Permalänk
Medlem

Annonstyper i marknaden

Tjena!

Då jag har blivit förgrymmad över att säljare sätter sina egna regler i annonser i marknaden, som rent av ändras under annonsens gång, så skulle jag vilja föreslå en liten ändring.

Det jag tänker på är alltså olika annonstyper, där en försäljning antingen kan ske som "annons" eller "auktion". Tanken är att kunna sätta reglerna för auktionen innan den publiceras, vilka sedan inte ska kunna ändras om bud har lagts. "Reglerna" skulle kunna innefatta sluttid, hur små höjningar av bud som är acceptabla, etc. Det ska tydligt framgå hur säljaren avser driva sin försäljning helt enkelt.

MVH

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

dvs göra sweclockers marknad till tradera där folk ger på tok för höga instegspriser och man vinner bara budgivningar om man lyckas "snipea" högstbjudande millisekunder innan annonsens sluttid??
Vet inte om jag tycker det låter så trevligt men jag förstår dina synpunkter och håller med att vissa säljare kan vara lite oklara när det gäller regler sluttider osv. tycker ideen med att säljaren själv bestämmer hur saker ska säljas är rätt bra. däremot så kanske kan man ju se över systemet för omdömen. nu är ju allt i en gigantisk tråd där man taggar annonsören i ett omdöme. kanske kan knyta omdömena till annonsörernas egna konton så dem bli lätta att hitta. Det skulle kanske göra det enklare att hitta rötäggen som inte är ärliga.

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C