Intel avtäcker NUC med "Kaby Lake-G" och Radeon RX Vega M-grafik

Permalänk
Medlem

Fantastiskt trevligt.
Bara invänta test och sen slå till. Därefter invänta passivt chassi från några som kan. Kanske streacom lr akasan.

Hoppas den har VESA mount.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Lådvolymen har hyfsad WAF, designen har det tyvärr inte...

Designen skriker tonårsburk. Hade aldrig köpt den. Inte ens om den kostat 2000 kr. Anställ en designer som är över 20 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xR34ct:

Kollade just på Linus video (https://youtu.be/rOTKgvPUXN8) angående NUC:en och enligt honom är priset $799 för den billigare som inte går att OC:a och $999 för den dyrare varianten.

Vill man bara ha en enkel media-PC och spela upp lite film o.s.v. är det helt klart onödigt dyrt. Denna bör man dock kunna spela spel på också med hyfsat prestanda. Å andra sidan kan man både spela och titta på film med ett Xbox One S också och det kostar inga $999...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Då vet vi ungefär vad den kommande macminin kommer att ha plus/minus några portar och plus 20% i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xR34ct:

Kollade just på Linus video (https://youtu.be/rOTKgvPUXN8) angående NUC:en och enligt honom är priset $799 för den billigare som inte går att OC:a och $999 för den dyrare varianten.

Får väl ändå säga att det var mindre än jag räknade med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas de har gjort något åt kylningen. Förra versionen lät som en mindre orkan när man belastade den. Iofs finns ju tredjepartslådor att montera den i men då blir den mindre smidig och känns mer vettigt att bygga en stor dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xR34ct:

Kollade just på Linus video (https://youtu.be/rOTKgvPUXN8) angående NUC:en och enligt honom är priset $799 för den billigare som inte går att OC:a och $999 för den dyrare varianten.

Och så lagring på det, och lite överprisat ram!

Permalänk
Medlem

Skoj med vega i en nuc, men designen alltså. Jag vet inte vad jag skall säga riktigt. Riktar sig nuc primärt mot rika tonåringar nu mera?

Permalänk
Medlem

Tycker det är märkligt att man kan bygga laptops med extremt låg profil och ändå klämma in dedikerade fullfjädrade grafikkort som GTX 1080 samtidigt som nuc, som förvisso är mindre till ytan men med större profil, inte kan implementera riktiga grafikkort. Varför inte laptopmoderkort i extremt kompankta chassin? Det finns inte?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Jo nog finns dem kvar men dem är ju totalt utdaterade numera!

Köpte en nuc till min farmor o farfar en gång i tiden som dem använde mycket. Den enda är borta och den andra har varit på sjukhus i över två år nu. Så gamla och utdaterade är de gamla nuc'arna.

Får hoppas på att AMD släpper en motsvarande varriant för halva priset. Hela poängen med nuc för min del är ju att man inte behöver betala för skärm, tangentbord, batteri mm för en dator som ska kopplas till en skärm eller TV då skärmen på en laptop bara blir ivägen.

Men måste man istället betala för att slippa så blir det ju genast väldigt dumt.

Förstår vad du menar, men det finns ju kvar alternativ för mindre billigare byggen, knappast så att NUC är enda valet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tycker det är märkligt att man kan bygga laptops med extremt låg profil och ändå klämma in dedikerade fullfjädrade grafikkort som GTX 1080 samtidigt som nuc, som förvisso är mindre till ytan men med större profil, inte kan implementera riktiga grafikkort. Varför inte laptopmoderkort i extremt kompankta chassin? Det finns inte?

Denna fråga har jag ställt mig många ggr.
Skala bort tangentbord och skärm från en laptop och sätt lite fetare kylning så borde datorn som är kvar ligga nånstans runt 15x5x2cm. En alldeles ypperlig storlek.

Men om jag ska va ärligt så väntar jag i smyg på en AIO med detta på insidan. Behöver ju ändå skärm och OS. Första datorn utan byggnation på 12 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.