Permalänk
Medlem

Ducky One 2

Jag precis börjat kolla på att skaffa ett Ducky One TKL och hade spanat ut ungefär vad jag tänkte skaffa. Men såg nu att Ducky nyligen släppt en ny version som heter Ducky One 2 (lite ostigt namn, men vad spelar det för roll).

Gillar färgversionen som heter Horizon, om man byter ut de gula tangenterna.
http://www.duckychannel.com.tw/page-en/Ducky_One_2_Horizon/

Det fanns en rullande bild längst ner på ett Ducky One 2 TKL Horizon med utbytta gula tangenter, och det är i min smak.

Jag antar att jag får vänta ett tag tills internationell version dyker upp, dvs med svensk layout.

Permalänk
Medlem

Den var inte dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Tycker mest att Ducky's t - bord har urartat efter Shine 3, Ducky One (RGB YOTG var ett ok t - bord, har själv ett ANSI Ducky One RGB YOTG med Cherry MX Black, som aldrig blev släppt i ISO/Nordic layout utan bara fanns med Cherry MX Red å Brown). Har ANSI Ducky One pink med Reds å vita LEDs osså.

EDIT: Så något Ducky One 2 108 keys blir det inte för min del.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Jag är nöjd med mitt Shine 6, visst kunde man få andra tangentbord för mindre pengar men jag ville inte ha något blaffigt gaming tangentbord men samtidigt ville jag ha något som ändå känns ganska premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tycker mest att Ducky's t - bord har urartat efter Shine 3, Ducky One (RGB YOTG var ett ok t - bord, har själv ett ANSI Ducky One RGB YOTG med Cherry MX Black, som aldrig blev släppt i ISO/Nordic layout utan bara fanns med Cherry MX Red å Brown). Har ANSI Ducky One pink med Reds å vita LEDs osså.

Jag har kollat på en hel del recensioner av Ducky One, och det har varit mycket lovord. Sen att de kommer med bling-bling versioner är väl för att gamingmarknaden är het och det går att tjäna pengar där. Jag stängde av belysningen på mitt nuvarande keyboard, inget som jag använder. Men däremot får det gärna vara snyggt på bordet.

Skrivet av Dredd:

Jag är nöjd med mitt Shine 6, visst kunde man få andra tangentbord för mindre pengar men jag ville inte ha något blaffigt gaming tangentbord men samtidigt ville jag ha något som ändå känns ganska premium.

Jag kollade lite innan jag såg att de släppt ett nytt. De med RGB kostar rejält t.ex. går Ducky One RGB TKL på ungefär 1800-1900 i Sverige. Men jag kollade på ett Ducky One 2 utan backlight på en amerikansk sajt som sålde dem och där kostar de bara $99-109. Undrar vad prispåslaget i Sverige beror på, eller om det är pga RGB-funktionerna.
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_list...

Samtidigt som jag spanat så har jag funderat på vad som är nytt med Ducky One 2. Det jag får ut av deras sajt är att det har ett nytt chassi, inte hittat något annat. Laddade ner PDF manualen från deras sajt, och den innehåller båda tangentborden. Så det verkar inte vara stora skillnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag har kollat på en hel del recensioner av Ducky One, och det har varit mycket lovord. Sen att de kommer med bling-bling versioner är väl för att gamingmarknaden är het och det går att tjäna pengar där. Jag stängde av belysningen på mitt nuvarande keyboard, inget som jag använder. Men däremot får det gärna vara snyggt på bordet.

Jag kollade lite innan jag såg att de släppt ett nytt. De med RGB kostar rejält t.ex. går Ducky One RGB TKL på ungefär 1800-1900 i Sverige. Men jag kollade på ett Ducky One 2 utan backlight på en amerikansk sajt som sålde dem och där kostar de bara $99-109. Undrar vad prispåslaget i Sverige beror på, eller om det är pga RGB-funktionerna.
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_list...

Samtidigt som jag spanat så har jag funderat på vad som är nytt med Ducky One 2. Det jag får ut av deras sajt är att det har ett nytt chassi, inte hittat något annat. Laddade ner PDF manualen från deras sajt, och den innehåller båda tangentborden. Så det verkar inte vara stora skillnader.

Samma sajt där jag förbokade mitt Ducky One RGB YOTG å köpte mitt (rosa) vanliga Ducky One med vita LEDS till ett nedsatt pris. Priserna på Ducky's t - bord i Sverige är på tok för höga. Övergav ISO/Nordic layouten för några år sen pga av det dåliga utbudet av ISO/Nordic keycaps sets.

Som du sen säger att det bara är ett nytt chassi + nya keycaps på Ducky One 2 borden gör mig inte sugen att köpa ett, hade förväntat lite mer nyheter.

Annars är det bara att byta keycapsen som jag har gjort på mitt Ducky One RGB YOTG (sorry för dom dåliga bilderna). Miami keycaps set (bara 104 keys set, fick skaffa 4 artisan keycaps) med matchade USB - kabel.

Här med Jukebox SA keycaps set. Dom 2 orangea Pumpkins tillhör inte Jukebox setet.

Tillägg av bilder å text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv

@seville57:
Vafalls? Nya bilder på ditt Jukebox-set?
Här satt jag och väntade på dina gamla klassiska bilder på dina jukebox-set: Ett med ANSI och ett med ISO
(j/k)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@seville57:
Vafalls? Nya bilder på ditt Jukebox-set?
Här satt jag och väntade på dina gamla klassiska bilder på dina jukebox-set: Ett med ANSI och ett med ISO
(j/k)

Hahaha, tack för det. Finns en dålig ANSI bild (Dock på ett Ducky Shine 3) med det nya Novelties kitet osså, dom 2 records capsen som var dom enda nya capsen i det nya Novelties kitet, dom andra capsen är samma som i det gamla Novelties kitet.

EDIT: + Bones å en röd Caddy Eldorado 53 cab å en röd Esc knapp + dom 4 röda capsen i översta raden.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

@seville57
Nice! Antar du kör med svensk teckenuppsättning? Kanske skulle beställa ett ANSI/US för att få ett vettigt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

@seville57
Nice! Antar du kör med svensk teckenuppsättning? Kanske skulle beställa ett ANSI/US för att få ett vettigt pris.

Ja, jag kör med svensk teckenuppsättning. Glöm inte tull å moms. Många av mina ANSI keycaps sets är GB:s från Massdrop, bl.a Jukebox SA setet + Miami setet.

Gott nytt år.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Såg att de dykt upp med ISO-layout i Tyskland. Till exempel hos Caseking. Versioner med LED (backlit) går på cirka €140 och versioner utan LED går på cirka €120-130
https://www.caseking.de/search?sSearch=Ducky+One+2

Permalänk
Medlem

Såg att ett par återförsäljare börjat lista den nordiska varianten av Ducky One 2, bland annat Dustin Home. Priset ligger på 1299 och 1499 för de med bakgrundsbelysning. Däremot står det att de väntas i lager först i slutet av februari.
https://www.dustinhome.se/search/ducky%20one%202

Här är den jag tittat på, Ducky One 2 TKL Horizon
https://www.dustinhome.se/product/5011064901/one-2-horizon-tk...

Permalänk
Medlem

Pratade med maxfps och dom skulle få in dom också.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Enligt Inet ska de finnas tillgängliga för leverans från måndag/tisdag.
https://www.inet.se/hitta?q=Ducky+One+2

Skillnaden mot Ducky One är som sagt inte stor, det är chassit som är ändrat. Och att "tvåan" finns nya färgvarianter. Det gör att Ducky One och de nya Ducky One 2 finns i rätt många varianter. Vilket kan vara trevligt om man inte vill börja med att byta tangenter själv, eller vill ha något annat än ett par andra populära tillverkares svarta tangentbord med RGB belysning.

Permalänk
Medlem

Inga svarta brytare *snyft*.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Ducky One 2 TKL Horizon (Nordic) nyligen. Använder röda brytare eftersom jag är van med dem och spelar en del. Funderade på köra bruna, men stannade kvar på det jag använt tidigare.

Hunnit testa litegrann och är väldigt nöjd. Väldigt bra byggkvalite, och det känns markant robustare och nedslagen är skönare än på mitt tidgare Corsair K70 (också röda brytare). Ducky One 2 är också tystare än K70, antagligen för att det är tyngre och mer stabilt.

Är nöjd med bytet till TKL/80% också, även om det är lite ovant just nu. Men att få musen närmare tangentbordet är inte så dumt.

Överlag väldigt nöjd med kvaliten och känslan i tangenterna och att det faktiskt är lite tystare än det förra.

Permalänk
Medlem

Hej,

Beställde nyss ett Ducky one 2 TKL med MX red brytare. Har ett gammalt Ducky shine med bruna brytare och varit sugen på röda ett tag nu. Provade att köpa ett billigt logitech med MX red men gillade inte alls det. Sega brytare på något sätt.

Hoppas detta blir bra

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk

Jag är nöjd med mitt Ducky One förutom den usla micro-USB kontakten.
Verkligen dåligt att ha sån skit på ett så dyrt & i övrigt bra tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jag är nöjd med mitt Ducky One förutom den usla micro-USB kontakten.
Verkligen dåligt att ha sån skit på ett så dyrt & i övrigt bra tangentbord.

Det är en USB C på "2" modellerna. Kan inte svara för kvaliten än, men verkade hyfsat robust.

Permalänk
Avstängd

Skitsugen på att införskaffa ett Ducky One 2 TKL RGB (Nordic) med bruna Cherry MX, synd att det är så svårt att få tag i Verkar dröja tills Januari innan butiker får in dem.

Permalänk

Onekligen mycket tufft att få tag på i landet. Datumet som borden väntas komma in i lager blir bara längre och längre in på året. Rätt så sugen på ett 60%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mitt Ducky tangentbord. Väldigt hög kvalite och stabil känsla. Med hjälp av makroprogrammeringen kunde jag skapa "virtuella" mediatangenter och styra mediaspelaren Till exempel FN+Home är play/pause, FN+Pg Up/Dwn är volym upp/ner osv. Köpte också en lös Ducky numpad som jag har vid sidan av ifall jag behöver kruncha siffror någon gång, men den är mest oanvänd. Sen TKL/80% hjälper att få musen mer manöverutrymme närmare tangentbordet.

Synd att de verkar svåra få tag på just nu.

Permalänk
Medlem

Kört Ducky One 2 TKL Skyline med bruna brytare på jobbet sen ett år tillbaks, nu köpte jag en Ducky One 2 TKL Backlit till hemmakontoret också, funderade på att testa någon annan tillverkare men tänkte att det är rätt skönt att ha samma tangentbord hemma och på jobbet så det fick bli ett till Ducky. Riktigt nöjd, prisvärda tangentbord!

Permalänk

Tryckte hem ett Ducky One 2 TKL idag. Stod mellan det eller ett Apex M750 och det föll på ett betydligt dyrare Ducky. Hoppas det är värt tillägget.

Permalänk
Medlem

hur får jag in ÅÄÖ vet inte om det försvann när jag uppdatera firmwaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkarlsson:

Tryckte hem ett Ducky One 2 TKL idag. Stod mellan det eller ett Apex M750 och det föll på ett betydligt dyrare Ducky. Hoppas det är värt tillägget.

Vart hittade du det?
Har letat bra tangentbord men de som har stort utbud (maxgaming) har ju i princip inga tangentbord i lager..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffla00:

hur får jag in ÅÄÖ vet inte om det försvann när jag uppdatera firmwaren?

nvm

Permalänk

Det finns på Maxgaming.

Permalänk
Inaktiv

Ducky verkar dessvärre ha problem att leverera tangentbord. Alla One 2 Mini verkar ha varit slut i flera månader och ser inte ut att komma in förrän i April. Om det vore efterfrågan som ställer till det så borde endast de populäraste brytarna vara slut, men även väldigt impopulära MX Silver varianten har varit slut länge och har samma leveransdatum.

Permalänk

Vad är skillnaden på dessa tangentbord, om någon vet?

Ducky ONE RGB Double-shot PBT [MX Red]
Ducky ONE DKON1708ST RGB

Jag verkar helt oförmögen till att använda google numer och sitter här som ett fån. Hittar inte ens det första tangentbordet på Prisjakt, utan det enda som dyker upp är DKON1708ST-bordet. Går du in på t.ex. CDON så finns det första bordet till ett högre pris.

Edit: Nevermind. Båda låg under samma tangentbord på prisjakt och det billigare är, antar jag, en äldre version och fanns inte längre i lager.