Sony kompletterar OLED-sortimentet med nykomlingen AF8

Permalänk
Melding Plague

Sony kompletterar OLED-sortimentet med nykomlingen AF8

Även Sony satsar vidare på TV-apparater med OLED-panel på CES 2018, där den färska modellen AF8 ska erbjuda ett mer estetiskt avskalat alternativ till flaggskeppet A1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig denna i 37" storlek för sovrummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ge mig denna i 37" storlek för sovrummet

Kan meddela att en 55" OLED gör sig utmärkt i sovrummet

Permalänk
Medlem

Gillar Sonys design mest av alla tv-makare där ute faktiskt. Ge mig denna i 65" med OLED tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gissar att den inte blir gratis, nöjd med min LG55B7 iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gillar Sonys design mest av alla tv-makare där ute faktiskt. Ge mig denna i 65" med OLED tack
http://www.sonyrumors.net/wp-content/uploads/2014/01/4K_Sony_XBR_79X900B_1.jpg

Jag köpte deras XBR-65X900A när den kom och bildkvalitén är än idag bättre än många andra nya värstingmodeller där ute. Instämmer med designen helt och ja tack. OLED i samma skal hade varit perfekt!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag köpte deras XBR-65X900A när den kom och bildkvalitén är än idag bättre än många andra nya värstingmodeller där ute. Instämmer med designen helt och ja tack. OLED i samma skal hade varit perfekt!

Ja verkligen, hoppas detta är något dom kan infria

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

IT'S OVER 9000 NITS!!

Permalänk
Avstängd

Trevligt!

Navigera i menyerna är antagligen super långsamt, sen har den säkert massa säkerhetshål, uppdateringar kommer antagligen sällan, sent eller aldrig. Funktioner och appar beroende på tredjepartstjänster sluter sedan fungera. Som alla andra "smart" TV.

Skulle vilja se att dom gjorde en dum TV istället, eller verkligen tog ett seriöst åtagande att hålla TVn uppdaterad under lång tid. Eller att dom gjorde den modulär så man kunde behålla panelen men byta ut SoC när det kommer någon snabbare, kraftfullare och modernare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt!

Navigera i menyerna är antagligen super långsamt, sen har den säkert massa säkerhetshål, uppdateringar kommer antagligen sällan, sent eller aldrig. Funktioner och appar beroende på tredjepartstjänster sluter sedan fungera. Som alla andra "smart" TV.

Skulle vilja se att dom gjorde en dum TV istället, eller verkligen tog ett seriöst åtagande att hålla TVn uppdaterad under lång tid. Eller att dom gjorde den modulär så man kunde behålla panelen men byta ut SoC när det kommer någon snabbare, kraftfullare och modernare.

Håller med, min förra var en Sony. Tröttnade på bolaget så mycket så nu köper jag inget med deras logga, inte ens en ps4
Däremot är jag rätt impad av vad det blivit av Lucky Goldstar. De tar sina produkter seriöst, uppdateringar fortsätter att komma.. typ som ett bolag som bryr sig om sina kunder. Så det blev en 65” oled senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt!

Navigera i menyerna är antagligen super långsamt, sen har den säkert massa säkerhetshål, uppdateringar kommer antagligen sällan, sent eller aldrig. Funktioner och appar beroende på tredjepartstjänster sluter sedan fungera. Som alla andra "smart" TV.

Skulle vilja se att dom gjorde en dum TV istället, eller verkligen tog ett seriöst åtagande att hålla TVn uppdaterad under lång tid. Eller att dom gjorde den modulär så man kunde behålla panelen men byta ut SoC när det kommer någon snabbare, kraftfullare och modernare.

För mig så kan de gärna även plocka bort TV-mottagaren också. Vill i stort att min TV enbart skall vara en stor "dum" skärm, precis som mina skärmar till datorer, eller de projektor jag haft förr.

Men riktigt kul och positivt att det kommer fler tillverkare med OLED-skärmar. Riktigt trevligt!

NU väntar jag bara något år tills att det annonseras med HDMI 2.1 och adaptiv synk... 😄

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

IT'S OVER 9000 NITS!!

Inte OLED panelen i Sweclocker-nyheten

... men Sonys 85 tums 8k prototyp LCD (som också nämndes i Swec-nyheten) klarar ca 10.000 nits!
https://www.youtube.com/watch?v=iVW2QSYdn3A

Imponerande ljusstyrka! Täcker upp max ljusstyrka på HDR standarden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte OLED panelen i Sweclocker-nyheten

... men Sonys 85 tums 8k prototyp LCD (som också nämndes i Swec-nyheten) klarar ca 10.000 nits!
https://www.youtube.com/watch?v=iVW2QSYdn3A

Imponerande ljusstyrka! Täcker upp max ljusstyrka på HDR standarden

Ja trodde det skulle vara uppenbart att det var den jag syftade på...