AMD:s James Prior intervjuas angående Zen 2 och Vega 11

Permalänk
Melding Plague

AMD:s James Prior intervjuas angående Zen 2 och Vega 11

Ett flertal stora lanseringar har genomförts under året, där en del detaljer väckt frågor. Overclockers UK intervjuar AMD:s produktchef och får svar på några av dem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Inte illa att de behåller plattformen. Synd bara att aktierna inte motsvarar förhoppningarna.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Inaktiv

Majoriteten av användarna behöver enbart laptop idag när lasterna har flyttats till server-side, så man får hoppas att de kommer igen där. Det stora problemet är dock ram och ssd priset, ska man ha en bättre företagslaptop med bättre kvalite och den har 16GB ram och 500GB ssd så är man uppe i runt 30 000kr exkl moms..
-Ja tillverkarna tar sjukliga överpriser om man vill att de ska stoppa i mer minne och ssd. 16GB ram och 500GB ssd, tycker jag dock inte på något sätt är extremt på en dyrare dator.

Zen 2 får man hoppas bli bra för försäljningen men jag väntar på threadripper 2. Visst 8 kärnor är inte helt värdelöst, men orka bråka med såna maskiner, skaffa något vettigt med en gång som kan driva något.

Permalänk

Skönt att allt ligger enl planerna, har ett moderkortsom ligger till ryzen

btw till swec gänget:

Ni behöver inte en sport kommentator till era artiklar? jag känner en kille >.>

Permalänk
Medlem

Jag har ju sett en del felinformerade kommentarer om att TCO skulle vara högre med Ryzen än med motsvarande Intel, men nu kan folk förhoppningsvis börja fatta att ett moderkort man köpt 2017 kommer kunna husera även Zen+ och Zen2, så nej, man behöver inte alls köpa nytt moderkort, om man nöjer sig med nuvarande chipset-generation såklart.

Själv planerar jag att både skaffa Zen+ och Zen2 till mitt X370 Prime Pro. Jag tycker att det är härligt. Jag har alltid haft 2-3 processorer per moderkort ända sedan Socket A-tiden

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Intressant dax att kolla in en AMD moderkort AM4 eller TR

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Datavetare

Då Ryzen Mobile nämndes i artikeln: TechReport har fått tag i en HP Envy x360 som är utrustad med 2500U.

Själva testet, snabbtitt på batteritid och lite mer analys specifikt av kretsens strömförbrukning(man kör med extern skärm för att ta bort skillnader i den inbyggda skärmens strömförbrukning).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har ju sett en del felinformerade kommentarer om att TCO skulle vara högre med Ryzen än med motsvarande Intel, men nu kan folk förhoppningsvis börja fatta att ett moderkort man köpt 2017 kommer kunna husera även Zen+ och Zen2, så nej, man behöver inte alls köpa nytt moderkort, om man nöjer sig med nuvarande chipset-generation såklart.

Själv planerar jag att både skaffa Zen+ och Zen2 till mitt X370 Prime Pro. Jag tycker att det är härligt. Jag har alltid haft 2-3 processorer per moderkort ända sedan Socket A-tiden

Du är nog en av få, man vinner sällan mycket prestanda på att byta CPU vart annat år, snarare var 4e ish år om man köper i 3000-4000 krs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Du är nog en av få, man vinner sällan mycket prestanda på att byta CPU vart annat år, snarare var 4e ish år om man köper i 3000-4000 krs

Fast fram till SB fanns det ju prestanda att vinna vid byte, stagnerade runtomkring där när konkurrensen försvann.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Fast fram till SB fanns det ju prestanda att vinna vid byte, stagnerade runtomkring där när konkurrensen försvann.

Håller med, jag minns den gamla goda tiden då ungdomar diskutera vilka cpuer och hur mycket ram de hade i datorn, grafikkort, ja det var ungefär lika intressant som vilken nätdel de hade.
Det är cpun idag som är den allra största flaskhalsen för det mesta, undantaget är spel, men köper man en konsol så behöver man ej fundera på det mer.

Det jag tror kommer hända är att både Intel och Amd kommer att lansera stabila processorer, säga vad man vill om socket 1151 och nuvarande Ryzen, men det är knappast plattformar som man ens får använda om man har lite bättre jobb.
Säger någon att den har dessa som arbetsdatorer, så inte precis är det styrsystem till Nasa som personen utvecklar..

Prestanda så finns det tyvärr inte så mycket som kan hända med Ryzen 2, klockfrekvensen går enbart öka med några procent, IPC likaså där. Efter 2020 när ddr5 kommer så kan det hända saker, problemet idag är ju att ram är så fruktansvärt dyrt.

Jag tycker mig också överallt tack vare Ryzen och vettigare Intelprocessorer se folk som gör lite mer krävande saker med datorn, för när det var kostsamt så var det en ekonomisk fråga, nu går det mer till att vara ett intressefråga. (även om 32GB ram som man minst bör ha är för dyrt för alla)

*edit*
De bättre mobilerna har AI chip i sig, i alla fall Apple har och fler hackar efter. Undra när detta blir vanligt på pc och kanske inbyggd i cpu eller gpu? Ai används på så otroligt många sätt idag, jag tänker mig i framtiden så kommer t.o.m photoshop har det så man enbart trycker på en knapp och svenssons får det resultat som svenssons ofta vill ha. (förinställda filter suger, ai ska upptäcka om det är människor, fordon, djur etc på bilden)

Permalänk
Medlem

AMD är ett justare företag till kunderna jämfört med konkurenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huxflux:

AMD är ett justare företag till kunderna jämfört med konkurenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

De tvingas vara det. De har gjort lite saker de också, men är man the underdog så kan man ej vara en ashole.
Sakerna jag tänker på är marknadsföring av bulldozer, sedan var det något med ett grafikkort som såldes löst när det recenserades, men sedan enbart tillsammans med något spel till ett högre pris.

Det finns många företag som var justa, jag minns Apple runt 2003. De gav studenter hur grym rea som helst på alla deras produkter, allt var dessutom frid och fröjd. Det skapades klassiska Apple trådar som:
"Hur orkar ni" https://www.sweclockers.com/forum/trad/305960-hur-orkar-ni?p=...

Argument var att Microsoft var lite som Apple, Intel eller Samsung med ssd är idag, de kan göra hur de vill och de beter sig därefter.
Och Apple tvingades då att vara riktigt schysst på flera sätt.

Så jag håller såklart på inte de märkena ovanför, även om det är svårt att undvika Microsoft då konkurrenterna har knappt 0,1 ppm av marknaden inom vissa områden.

Intel i sin tur, alltså som de har varit tröga med deras 4 core. Är man prousers inom excel, autocad etc, så tvingas man för att köpa xeons eller använda flera datorer och sprida lasten på. De flesta större Windows-program kan jämföras med visualstudio, när man frågar hur många kärnor de kan använda. Hur många kärnor ett program effektivt utnyttjar, ja det beror främst på användaren och vilka lösningar som den kör.

*edit*
Samsung var the underdog inom mobiler, nu när de är större se på priset. Detsamma gäller Huwaie, oneplus etc, hur schyssta som helst tills de får upp volymerna. Så när Amd har 40% av marknaden blir de nog mer lik Intel i deras beteende.

*edit2*
Microsoft i sin tur har blivit skitschyssta emot vanliga konsumenter vid uppgraderingen av windows 10 och att folk ej behöver uppgradera så mycket längre, men det handlar om att få marknadsandelar och att istället ge ta betalt från på företag och prousers .
Ska man ha en vettig windowslicens (datacenter med lite cals) så är man uppe i runt 80 000kr exkl moms och det är var varenda prouser inom windows borde ha hemma privat. Nu kan studenter enkelt lösa det med msdn.. (datacenter lika med att man får skapa hur många vm man vill på samma host)

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Du är nog en av få, man vinner sällan mycket prestanda på att byta CPU vart annat år, snarare var 4e ish år om man köper i 3000-4000 krs

Skickades från m.sweclockers.com

Då är jag också en av få. Man kan ha köpt en budgetprocessor i första rundan, i andra rundan kanske man har mer att spendera och väljer high end. Trevligt då om den är nysläppt. Sen för alla som sitter på lite äldre system är det ju oerhört skoj att få lite mer sprutt i burken genom att byta ut CPU för en spottstyver. Jag uppskattar verkligen att ha möjligheten till CPU uppgradering, att köpa ett system som har nått vägs ände känns bara inlåst och inte lockande för fem öre.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Du är nog en av få, man vinner sällan mycket prestanda på att byta CPU vart annat år, snarare var 4e ish år om man köper i 3000-4000 krs

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror väl på vad man menar med "mycket" prestanda. Om man tycker att allt under en fördubbling är kass så visst. Men jag tycker att 10-15% prestanda är tillräckligt för att jag ska vilja byta upp mig, Och lägre än så har det sällan legat från generation till generation.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror väl på vad man menar med "mycket" prestanda. Om man tycker att allt under en fördubbling är kass så visst. Men jag tycker att 10-15% prestanda är tillräckligt för att jag ska vilja byta upp mig, Och lägre än så har det sällan legat från generation till generation.

Ja jag tycker det är för lite, bör vara runt 40% innan jag byter, samma gäller GPU och där brukar det vara att skippa en generation dock blev det inte så denna gång då 970-1070 var cirka 40% snabbare

Men för all del, köp på ni som tycker det är värt...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Ja jag tycker det är för lite, bör vara runt 40% innan jag byter, samma gäller GPU och där brukar det vara att skippa en generation dock blev det inte så denna gång då 970-1070 var cirka 40% snabbare

Men för all del, köp på ni som tycker det är värt...
Skickades från m.sweclockers.com

Om jag skulle väntat till 40% så skulle jag bli tokig alltså. Här finns då en processor som presterar 30% bättre än den jag har (som passar till mitt moderkort), och den är inte min?? Omöjligt scenario i min värld.

Sen är det ju också den aspekten att PC-marknaden är på nedgång. Då känner jag som har det som ett gigantiskt fritidsintresse att jag liksom måste dra mitt strå till stacken genom att köpa mycket och ofta.

Sen, självjklart... Det är ju inte bara lek heller. Min typiska arbetslast belastar alla kärnor mycket hårt så jag har oftast faktisk tid att spara på att köpa nytt/överklocka.

Har väl också polare som typ sitter kvar på in 2500K, men så gör de inte annat än att slösurfa. De skulle i ärlighetens namn klara sig med en surfplatta, eller en potatis med skärm.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om jag skulle väntat till 40% så skulle jag bli tokig alltså. Här finns då en processor som presterar 30% bättre än den jag har (som passar till mitt moderkort), och den är inte min?? Omöjligt scenario i min värld.

Sen är det ju också den aspekten att PC-marknaden är på nedgång. Då känner jag som har det som ett gigantiskt fritidsintresse att jag liksom måste dra mitt strå till stacken genom att köpa mycket och ofta.

Sen, självjklart... Det är ju inte bara lek heller. Min typiska arbetslast belastar alla kärnor mycket hårt så jag har oftast faktisk tid att spara på att köpa nytt/överklocka.

Har väl också polare som typ sitter kvar på in 2500K, men så gör de inte annat än att slösurfa. De skulle i ärlighetens namn klara sig med en surfplatta, eller en potatis med skärm.

Att prata om procent bättre tycker jag är svårt. Om man tar 30% bättre än Threadripper så vad pratar man om då? Hur länge får man vänta på innan detta kommer? Snarare kommer många byta för att nästa generation blir mer pålitlig för riktigt arbete.

Sedan tycker jag folk underskattar hur enkelt det är att sprida laster på flera datorer, det är väldigt få problem som inte går att lösa på detta sätt. Jag tycker det är så ofta folk sitter med en 4770K eller liknande och säger att den ej orkar driva det och frågar vad de ska köpa istället, där mitt råd är köp en av de bättre Intel/AMD cpuerna och behåll den gamla för viss last.
Personen kan då få ett resultat som vida överskriver HEDP och Threadripper.
*edit*
Ta en prousers i Excel som labbar, ja kör databaserna, sharepoint etc på en annan dator. Och ni kan t.o.m. utveckla på en laptop.

Permalänk
Skrivet av Lekrum:

Inte illa att de behåller plattformen. Synd bara att aktierna inte motsvarar förhoppningarna.

Med tanke på hur Vega var så är jag inte överraskad, men AMDs aktier gick ju upp som fan när Ryzen kom.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

De tvingas vara det. De har gjort lite saker de också, men är man the underdog så kan man ej vara en ashole.
Sakerna jag tänker på är marknadsföring av bulldozer, sedan var det något med ett grafikkort som såldes löst när det recenserades, men sedan enbart tillsammans med något spel till ett högre pris.

Menar du att detta ens är i närheten av vad Intel har gjort? Jämförelsen är nog den mest pinsamma jag någonsin läst i modern tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viceroy:

Menar du att detta ens är i närheten av vad Intel har gjort? Jämförelsen är nog den mest pinsamma jag någonsin läst i modern tid.

Min poäng var att företag i ledande position brukar vara giriga, AMD har aldrig varit i ledande position trots att de en gång hade processorer som fullkomligt utklassade Intel.
Amd har alltså inte kunnat bete sig som Intel oavsett om de ville eller ej. Amds målgrupp har dessutom alltid varit av typen typen prismedvetna, detta ända tillbak till 386:orna.

Sedan vill jag ej måla ut Intel som precisvärldens värsta företag, snarare följer de normen för hur ledande företag gör för att motverka konkurrens. Många inklusive jag hatar perioden då intel släppte sämre processorer till konsumentmarknaden som knappt dög till terminaler, men samtidigt vad skulle ha hänt med Amd om Intel skulle ha släppt 8700K och nuvarande refresh för 2 år sedan och sänkt priset rakt igenom? Amd hade ju ändå lite försäljning på bulldozer/Piledriver fast de ej var så bra.

Lite samma sak ser jag på Samsung, ssd och rampriserna har stått still i 2 år, detta av flera anledningar som dessa mobiler som idag behöver ha 8GB för att hantera väckarklockan och annat. -Undra vad bloating betyder?
Men låt oss anta att samsung på något sätt hade sålt 500GB 960 evo för 1500kr, alla nöjda och glada eller? Nej konkurrenterna skulle krossas och vi skulle få dras med denna ssd länge.
*edit*
Man kan alltid anklaga mig för att vara en Samsung ssd hater, men jag har de senaste 2år i privat bruk lagt mer än 20 000kr på samsung ssd.

Permalänk
Avstängd

På senaste så uppdagas de allt mer om hur osäkert Intel Management Engine (Intel ME) är.
Men ändå så har AMD liknande teknik som likt Intels är hemlighålla och kan göra vad som helst, utan någon som helst insyn in hur det fungerar och allt är proprietärt och closed source.

Dags att AMD öppnar upp sin BSP eller PSP och säkerhetsmotor och börjar erbjuda lite transparens och insyn så man kan få förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag uppskattar verkligen att ha möjligheten till CPU uppgradering, att köpa ett system som har nått vägs ände känns bara inlåst och inte lockande för fem öre.

Jag köpte ett AM2 moderkort kort innan annonsering utav AM2+, AM3 innan AM3+ och sist men inte minst så köpte jag AM3+ och en FX-8320 2013... Är otroligt trött på att bli utan uppgraderingsväg!

Har nu uppgraderat till Ryzen 5 1600 och det är väldigt skönt att veta att man kommer kunna uppgradera enbart CPU vid behov. Det blir onödigt dyrt att behöva byta ut hela systemet bara för att man är ute efter en snabbare CPU. Socket A och 939 var båda aktuella i 4år, sen fick AMD för sig att göra en Intel och spotta ur sig nya sockets var annat år. Det gick bara 1 år mellan AM2 och AM2+ och sedan 2 år mellan AM2+/AM3 och AM3/AM3+. Eftersom AMD höll på att konka efter AM3+ så var man tyvärr fast där lite för länge, men någon måste ju offra sig för att främja konkurrensen på marknaden ;).

Lisa Su har styrt skeppet i rätt riktning och man kan återigen vara stolt över att äga en AMD CPU.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

*edit2*
Microsoft i sin tur har blivit skitschyssta emot vanliga konsumenter vid uppgraderingen av windows 10 och att folk ej behöver uppgradera så mycket längre, men det handlar om att få marknadsandelar och att istället ge ta betalt från på företag och prousers .

Skrivet av anon159643:

Min poäng var att företag i ledande position brukar vara giriga, AMD har aldrig varit i ledande position trots att de en gång hade processorer som fullkomligt utklassade Intel.

Say whaaa!?!!?

MS är något av de girigaste och jävligaste du kan se.

De ger inte något. De tvingar på hemanvändare en halvtestad version av OSet, och låter dem göra felrapporteringen. Sen när den är klar, säljer man det till företagen. De sparkade personer som hade detta som jobb, och tvingar nu "Svensson" att göra detta jobb. Och var sabla ny version går något sönder.

Och jo.. vi tvingas.
https://www.sweclockers.com/nyhet/22574-microsoft-tvingar-int...

Att man "plötsligt" gör sånt skit, är bara trams. Är helt okej om nyare CPUer har funktioner Win 7/8 inte kan använda. Men när de slopar OS under tom sin normala support tid, och sedan blockerar det för folk, visar de att de är rena rövhål. Är inte så bakåt/framåt kompatibilitet fungerar.

Och som sagt, du kan gå förbi denna spärr, och.. allt fungerar. Tänka sig. Där var ingen anledning varför Kaby, som är mer eller mindre identiskt till Skylake, passar i samma moderkort som Skylake, "plötsligt" skulle få problem. Lustiga är tom att med Creators update som gav en hel del udda problem, var faktiskt Win 8.1 bättre spel OS sett till prestanda, även på plattform som inte stöds.

Så nej. MS + schyssta ska fan inte vara i samma mening.

AMD är schyssta som låter dig använda samma moderkort nu, som till nyare CPUer. Där är mao längre kompatibilitet i Ryzen, än i Win 8 som det är nu... vilket är bara sjukt.

Håller med att "de tvingas till det". Men det innebär inte att man måste se det som något negativt. Tvärt om, de tvingas ge oss bästa dealen... så ta... bästa dealen ffs. Att de kan bekräfta så långt CPU stöd är kanon.

Med Intel 370 får du... i värsta fall 3 mån. För ingen vet hur och var Z370 kommer passa med när Z390 och H370 kommer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Say whaaa!?!!?

MS är något av de girigaste och jävligaste du kan se.

De ger inte något. De tvingar på hemanvändare en halvtestad version av OSet, och låter dem göra felrapporteringen. Sen när den är klar, säljer man det till företagen. De sparkade personer som hade detta som jobb, och tvingar nu "Svensson" att göra detta jobb. Och var sabla ny version går något sönder.

Och jo.. vi tvingas.
https://www.sweclockers.com/nyhet/22574-microsoft-tvingar-int...

Att man "plötsligt" gör sånt skit, är bara trams. Är helt okej om nyare CPUer har funktioner Win 7/8 inte kan använda. Men när de slopar OS under tom sin normala support tid, och sedan blockerar det för folk, visar de att de är rena rövhål. Är inte så bakåt/framåt kompatibilitet fungerar.

Och som sagt, du kan gå förbi denna spärr, och.. allt fungerar. Tänka sig. Där var ingen anledning varför Kaby, som är mer eller mindre identiskt till Skylake, passar i samma moderkort som Skylake, "plötsligt" skulle få problem. Lustiga är tom att med Creators update som gav en hel del udda problem, var faktiskt Win 8.1 bättre spel OS sett till prestanda, även på plattform som inte stöds.

Så nej. MS + schyssta ska fan inte vara i samma mening.

AMD är schyssta som låter dig använda samma moderkort nu, som till nyare CPUer. Där är mao längre kompatibilitet i Ryzen, än i Win 8 som det är nu... vilket är bara sjukt.

Håller med att "de tvingas till det". Men det innebär inte att man måste se det som något negativt. Tvärt om, de tvingas ge oss bästa dealen... så ta... bästa dealen ffs. Att de kan bekräfta så långt CPU stöd är kanon.

Med Intel 370 får du... i värsta fall 3 mån. För ingen vet hur och var Z370 kommer passa med när Z390 och H370 kommer.

Cherry picking. Jag håller med vad du påstår, men genom att fokusera på någon mening kan du få min åsikt vara något annat än vad den är.
Som mening under Ska man ha en vettig windowslicens (datacenter med lite cals) så är man uppe i runt 80 000kr exkl moms och det är var varenda prouser inom windows borde ha hemma privat.

Undra hur många på forumet som för privatbruk har lagt kanske 100 000kr de senaste åren på Windowslicenser som alla som leker med lite mer avancerade microsoftsystem bör ha hemma?

Microsoft är scyssta mot vanligt folk, speciellt studenter (msdn) för att sedan vara värsta blodsugaren:
SQL server priser: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1500127-alternativ-til...

Detta med att de ger en grupp programvaror under utbildningen så att alla ska fokusera på denna för att sedan vara mer girig än självaste Gävlebocken borde vara olagligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Med tanke på hur Vega var så är jag inte överraskad, men AMDs aktier gick ju upp som fan när Ryzen kom.

Sant! Sedan har de ju sålt på bra ändå, men lite ur fas. Sjuk återhämtning med tanke på utgångsläget.

Ska bli intressant att se vad det blir av inlärningsbiten och alla applikationer av AI på det stora hela. Tror ändå mining inte är helt fel ute med tanke på alla svarta pengar i omlopp och att de har börjat vidta åtgärder inom flera sporter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa