

Detta är riktigt intressant. Vilket kul år för bärbara datorer det blir

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Spännande hårdvara, jag skulle vilja leka lite med den och se hur den fungerar med linux.

Skrivet av bulybasha:

Senare när Raja fått fram en egen Intelkrets så lär AMD få lämna samarbetet.

Jag är inte säker på att Rajas jobb är att skapa ny grafikhårdvara hos Intel utan snarare bygga upp grafik IP.
Jag är inte heller säker på att Intel har som avsikt att utveckla dedikerade GPU:er nu men kanske vi ser något om 5-10år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Någon information om vikt? Nuvarande XPS 15" med diskret grafikkort är ju något i tyngsta laget. Borde kunna bli lite lättare med den här lösningen?

Ser ut att bli ganska lika, 1,97 kg beroende på konfiguration. 9560 ligger väl ganska nära 2 kg också?

https://app.box.com/s/7fcbc9ey4n67dzndbaf0umhwfuhbzvm7/file/2...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Tror ni man kommer få se denna processor i 13,3" laptops?