Samsung Galaxy S9 avtäcks på Mobile World Congress 2018

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S9 avtäcks på Mobile World Congress 2018

Uppföljaren till Samsung Galaxy S8 avtäcks inte under CES 2018, utan företaget meddelar att detta istället sker under Mobile World Congress i februari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

4 gb ram?

Kom igen Samsung, SÅ dyrt har det inte blivit.

Känns lite 2017 så hoppas det inte stämmer.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

4 gb ram?

Kom igen Samsung, SÅ dyrt har det inte blivit.

Känns lite 2017 så hoppas det inte stämmer.

Står minst 4 GB

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Står minst 4 GB

Yes, yes it does.

MINST 4 gb låter för snålt

Minst 6 gb hade nog varit mer rimligt tycker jag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Yes, yes it does.

MINST 4 gb låter för snålt

Minst 6 gb hade nog varit mer rimligt tycker jag.

Med 6GB RAM kan man lätt ha Tinder, Snapchat och FB uppe samtidigt! Satan vad man kommer kunna ragga på lösa typer!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Får man anta den också kommer ha den här totalt värdelösa kurvningen på skärmen som S8an har? Helt klart den sämsta skärmfeature som någonsin skapats, det enda den gör är att reflektera ljus så det går inte se någoting ut i kanten ändå, jag kunde lika gärna haft en svart bezel runt skärmen.

Permalänk
Medlem

Om den är lika kass som S8.an så kan dom lägga ner. Det va en av dom absolut sämsta mobiler jag ägt , men frugan blev glad när hon fick den.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Väntar och ser hur Note9 blir, förhoppningsvis kommer den använda fingerläsare under skärmen iaf.

Permalänk
Medlem

Så länge dom envisas med, framför allt sitt edge och numera sedermera kommit för att stanna, Bixby... kommer jag inte ens snegla åt dom.
Är strunt samma om dom så skulle bestycka den med ett 10.000mah batteri, 8K display, 16gb ram, 512gb lagring och ett pris under 10.000

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Med 6GB RAM kan man lätt ha Tinder, Snapchat och FB uppe samtidigt! Satan vad man kommer kunna ragga på lösa typer!

Du har inte fel. Vad vill du säga med detta? Vatten är blött?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jaha Edge igen, då glömmer vi bort den som intressant mobil som vanligt med Samsung numera, antagligen blir det hemska 18:9 också, så nej tack...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Du har inte fel. Vad vill du säga med detta? Vatten är blött?

Synd att de flesta som är på de sidor kör med JagTelefoner haha ..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det står S9 i rubriken sen i texten under den står det S8. Vilken mobil menar ni igentligen undrar en som jag som inte hållt koll på mobilernas värd på några år?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

4 gb ram?

Kom igen Samsung, SÅ dyrt har det inte blivit.

Känns lite 2017 så hoppas det inte stämmer.

Håller med. Att dom fortfarande envisas med att bara ha 4gb ram när andra märken som tex Huawei och OnePlus 5 och många fler har 6-8 gb.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Det står S9 i rubriken sen i texten under den står det S8. Vilken mobil menar ni igentligen undrar en som jag som inte hållt koll på mobilernas värd på några år?

S9 så klart.
S8 duon lanserades ju i april förra året

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: tack för att du klargjorde det

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Om den är lika kass som S8.an så kan dom lägga ner. Det va en av dom absolut sämsta mobiler jag ägt , men frugan blev glad när hon fick den.

Tjejen har haft S4, S5 och S6 och så gott som hela tiden gnällt på dessa. Lyckades få henne att skaffa en Huawei Mate 10 Pro denna gång, och hon är mycket mera nöjd med den. Själv lirar jag en Mate 9 Pro som jag är toppen nöjd med. Folk måste våga bryta gamla och dåliga traditioner.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla klagar på. Men själv har jag alltid tidigare valt bort Samsung men hoppade på en note 8 bara för dualism. Är hur nöjd som helst inte alls som de tidigare mobilerna de gjorde.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tjejen har haft S4, S5 och S6 och så gott som hela tiden gnällt på dessa. Lyckades få henne att skaffa en Huawei Mate 10 Pro denna gång, och hon är mycket mera nöjd med den. Själv lirar jag en Mate 9 Pro som jag är toppen nöjd med. Folk måste våga bryta gamla och dåliga traditioner.

Håller med till 100%
Har självt kört med 3 Huawei och har just nu en P9.a
Men så tänkte jag att jag skulle testa Samsungs flaggskepp och efter en månad fick frugan den och jag gick tillbaka till min trogna P9.a som trots sin ålder känns så mycket bättre än S8.an.
Så nu ska jag köpa en Mate 10 Pro istället , men frugan gick från en riktigt seg Lenovo så därför blev hon glad. Men det blir snart en Huawei till henne också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Intressant att det alltid blir en massa gnäll så fort det är någon ny flaggskeppslur från Samsung, som om folk vaknat på fel sida.
Jag väntar iaf med spänning på Note 9, när nu den släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant och se hur S9 blir om de blir någon revolution från S8 eller bara någon liten förbättring som steget från S7 till S8

Hade Nokia N95 o N900 som jag va hur nöjda som helst med men efter N900 dog och symbian inte stödde vissa appar jag behövde samt Microsoft köpte Nokia så kände jag att Nokia gick i graven för mig. Så jag skaffade Samsung S3 som jag va nöjd med sen har det bara rullat på. Så nu har jag ägt S3, S4, S5, S7(edge) och S8. S5 va revolutionen för Samsung när de gjorde den IP klassificerad sen kom S7 som också va ett bra hopp i mobilvärlden men efter det har det avstannat S8 har inte så mycket nytt som man önskar den hade för det priset.

Men jag skaffade S8 p.g.a S5 gav upp och jag behöver mobiler som är IP klassificerade. Tittade på Sony innan men gillade inte deras fyrkantiga format.

Och jag är hur nöjd som helst med Samsung och jag känner inte alls igen mig på det folk klagar över S7 edge och S8. Det ända jag tycker är dåligt är att de är hala men skaffar man bara ett skal till dem så är de inte hala längre

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att köpa Samsung igen, Efter att vara inne på min andra Huawei. Haft p9, och har nu p10. Har även varit så bra för mig, att jag rekomenderat den till en del polare, som även dom är hur nöjda som helst. Nästa lur blir förmodligen en Mate 10 Pro, alt att man väntar till P11.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att köpa Samsung igen, Efter att vara inne på min andra Huawei. Haft p9, och har nu p10. Har även varit så bra för mig, att jag rekomenderat den till en del polare, som även dom är hur nöjda som helst. Nästa lur blir förmodligen en Mate 10 Pro, alt att man väntar till P11.

jaha du verkar bitter som alla andra som trampar på samsung varför? dom gör ju bäst mobiler, vinner awards varje år med bäst skärm och bästa kamera typ. det är ju samsung som sätter nya trender, vem gjorde den första phableten som alla sen härmade ? nu läste jag att samsung ska om nåt år lansera en mobil med vikbar skärm, hur coolt är inte det? men får vi se sånt från huawei eller nån annan före? nä knappast...

jag har gått från samsung s3, s5 och nu s7 edge och ser ingen anledning att byta märke än..

Permalänk
Avstängd

@HazZarD: bara för att man är först med något innebär inte att man är bäst. Huawei är dessutom billigare lurar än vad Samsung har, och gör jobbet minst lika bra som en Samsung.,

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

4 gb ram?

Kom igen Samsung, SÅ dyrt har det inte blivit.

Känns lite 2017 så hoppas det inte stämmer.

Man kan ju undra om Iphones nya flaggskepp kommer ligga kvar på 3gb eller om de går upp till 4gb.
Samsung ligger inte direkt efter.

Ska vänta in S9 och se om den kommer med något roligt nytt, finns för många mobiler att välja på...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att köpa Samsung igen, Efter att vara inne på min andra Huawei. Haft p9, och har nu p10. Har även varit så bra för mig, att jag rekomenderat den till en del polare, som även dom är hur nöjda som helst. Nästa lur blir förmodligen en Mate 10 Pro, alt att man väntar till P11.

Gick själv från en P9+ till S8+ sen Note 8. Ända jag har att klaga på är placeringen av fingeravläsaren på Samsung. Annars har jag inte längtat tillbaka till Huawei. Skulle kunna tänka mig testa Mate 10 men aldrig att jag orkar lämna Samsung Pay. Använder det konstant med mobil och klocka. När testade du senast en samsung..?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Har haft några Samsung.
Galaxy S1
S4+ en Korea-version av S4 med S5 innehåll och utdragbar antenn för att kunna se på digitalTV.
S5 vanlig europeisk version. Har den kvar än idag.

Jag tror absolut att S9 blir en grym lur, även om jag inte skulle köpa en lur med Edge display.

Har varit nöjd med mina telefoner, men är inte nöjd med Samsungs inställning till support/uppdateringar, de supportar inte sina produkter speciellt många år, utan man förväntas köpa nytt ganska snart vilket man inte gör. Speciellt inte när det gäller TV-apparater. Har en toppmodell av Samsung 55" LED TV från 2012, den har kamera, möjlighet till Skype, youtube mm mm. Men sen ett par år tillbaka funkar det inte längre då Samsung lagt ner support för den TVn.. Det började med att Skype-appen försvann, sen började fler appar försvinna efter hand... Jag förstår att man inte kan förvänta sig att det ska fungera i all framtid, men att de börjar stänga av funktioner efter bara 3 år är helt kass!!!!!! Det sas också att expansionsporten på baksidan skulle få Samsung Evolution boxar varje år i 4 års tid, alltså så man kan uppgradera hårdvaran och SmartTVn i 4 års tid. Det kom uppgraderingar i 2 år, sen slutade dom med det. Känns helt fel!
Köpte mig en nVidia Shield TV istället, så slipper man vara beroende av vilka appar man kan köra i TVns SmartTV. Jag använder exempelvis Plex dagligen.

Detta gör att jag nu drar mig lite för att köpa en ny produkt från Samsung trots att de brukar vara mycket bra!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]