Disney förvärvar del av 21st Century Fox för 442 miljarder kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av elhund:

X-men är hemma, undrar hur lång tid det tar innan Marvel Comics delen av Disney skrotar allting som har med inhumans att göra och återupplivar en rad X-relaterade titlar.

Var något trams med att dom fick inte kallas Mutanter förut för Fox hade dom rättigheterna ??
Välkommen tillbaka Mutanter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Etherhawk:

Så musen käkade räven.. I Trumps USA tycks allting vara bakochfram..

Detta skulle dock ha hänt även om ängeln Obama skulle styrt USA, eller om sankt Hillary Helig Clinton skulle styrt..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Detta skulle dock ha hänt även om ängeln Obama skulle styrt USA, eller om sankt Hillary Helig Clinton skulle styrt..

Kom bara att tänka på denna

Permalänk
Medlem

@elhund: Jo det stämmer som du säger att den ska utspela sig på 90-talet. Har läst en del idéer kring hur de skulle kunna använda sig av Doctor Stranges användande av just Eye of Agamotto, fastnade lite för just de versionen. Men som du säger, det mest logiska skulle vara att använda sig Infinity War som en soft reset, där alla karaktärer vi känner till är besegrade tills Captain Marvel, X-men m.fl introduceras. Kan se dom fortsätta med t.ex. Fantastic Four i nästa phase som ska vara mera fokuserad på "rymden".

Kom att tänka på att det finns ju en serietidning där Deadpool tar Infinity Gauntlet ifrån Thanos, inte för att jag tror dom kommer lägga in det i MCU men hade varit så kul om han tar den ifrån Thanos och det blir hans fall. Dock hade nog inte många varit nöjda med det slutet med som Marvel fantast så hade det varit otroligt roligt.

Jo det är sant som du säger med kontrakten. Skulle väl kanske gå om dom river kontrakten och sen skriver nya. Fast som du säger det finns väl många saker som kommer i vägen och det återstår att se vad som händer.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Så sant som det är skrivet.. Man måste ju dock ta chansen att haka på Trumphumorn när man får möjlighet.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Musikälskare

Dom lär köpa Netflix HBO etc. snart... Vänta bara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Disney till 21st Century Fox:
- Tar ni kort?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Disney till 21st Century Fox:
- Tar ni kort?

Swish!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Argh!!

Ska dom förstöra x-men också.
Räckte det inte med Star wars :O(

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Blir det inte olagligt för Disney att köpa upp mer? Det börjar lukta monopol snart. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Då borde ju Avengers få hjälp av X-men.

Inte utan ny medlem, troligtvis ”Gnagarn”... en lite präktig typ som hurtigt och visslandes slinker runtomkring, lyckas alltid trassla sej ur varje situation han själv skapat utan större besvär. Kallas som oftast bara ”Mickey”.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Brukar inte gilla remakes.
Men skulle det gå att få X-Men, Fantastic Four och Avengers tillsammans, som det borde vara så skulle jag vara okish med någon reboot.
Kan äntligen använda Doctor Doom, som är en av de centrala fienderna i Marvelserien.
Dessutom så är Franklin Richards en mutant...

Ja det går ju inte att göra Fantastic Four mycket sämre än 21st Century har gjort..

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Positivt att vi kan äntligen få se Simpsons på svensk stream åtminstone (kommer väl bli så?)

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer Netflix få sända Marvel-tvserier när Disney äger både Marvel och Hulu?

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Var något trams med att dom fick inte kallas Mutanter förut för Fox hade dom rättigheterna ??
Välkommen tillbaka Mutanter!

http://img.tradera.net/images/734/252299734_564722f2-d372-43c7-94c8-6aa97834284b.jpg

Jag har hållt på i många år med att läsa igenom det mesta som gjorts med X-men (och är knappt halvvägs, det spårar verkligen ut med antal olika tidningar på 2000-talet), men jag har helt förträngt att de hette så på svenska

Skrivet av elhund:

X-men är hemma, undrar hur lång tid det tar innan Marvel Comics delen av Disney skrotar allting som har med inhumans att göra och återupplivar en rad X-relaterade titlar.

Jag hoppas de tar det lite lugnt, det är nästan för mycket serier nu.
Nya säsongen av shield har börjat riktigt starkt tycker jag trots inblandning av inhumans (men serien inhumans var väl sådär).
The gifted är så x-relaterad det kan, runaways touchar ju med.
Plus allt på netflix även om det inte är så x-relaterat.

För att inte prata om att DC har lika mycket och det pumpas ut filmer av båda bolagen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Var det därför man gjorde om den kanske?

Gjorde om den? Hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Gjorde om den? Hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara ett dåligt skämt om hur mycket Force Awakens lånade från A New Hope

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ville de göra lite nytta kunde de gott köpt Fox "News" och lagt ner skiten.

..Så att någon annan ploppar upp och tar deras plats? Åsikter är inte beroende på en TV-kanals existens som du kanske vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Jedis vs Avengers kommer ut 2025.
Ni hörde det här först.

Skickades från m.sweclockers.com

Ärligt talat så med tanke på hur mycket dom förstört Star Wars (Last Jedi var ingen bra Star Wars film överhuvudtaget) så hade jag inte blivit förvånad om det skulle hända någon gång i framtiden när dom urvattnat båda och folk blir trötta för att få sista droppen ur innan intresset dör helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

..Så att någon annan ploppar upp och tar deras plats? Åsikter är inte beroende på en TV-kanals existens som du kanske vet

Fox news "trovärdighet" bygger endast på gamla meriter. Om någon ny skulle poppa upp och dra grejer ur arslet på samma sätt som Fox News gör så skulle det avfärdas ganska fort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fox news "trovärdighet" bygger endast på gamla meriter. Om någon ny skulle poppa upp och dra grejer ur arslet på samma sätt som Fox News gör så skulle det avfärdas ganska fort.

Med tanke på att det snarare är regel än undantag att "dra grejer ur arslet" i media (speciellt i USA) så tycker jag nästan det är en självklarhet att någon skulle ta deras plats. Men vi kan ju spekulera i år för Fox News är långt ifrån påväg ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Ärligt talat så med tanke på hur mycket dom förstört Star Wars (Last Jedi var ingen bra Star Wars film överhuvudtaget) så hade jag inte blivit förvånad om det skulle hända någon gång i framtiden när dom urvattnat båda och folk blir trötta för att få sista droppen ur innan intresset dör helt.

George Lucas gjorde inte direkt bra filmer efter originaltrilogin heller, för att uttrycka sig milt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dosman:

Hur länge kommer Netflix få sända Marvel-tvserier när Disney äger både Marvel och Hulu?

2019 tror jag det är sagt att Disneys material försvinner från netflix, men inte Daredevil etc eftersom de är netflixproducerade. Jag har inte sett något om hur framtiden för de serierna är tänkt, men allihop är ju förnyade för fler säsonger och det sträcker ju sig längre fram i tiden än 2019 så de har nog någon deal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

George Lucas gjorde inte direkt bra filmer efter originaltrilogin heller, för att uttrycka sig milt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har det med saken att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Vad har det med saken att göra?

De nya filmerna måste ju vara de första dåliga om det är först under Disney som Star Wars förstörts. Tycker man att prequel-filmerna är dåliga så finns det fog att säga att Star Wars förstördes då. Det senare är min åsikt. Den sista riktigt bra Star Wars-grejen kom 1983 (även om ewokerna är suspekta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

De nya filmerna måste ju vara de första dåliga om det är först under Disney som Star Wars förstörts. Tycker man att prequel-filmerna är dåliga så finns det fog att säga att Star Wars förstördes då. Det senare är min åsikt. Den sista riktigt bra Star Wars-grejen kom 1983 (även om ewokerna är suspekta).

Prequels, även om man tycker dom är såpass dåliga, så förstörs inte riktigt original storyn då dom utspelas innan OT, medan dom nya utspelas efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Prequels, även om man tycker dom är såpass dåliga, så förstörs inte riktigt original storyn då dom utspelas innan OT, medan dom nya utspelas efteråt.

Det är väl individuellt då uppföljare ändå inte ändrar på vad originalet var.

Ska vi prata vad som kan sägas förstöra Star Wars på ett mer direkt plan så är även det innan Disney. Jag syftar förstås på att George Lucas gick in och petade i de gamla filmerna och faktiskt ändrar på detaljer i handlingen, och har även sett till att man inte kan få tag i de gamla versionerna på lagligt sätt längre. Vad jag vet så är det även i kontraktet med Disney, att hans senaste versioner är vad de måste hålla sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är väl individuellt då uppföljare ändå inte ändrar på vad originalet var.

Ska vi prata vad som kan sägas förstöra Star Wars på ett mer direkt plan så är även det innan Disney. Jag syftar förstås på att George Lucas gick in och petade i de gamla filmerna och faktiskt ändrar på detaljer i handlingen, och har även sett till att man inte kan få tag i de gamla versionerna på lagligt sätt längre. Vad jag vet så är det även i kontraktet med Disney, att hans senaste versioner är vad de måste hålla sig till.

Lite synd att dom inte passar på att remastra till UHD och ha dubbla versioner.. GL verkar ju gilla att sälja saker flera gånger annars