Permalänk
Medlem

Swec juldator?

Tidigare år så har det skänkts datorer kring julen och detta år kan ska väll inte bli sämre?

OBS! Denna dator skänkes inte till någon som tycker att det kan vara nice med gratis saker utan endast till någon som verkligen har nytta av den!

Har skrapat ihop lite saker som blivit liggande för att kanske kunna förgylla julen för någon. Har du tips eller kanske känner någon som inte har ekonomin att skaffa en burk själv eller kanske du vet av någon förening eller liknande som hade haft nytta av den?

Det är inga överdrivna specs men det som sitter i är följande:

Chassi: Fractal design mini
Mobo: Dell optiplex 790 oem mAtx
Cpu: i5 2400
Ram: 8gb ddr3
Gpu: Msi gtx 560 ti
Psu: 475w 80+ från hp workstation annan låda då den inte var standard size
Hdd: 2st 250gb segate

Tänkte även skicka med en 22" skärm och mus/tangentbord av enklare modell

Vill man inte skriva i tråden så går det bra att skicka mig ett PM.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Reserverad plats

Skulle det vara så att du kanske sitter på nå delar som du gärna skänker bort men inte har till en komplett burk så skicka mig ett pm så kanske vi kan styra upp någon mer burk. Har lite mer delar men inte till en komplett burk

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk

Schysst initiativ!

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

God Jul!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk

Letar efter dator i julklapp till grabben,
Och den här skulle vara klockren

Permalänk
Medlem

Då det kommit in en hel del pm så ska jag se om jag inte kan skramla ihop nån mer burk. Skulle någon ha nån ram sticka över som bara skräpar och kanske nått grafikkort så hojta till! Blir isf en till med liknande specs och nån sff modell.

Jag tackar för alla pm och ska göra så gott jag kan för att välja ut ”rätt” person. Dock sjukt svårt måste jag säga :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att det är coolt, det du gör.

God jul!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faffa:

Då det kommit in en hel del pm så ska jag se om jag inte kan skramla ihop nån mer burk. Skulle någon ha nån ram sticka över som bara skräpar och kanske nått grafikkort så hojta till! Blir isf en till med liknande specs och nån sff modell.

Jag tackar för alla pm och ska göra så gott jag kan för att välja ut ”rätt” person. Dock sjukt svårt måste jag säga :/

Har några ddr2 stickor på 512mb om det är intressant. Antar att det inte är det men PMa annars.

Permalänk
Medlem

Fin du är! Gud välsigne dig

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort, helt klart!

Permalänk
Inaktiv

Fint gjort!

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92: tack för tanken men jag har inget kort att använda dom i.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Har eventuellt ett gtx 570 och åtminstone en ddr3-sticka som ligger och skräpar. Kollar om jag hittar det i eftermiddag!
Förbannat bra initiativ, mycket kärlek och omtanke bara. Precis vad som behövs!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

härligt initiativ!

har 2x2gb ddr3 corsair minnen ligger som jag kan bidra med!

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 5700X Grafikkort: RX7800XT RAM:32GB Corsair MB: ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax SSD: 1x1tb Kingston KC3000 1x1tb EVO860 SSD CPU-Cooler: Alpenföhn Case: NZXT H1 itx PSU: NZXT 750W SFX

Permalänk
Medlem

@banzified: @NisseG91: det vore ju toppen! Då borde det gå att få ihop nån burk till har ett till dell moderkort med cpu så det blir ungefär samma specs isf

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Skrivet av Faffa:

@banzified: @NisseG91: det vore ju toppen! Då borde det gå att få ihop nån burk till har ett till dell moderkort med cpu så det blir ungefär samma specs isf

gött! skickas du pm med adress så kan ja se om jag kan rensa garderoben lite till, har en dual core 1155 3220 ligger dock inte mycket för världen kanske men iaf hehe

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 5700X Grafikkort: RX7800XT RAM:32GB Corsair MB: ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax SSD: 1x1tb Kingston KC3000 1x1tb EVO860 SSD CPU-Cooler: Alpenföhn Case: NZXT H1 itx PSU: NZXT 750W SFX

Permalänk

Har 2x4 Gb DDR3 Ballistic? något sådant, köpt på netonnet.
Skicka PM om något sådant behövs, bidrar gärna till en god sak!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD