Louqe Ghost S1 når Kickstarter-målet på 2 miljoner kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Jag fick möjligheten att klämma på en på Dreamhack och blev minst sagt imponerad. Det är helt otroligt hur mycket prestanda man får plats med i en sån liten låda! Finns det några uppgifter om hur tillgängligheten blir i butik? Jag vill ha ett chassi, men december är inte bästa månaden att spendera pengar på en produkt man får ett halvår senare.

Pengarna dras inte än så om det är vad som hindrar dig så är det bara att köra!

Permalänk
Medlem

Hur uttalar man namnet? Sett flera på Youtube prata om chassit men ingen vet hur man uttalar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Coolt, men alldeles för dyrt..för min smak, mindre plåt (Aluminium) ska inte kosta som ett överklassens full tower.

Som andra redan kommenterat så ser det ut att ha potentialen att bli ett av de billigaste kompakta fullprestandachassin som finns.

Var backade förra gången när den första versionen inte nådde sitt mål, men grymt glad att denna mycket förfinande och genomtänkta variant nått sitt mål!

Ser grymt fram mot leverans av ett potentiellt grymt kvalitetsbygge!

Jo, inget är gratis i livet, och jag tycker det är mer märkligt med folk som köper nya telefoner för runt 10.000.-/år.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellman.f:

Roligt med ett nytt SFF chassi, frågan är nu om man ska backa detta eller handla in ett från Dan cases

Sitter själv på ett Dan cases A4-SFX v1 nu, men kommer att byta ut det mot Ghost S1 av samma anledning som @Jonas79 nämner nedan.

Skrivet av Jonas79:

Detta är min plan för mitt Ghost S1, S topphatt med 2 st Noctua slim 120 mm i toppen för bättre genomflöde och en 92 mm i botten för insug av kalluft till båda kammare.

Gillade kammardesign på mitt Dan Cases men hela tiden varit skeptisk till den lilla Cpu kylare som ryms och valde bort 7700K för att dessa blev för varma med passande kylare och behövde delidas eller undervoltas för att ej throttla.

Nu får man massa möjligheter till bra kylning och bättre Cpu kylare så tvekar inte en sekund att byta ut mitt Dan A4

Gillar också mitt A4-SFX, men håller helt med dig ang. CPU-kylar-begränsningarna. Frugan är också sugen på att byta ut sitt gamla Fractal Design Define-chassi mot något nätt, så hon får ärva mitt A4-SFX medan jag tar Ghost S1

Skrivet av KplSteiner:

Hur uttalar man namnet? Sett flera på Youtube prata om chassit men ingen vet hur man uttalar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra fråga! Jag har fått för mig att man uttalar det som "Low key" (eller kanske som asaguden Loke?). @Pachalski! Vi behöver klarhet i det här!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Jag har nu en i7 7700 i original klock på 65 watt tdp i mitt Dan Cases A4 V.1 och detta funkar men blir fortfarande ganska varmt och räcker att det kommer lite damm i flänsarna på Cpu kylaren för att den ska gå varm och man får fps dropp i spel.

Då är jag en av få som har en ren koppar lösning via Cooltek LP53 + Noctua NF-A9x14 PWM.

78 grader som varmast i firestrike och blåste ren cpu kylaren idag.

http://www.cooltek.de/en/cpu-cooler/powered-by-thermolab/128/...

Så vill du vara säker att den går svalt skulle jag valt Ghost S1 när den ligger så nära i lanseringstid.

Skrivet av pellen:

Sitter själv på ett Dan cases A4-SFX v1 nu, men kommer att byta ut det mot Ghost S1 av samma anledning som @Jonas79 nämner nedan.

Gillar också mitt A4-SFX, men håller helt med dig ang. CPU-kylar-begränsningarna. Frugan är också sugen på att byta ut sitt gamla Fractal Design Define-chassi mot något nätt, så hon får ärva mitt A4-SFX medan jag tar Ghost S1

Bra fråga! Jag har fått för mig att man uttalar det som "Low key" (eller kanske som asaguden Loke?). @Pachalski! Vi behöver klarhet i det här!

Det blev som ni båda säger, backat projektet nu blev ett Ghost S1 chasssi!

Visa signatur

Skicka PM eller citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Jag vill ha ett chassi, men december är inte bästa månaden att spendera pengar på en produkt man får ett halvår senare.

Du skulle kunna putta in 200:- på pledgenivån "First dibs list", så har du en sorts förbokning som du kan tillgodogöra på priset, men dock med senare leverans (efter första omgången).

Visa signatur

5950X, 3090