Total War: Three Kingdoms

Permalänk
Medlem

Total War: Three Kingdoms

Detta är nästa historiska Tota War. CG trailer enbart just nu. Planerat att släppas hösten 2018.
http://store.steampowered.com/app/779340/Total_War_Three_King...

Permalänk
Medlem

Sjukt peppad! Kina är verkligen ett favorittema för mig.
Och man ser veeerkligen vart de hämtat inspiration ifrån *host* Red Cliff *harkel*

Permalänk
Administrativ avgift

Lite besviken att det inte blev Medieval 3 , men jaja kanske blir något detta också

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag anade nästan att nästa historiska Total War skulle beröra Kina, då det har en lång intressant och varierande historia. Just nu är jag helt fast i TW-WarHammer och Mortal Empires.
Låt oss hoppas att de lyckas med att göra belägringar mer intressanta.

Permalänk
Medlem

Erövra Kina som Yuan Shu, den riktiga kejsaren.

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering om Total war. Spelade något av Medieval när jag var yngre, fattade dock inte så mycket och åkte på pisk av datorn. Men det var kul.

Jag köpte Total war: Warhammer, tyckte det var kul men efter ett par timmar tyckte jag spelet saknade djup.

Så jag funderar på om det är just Warhammer som kanske bidrog till det och de mer "verklighetsbaserade" har mer djup eller om det är genomgående genom alla spel. Eller så är jag alldeles för casual och inte tillräckligt hardcore för att hitta djupet

Permalänk
Medlem

@klurrs:
Poängen/grejen med Total War vilket man hör i namnet är att kriget har redan påbörjat vilket begränsar de diplomatiska delarna som t.ex Europa Universalis spelen har.
Så ja det saknar djup och handlar mest bara om dom storskaliga striderna.

Permalänk
Medlem

Tråkigt tråkigt... tråkigt

1000 gånger hellre Total War: The Great War, 1:a vk.

Eller Empire II...

Och nu detta? Oändligt besviken.

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att det börjar bli dags för TW: Medieval III vid det där laget, men en gissning är att när Three Kingdoms samt TW: Warhammer III är avklarat, blir det ett TW: Middle Earth istället. Hade inte sagt nej till det heller iofs...

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Blir inget mer Total War innan CA-supporten fixat min och en väns coop Mortal Empires kampanj. Så fort vi uppfyller vinstkraven så kraschar spelet för oss båda.

0xc0000005 error.

Permalänk
Medlem

Hejsan klurrs,

Skrivet av klurrs:

Jag har en fundering om Total war. Spelade något av Medieval när jag var yngre, fattade dock inte så mycket och åkte på pisk av datorn. Men det var kul.

Jag köpte Total war: Warhammer, tyckte det var kul men efter ett par timmar tyckte jag spelet saknade djup.

Så jag funderar på om det är just Warhammer som kanske bidrog till det och de mer "verklighetsbaserade" har mer djup eller om det är genomgående genom alla spel. Eller så är jag alldeles för casual och inte tillräckligt hardcore för att hitta djupet

Du får gärna utveckla vad du menar med saknas djup.
Jag tycker att TW:WH är mycket underhållande, CA har lyckats skapa en bra balans mellan strategi och taktik.
Deras vidareutveckling av provinser , vad man kan bygga, hur de bidrar till spelet är mycket bra.
De olika raserna spelas olika, diplomatin är överlag suverän.
Slagen är lagom långa.
Visst finns det rum för förbättringar, framförallt belägringar.
Jag vågar påstå att TW:WH är deras bästa släpp hittils.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hade hellre sett ett nytt Empire, närmar sig 10 år sedan lanseringen av förra och den skulle behöva lite kärlek. Personligen intresserar mig Kina väldigt lite men efter två härliga Total War: Warhammer så kan det vara bra med lite variation förstås.

Permalänk
Medlem

Ny trailer med bland annat video från kampanjkartan.

Permalänk
Hedersmedlem

Är personligen helt ointresserad av Kinas historia så denna passar jag på och hoppas att det skall floppa så att CA inte lägger ner resurser på det

Personligen hade jag hellre sett 30-åriga krigets Europa som kampanj.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Är personligen helt ointresserad av Kinas historia så denna passar jag på och hoppas att det skall floppa så att CA inte lägger ner resurser på det

Personligen hade jag hellre sett 30-åriga krigets Europa som kampanj.

Som jag förstått är detta pseudohistora, baserat på en romanserie. Om jag fått välja i den kategorin hade jag hellre sett ett spel med Kung Arthur mytologin. Det gjordes faktiskt en Total War-klon på just den mytologin, King Arthur - The roleplaying wargame. Det spelet är ok, men inte riktigt så bra. Men jag lär nog köpa Three Kingdoms i alla fall, för jag är lite trött på Warhammer just nu. Började spela lite Rome 2 nyss, men inte nya expansionen.

När nästa mer historiskt baserade spel kommer vet jag inte. Kanske blir Medieval 3. Det är ändå 12 år sedan Medieval 2.

Permalänk
Medlem

Medieval 3 hade varit trevligt att se , defintivt.

Men tror att Three kingdoms ändå kan vara riktigt bra.
Blir ett bra break gentemot warhammer serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Som jag förstått är detta pseudohistora, baserat på en romanserie.

Jag kan rätta mig, de har två lägen i spelet, "Classic mode" och "Romance of the Three Kingdoms". Den senare är den romantiserade versionen med hjältesaga, medan klassiska läget är baserad på mer faktabaserad historia.

Classic Mode beskrivet
https://www.totalwar.com/blog/total-war-three-kingdoms-six-th...

Skrivet av Blaez57:

Medieval 3 hade varit trevligt att se , defintivt.

Men tror att Three kingdoms ändå kan vara riktigt bra.
Blir ett bra break gentemot warhammer serien.

Hoppas Medieval 3 blir nästa historiska spel efter detta. Men det blir långt bort i tid förstås.

Permalänk
Medlem

De har gått igenom hur nya diplomatin ser ut i spelet. Det är en kraftigt uppgraderad diplomati-funktion och bådar gott, även för framtida historiska spel. Tycker också att UI ser riktigt bra ut.

Del 1
https://www.totalwar.com/blog/diplomacy-in-total-war-three-ki...

Del 2
https://www.totalwar.com/blog/diplomacy-in-total-war-three-ki...

Permalänk
Medlem

Vi har problem med lagg när vi kör coop. Både i kartvy och i strider, är det något som ni upplevt och eventuellt lyckats lösa?

Permalänk
Medlem

Ni som spelat spelet, vad tyckte ni om det? Har haft total War abstinens sedan Rome 2