Metro Exodus får ny trailer – lanseras hösten 2018

Permalänk
Melding Plague

Metro Exodus får ny trailer – lanseras hösten 2018

Utvecklarna 4A Games släpper nu en ny trailer för nästa del i Metro-serien, vilken får undertiteln Exodus och lanseras under hösten 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Både Metro 2033 och Lastlight var riktigt bra spel
Även böckerna är riktigt bra.

Taggad på mer rysk postapokalytiskt pangpang

Permalänk
Inaktiv

Mac/Linux? De tidigare spelen i serien fungerar mycket bra på Linux. Hoppas verkligen detta portas också.

Permalänk
Medlem

Lika hög standard som de tidigare spelen. Riktigt taggad!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

VR-utgåva av detta vore ju fantastiskt. 4A har ju fått lite erfarenhet där genom Arktika.1, även om de envisades med teleport-only i det spelet.

Blir definitivt ett köp oavsett, Metro-serien har en svårslagen atmosfär och att få utforska lite mer fritt även på marknivå låter riktigt trevligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vad är det för spelmotor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Vad är det för spelmotor?

4A Engine, deras egen in-house motor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Vad är det för spelmotor?

Skrivet av Arzei:

4A Engine, deras egen in-house motor.

Frågan är om den blir lika tungdriven hösten 2018 som övriga titlar varit när de släppts.
"minimikrav Vega 64/ GTX 1080, 16 gb minne, Intel i7 7***/Ryzen 5 1600."

Permalänk
Medlem

Bilden i artikeln får mig och tänka på Crysis 3an när man just står i en djungel i en stad.

Förstås lite annorlunda tech men ändå intressant hur lika det ser ut.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VeryMadMeatball:

Både Metro 2033 och Lastlight var riktigt bra spel
Även böckerna är riktigt bra.

Taggad på mer rysk postapokalytiskt pangpang

Mitt problem är att själva atmosfären och berättelsen är riktigt bra (lite irriterande med påtvingad happy end för amerikaner men vad kan man göra) men själva spelet var tragiskt dålig. Det skrek konsolport om det hela. Hoppas att de gör en PC version denna gång och sedan portar den till konsoler. Det är ända spelet som kommer i närheten av S.T.A.L.K.E.R. vad gäller känsla och det smärtar att se den misshandlas på detta sätt

Permalänk
Medlem

Design och rent grafiskt ser det underbart horny-snyggt ut.

Jag tyckte föregångarna var "bra" 7/10, just för att actionstunderna med monstren kunde vara en aning medioker och upprepande och att det inte var rent av en öppen värld direkt som hade verkligen passat vid ett apokalyptiskt genre. Allt handlade om att gå framåt dit hela tiden.

Men hoppas detta spel suddar ut den negativa aspekten hos min sida personligen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Metro fans ser ut att få en riktigt trevlig upplevelse! Tror många längtat efter mer äventyr på marknivå.

Själv sitter jag här och plågar mig själv med tankar om vad STALKER 2 skulle kunna blivit. Jag är inte ensam, vilket på ett sätt är trevligt, men det förlänger mest lidandet.

Dags att dyka in i Call of Chernobyl en stund för att stilla behovet.

/rant

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Mitt problem är att själva atmosfären och berättelsen är riktigt bra (lite irriterande med påtvingad happy end för amerikaner men vad kan man göra) men själva spelet var tragiskt dålig. Det skrek konsolport om det hela. Hoppas att de gör en PC version denna gång och sedan portar den till konsoler. Det är ända spelet som kommer i närheten av S.T.A.L.K.E.R. vad gäller känsla och det smärtar att se den misshandlas på detta sätt

Intressant. Jag skulle säga tvärtom gällande Redux versionerna som flöt på riktigt fint och var galet snygga. Enda jag egentligen kan klaga på är viss SFX men det är allt. Atmosfären är spot on!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Både Metro 2033 och Lastlight var riktigt bra spel
Även böckerna är riktigt bra.

Taggad på mer rysk postapokalytiskt pangpang

Jag föredrar att börja mina Metro spel med minimalt pangpang och maximalt smygsmyg. Maximalt pangpang kommer genom min andra spelrunda

Skrivet av murak:

Metro fans ser ut att få en riktigt trevlig upplevelse! Tror många längtat efter mer äventyr på marknivå.

Själv sitter jag här och plågar mig själv med tankar om vad STALKER 2 skulle kunna blivit. Jag är inte ensam, vilket på ett sätt är trevligt, men det förlänger mest lidandet.

Dags att dyka in i Call of Chernobyl en stund för att stilla behovet.

/rant

När utvecklarteamet splittrades så gick många över till att göra ett nytt spel vid namnet Survarium. Var ett rätt roligt spel med fokus på MP då jag spelade det senaste. Gick dock ner i kvalité då balansen mellan vapen var helt sabbad. Finns på Steam sedan ett tag tillbaka. Tror de har lanserat den öppna världen versionen nu, så kanske är något värt att testa på.

Permalänk

Ser bra ut.
Låter också som att det inte blir lika "on rails" korridor-shooter som tidigare Metro spel, utan kanske mer åt STALKER hållet, vilket jag verkligen skulle gilla.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad taggad man är!

Älskar Metro.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli