Philips Hue får stöd för Razer Chroma

Permalänk
Melding Plague

Philips Hue får stöd för Razer Chroma

Philips och Razer ingår nu i ett samarbete, vilket innebär att Razers produkter får stöd för synkronisering med Hue-kompatibel belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta var faktiskt riktigt intressant
Hue verkar onekligen väldigt roligt att leka med, men satans vad notan springer iväg snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Synd att de valde Razer.
Kan inte alla få stöd till detta? (Corsair, Logitech, HyperX, Ducky, etc)

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte stannar här.. Mer stöd för philips hue tack! Då Razers produkter är kända för väldigt dålig kvalitet och hållbarhet så har jag själv inte inhandlat en enda produkt från dom...
Logitech all the way! Hoppas de även går att använda sig av deras system i framtiden.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ska detta vara menat likt en Ambilight funktion alltså?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Najs, då kan jag ändra musfärg med rösten, känts som en grej som är vital i livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ska detta vara menat likt en Ambilight funktion alltså?

Chroma synkar väl inte med skärminnehållet? Tror det bara innebär att du kan förlänga dina periferals ljuseffekter till HUE-lampor.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Då Razers produkter är kända för väldigt dålig kvalitet och hållbarhet så har jag själv inte inhandlat en enda produkt från dom...

Mmm, håller verkligen med. Många år sedan jag ägde något från Razer. Minns att jag hade deras typ allra första gamingmus, det var väl även Razer som "uppfann" gamingmöss också? Men den gick såklart sönder vill jag minnas

Idag är det som du själv också är inne på så hård konkurrens på marknaden så valet att teama upp med just Razer är verkligen lite märkligt. Är väl pengar som styr som vanligt.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Mmm, håller verkligen med. Många år sedan jag ägde något från Razer. Minns att jag hade deras typ allra första gamingmus, det var väl även Razer som "uppfann" gamingmöss också? Men den gick såklart sönder vill jag minnas

Idag är det som du själv också är inne på så hård konkurrens på marknaden så valet att teama upp med just Razer är verkligen lite märkligt. Är väl pengar som styr som vanligt.

Tror också det är enbart pengar bakom ett sånt här beslut.. Razor har knappast högst marknadsandelar och de inser väl att de måste betala och köpa in sig i folks hem genom mer marknadsföring osv.

Samma I t. Ex. Quake champions som jag antar att du testat med tanke på din avatar
I inställningarna där kan man välja att synka spelet med razer chroma systemet.. Varför just razor och varför ingen annan? Jag hoppas inte denna trend håller i sig för jag tänker inte köpa razer chroma bara för de syns mer och mer i såna här sammanhang..

Lite dåligt av både philips och quake att bara sluta upp med dom som (troligen) betalar bäst och inte med dom som är bäst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Synd att de valde Razer.
Kan inte alla få stöd till detta? (Corsair, Logitech, HyperX, Ducky, etc)

Skrivet av glad_katt:

Mmm, håller verkligen med. Många år sedan jag ägde något från Razer. Minns att jag hade deras typ allra första gamingmus, det var väl även Razer som "uppfann" gamingmöss också? Men den gick såklart sönder vill jag minnas

Idag är det som du själv också är inne på så hård konkurrens på marknaden så valet att teama upp med just Razer är verkligen lite märkligt. Är väl pengar som styr som vanligt.

Skrivet av Nima2001:

Tror också det är enbart pengar bakom ett sånt här beslut.. Razor har knappast högst marknadsandelar och de inser väl att de måste betala och köpa in sig i folks hem genom mer marknadsföring osv.

Samma I t. Ex. Quake champions som jag antar att du testat med tanke på din avatar
I inställningarna där kan man välja att synka spelet med razer chroma systemet.. Varför just razor och varför ingen annan? Jag hoppas inte denna trend håller i sig för jag tänker inte köpa razer chroma bara för de syns mer och mer i såna här sammanhang..

Lite dåligt av både philips och quake att bara sluta upp med dom som (troligen) betalar bäst och inte med dom som är bäst!

Skickades från m.sweclockers.com

Philips Hue har ett öppet API som alla får använda utan kostnad.

Jag har själv Hue hemma och ett Chroma-tangentbord, men jag ser mig inte att använda den här funktionen...

Permalänk
Medlem

@rSon: tror dock inte någon random programmerare kan jämföras med samarbetet som skett här nu med tanke på att philips annonserar detta på en sån här stor mässa... Det är nog rätt mycket som ska till ändå..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Synd då jag nyligen lämnade tillbaka mitt Chroma tangentbord, det lät iiiiåååååååeeeeiiiiiiååååååiiiiiiiii när belysningen rullade över tangenterna. Om jag ska vara ärlig så gillade jag inte tangenterna heller. Scissor clips ska de va, annars får de va!

Permalänk
Medlem

Det vore ju faktiskt ganska nice om man kunde synka lampan "bakom" skärmen med vad som händer på skärmen.
Hörrni Phillips, där har ni en produkt att satsa på.

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Ja, det är uppenbart att detta är ett större samarbete med gemensam marknadsföring. Min poäng var att det är fritt fram att utveckla liknande funktionalitet för Razers konkurrenter. Så det finns inge exklusivitet som vi konsumenter egentligen behöver oroa oss för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

@Nima2001: Ja, det är uppenbart att detta är ett större samarbete med gemensam marknadsföring. Min poäng var att det är fritt fram att utveckla liknande funktionalitet för Razers konkurrenter. Så det finns inge exklusivitet som vi konsumenter egentligen behöver oroa oss för.

Man kan ju hoppas att det är så... Tycker bara det känns som så inte är fallet just för att razer är den första som väljs för samarbetet... Varför inte corsair eller logitech t. Ex... Det är något som inte stämmer..

Tvivlar på att de inte skulle ha resurser nog att göra precis det razer kan göra.. Tvivlar också på att de tackat nej till detta heller... Känns bara som att razer betalat bäst och det är enda faktorn.. Bara en känsla..

Tyvärr säger magkänsla och erfarenhet att när det påbörjas ett sånt här samarbete som dessutom annonseras och marknadsförs såhär stort så brukar inte de andra släppas in på samma sätt I framtiden.. Så jag tror inte vi kommer få se särskilt bra support för de andra tillverkarnas produkter varjefall tills någon form av konkurrent till hue kommit in starkt eller så länge razer betalar bra..

(Jag kan ha- och jag hoppas att jag har helt fel gällande precis alls..)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Man kan ju hoppas att det är så... Tycker bara det känns som så inte är fallet just för att razer är den första som väljs för samarbetet... Varför inte corsair eller logitech t. Ex... Det är något som inte stämmer..

Tvivlar på att de inte skulle ha resurser nog att göra precis det razer kan göra.. Tvivlar också på att de tackat nej till detta heller... Känns bara som att razer betalat bäst och det är enda faktorn.. Bara en känsla..

Tyvärr säger magkänsla och erfarenhet att när det påbörjas ett sånt här samarbete som dessutom annonseras och marknadsförs såhär stort så brukar inte de andra släppas in på samma sätt I framtiden.. Så jag tror inte vi kommer få se särskilt bra support för de andra tillverkarnas produkter varjefall tills någon form av konkurrent till hue kommit in starkt eller så länge razer betalar bra..

(Jag kan ha- och jag hoppas att jag har helt fel gällande precis alls..)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag misstänker dock att många implementationer beror på att bolaget bidrar med programmering och support till spelutvecklare vilket razer sannolikt kan. Om spelutvecklare får detta gratis från ett företag tror jag de kan få svårt att säga nej, speciellt som det i detta fall troligen inte påverkar negativt för de som inte har razer. Nvidia gör ju samma sak men där kan prestandan bli lidande för de utan de senaste geforce tyvärr.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Det vore ju faktiskt ganska nice om man kunde synka lampan "bakom" skärmen med vad som händer på skärmen.
Hörrni Phillips, där har ni en produkt att satsa på.

Inte Hue men...
https://store.lightpack.tv/

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Detta var faktiskt riktigt intressant
Hue verkar onekligen väldigt roligt att leka med, men satans vad notan springer iväg snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen till att priset sticker iväg är för att detta är en väldigt nischad branch. Det är inte många smarta människor som håller på med trams som det här så då återstår bara dumma med mycket pengar. Dem kan man blåsa med lätthet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Anledningen till att priset sticker iväg är för att detta är en väldigt nischad branch. Det är inte många smarta människor som håller på med trams som det här så då återstår bara dumma med mycket pengar. De kan man blåsa med lätthet.

Vad håller smarta människor på med istället inom belysning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Anledningen till att priset sticker iväg är för att detta är en väldigt nischad branch. Det är inte många smarta människor som håller på med trams som det här så då återstår bara dumma med mycket pengar. De kan man blåsa med lätthet.

Dumma lättblåsta människor asså?
Fin beskrivning av dom som köper detta...
Detta är ingenting jag personligen skulle köpa, kul dock att se att hue implementeras i fler produkter. Och vill folk betala det nischade pris som gäller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X