Streacom BC1 Open Benchtable

Permalänk
Melding Plague

Streacom BC1 Open Benchtable

Portabilitet, tjock aluminiumplåt och smidig montering är några av ledorden för Streacoms påkostade testbänk BC1 Open Benchtable, som idag är på besök i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fin och praktisk design, men kan inte låta bli att se skärbrädan som allt är utfräst från.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen inga pressade infästningar i skruvhålen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vart är Benny Hill musiken när ni snabbspolar?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ja eller 112st Pripps vad nu det har med saken att göra?

Permalänk
Medlem

ooooooooh intressant! Har vart sugen på ett sånt här länge! Kanske är dags nu @laine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är inte jag målgruppen för testbänkar (portabla eller ej) men känns väldigt omständigt med allt detta skruvande. Är det verkligen ett problem att delar och skruvar är separata? Man kan ju lika gärna tappa bort sakerna när man har skruvat loss dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Vi har ett sådant här rangligt skrälle på jobb

Detta ser klart mer stabilt ut!

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta om ni kommer byta ut er nuvarande testbänk mot detta? Verkar ju helt klart en schysst lösning men GPU-fästningen känns kanske inte helt genomtänkt. De kunde kanske gjort en till del som du skruvar in i plattan för att få en liknande lösning som på ett vanligt chassi.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerade på priset? När Jonas sa att det är dyrt tänkte jag runt 3000 kr. 1400 kr tycker jag är riktigt billigt för en nischad produkt som denna som dessutom verkar andas kvalité rakt igenom.
Tjockleken på godset ser jag också bara som en fördel. Då vet man att det även klarar lite tyngre doningar. Och är skruven för kort får man väl åka till närmaste järnaffär och köpa några längre skruvar för 5 kr.
Även om jag inte alls är målgruppen är jag riktigt imponerad. Intressantaste chassirecensionen på länge!

Permalänk

1400 kr, och INGA FLÄKTFILTER!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

1400 kr, och INGA FLÄKTFILTER!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga medföljande kardborreband heller. Dåligt.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Snusfri

Skulle kunna vara en riktigt trevlig bas för en väggmonterad rigg med faktiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

1200-1400kr i all ära, men för vissa är det för mycket när man ska överväga det mot andra lösningar. Det måste mao vara något man behöver ofta för att motiveras (eller specifikt syfte).

Sen tvivlar jag inte en sekund på att kvalitén på det är bra nog och hållbart nog för att vara värt varenda krona... om du verkligen behöver det så ofta. Men för de som kanske använder det 1-2 gånger per år, är 1400kr saftig prislapp.

Enda jag undrar är om inte en budget version av detta, med plast och ingjutna hål för skruvar hade varit ett bra alternativ. Tom som kitt där man kan 3D utskriva stommar mm och sen bara pressa in gjutna hålen som man får med, och sen får man ju har jordtrådar gående mellan där det behövs.

Självklart skulle kvalitén och hållbarheten då bli lägre, men om du som sagt bara behöver den väldigt sällan, kan det vara ett alternativ även för lite lägre budget. Man får mao två olika prisnivåer på en bra och genomtänkt produkt.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag fått för mig att jag vill köra en test-bänk istället för ett traditionellt chassi.. någon som har erfarenhet och kan ev skrämma mig tillräckligt för att inte gå runt och tänka på det här igen? notera att jag inte byter hårdvara så ofta, känns bara mer lätthanterligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

1200-1400kr i all ära, men för vissa är det för mycket när man ska överväga det mot andra lösningar. Det måste mao vara något man behöver ofta för att motiveras (eller specifikt syfte).

Sen tvivlar jag inte en sekund på att kvalitén på det är bra nog och hållbart nog för att vara värt varenda krona... om du verkligen behöver det så ofta. Men för de som kanske använder det 1-2 gånger per år, är 1400kr saftig prislapp.

Enda jag undrar är om inte en budget version av detta, med plast och ingjutna hål för skruvar hade varit ett bra alternativ. Tom som kitt där man kan 3D utskriva stommar mm och sen bara pressa in gjutna hålen som man får med, och sen får man ju har jordtrådar gående mellan där det behövs.

Självklart skulle kvalitén och hållbarheten då bli lägre, men om du som sagt bara behöver den väldigt sällan, kan det vara ett alternativ även för lite lägre budget. Man får mao två olika prisnivåer på en bra och genomtänkt produkt.

Knappast dyrt för kundsegmentet, är ju knappast en gammal trött i3a och en värdelös OEM-gpu som den är tänkt för??
Förvånad att den inte var dyrare, är inte direkt en jättemarknad och som sagt kundgruppen är folk med system för 15k+.
Existerar marknaden så finns den på Aliexpress för 500 riksdaler om ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Knappast dyrt för kundsegmentet, är ju knappast en gammal trött i3a och en värdelös OEM-gpu som den är tänkt för??
Förvånad att den inte var dyrare, är inte direkt en jättemarknad och som sagt kundgruppen är folk med system för 15k+.
Existerar marknaden så finns den på Aliexpress för 500 riksdaler om ett år.

Förstå mig rätt. Produkten i sig är kanon för en som behöver detta ofta.
Min enda kritik var att jag hade gärna sett en budget modell också som kan användas för att felsöka och testa annat. Det är mao mer än 10000krs system som testas före montering om du inte visste det.

Och jag ger hellre utvecklarna av detta 500kr för en enklare plastversion, en någon som kopierat den i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHN:

Av någon anledning har jag fått för mig att jag vill köra en test-bänk istället för ett traditionellt chassi.. någon som har erfarenhet och kan ev skrämma mig tillräckligt för att inte gå runt och tänka på det här igen? notera att jag inte byter hårdvara så ofta, känns bara mer lätthanterligt..

Bump på den, går i samma tankar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Baxer19:

Bump på den, går i samma tankar.

Det var länge sen jag använde en dator som så, byggd på en moderkortsplåt. Jag har alltid haft ett benchtable ståendes på skrivbordet med komponenter jag vill testa dock. Att tänka på är att komponenterna blir dammiga och givetvis känsliga för yttre påverkan som husdjur eller att man spiller nåt på grejerna.

Överlag är det inget speciellt att tänka på. Dammet som uppstår kan man ju lätt blåsa bort med tryckluft.

Permalänk
Medlem

@Calathea: Låter lovande. Jag börjar luta åt detta hållet själv och jag gillar verkligen utseendet på den här testbänken.