AMD visar Radeon Vega Mobile

Permalänk
Melding Plague

AMD visar Radeon Vega Mobile

AMD:s grafikarkitektur Vega är på väg till bärbara datorer, där företaget meddelar att de förutom APU-modellerna Ryzen Mobile även satsar på separata grafikdelar för portabla speldatorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mycket trevlig nyhet

Permalänk
Medlem

Alltså det bara kryllar av positiva nyheter från AMD idag ju! Härligt! Ska bli spännande att se hur den presterar när den ställs mot Intel's dito med AMD-grafik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer det nyheter som har jag väntat på.
Snart dags att byta laptop.

Permalänk
Medlem

Måste den vara vattenkyld eller får man bordfläkt på köpet?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

Måste den vara vattenkyld eller får man bordfläkt på köpet?

Vega är väl ganska energieffektiv vid lägre klockfrekvenser och spänningar, vad jag förstått. Det är främst när de försöker klämma ur varje sista bit prestanda som det blir som med Vega 64.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

känns som det inte kommer finnas några bärbara med Nvidia under 1070 prestanda.

Intel och Amd kommer ta allt i det segmentet

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Sweet! Ska bli kul att se vad det dyker upp för fina laptops framöver.