Thermaltake lanserar Core P90 Tempered Glass Edition

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar Core P90 Tempered Glass Edition

Nu presenterar Thermaltake sitt senaste chassi Core P90 Tempered Glass Edition, vars största säljargument är en unik design och sidopaneler av härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga dammfilter där direkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bosteed:

Inga dammfilter där direkt.

Fast med en sådan dator så slipper man dammsuga lägenheten.

Jag tycker annars coolt och snyggt chassi, praktisk så vill jag ha mer plåt runt.

Permalänk
Avstängd

Fräck ''låda'' Jag hade gärna haft den i hörnet på mitt skrivbord, men tyvärr är detta chassi inte så litet som man tror.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt chassi

Permalänk

fint chassi, namnet fick mig dock att tänka på "Rush B no stop."

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd

Ännu ett dyrt, opraktiskt och till synes högljutt chassi från Thermaltake som aldrig kommer sälja.

Ser självklart coolt ut men det är totalt opraktiskt och drar till sig damm som aldrig förr.

Permalänk
Medlem

Behöver man köpa någon låda till den?
Kanske passar bättre liggandes i ett vitrinskåp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Ännu ett dyrt, opraktiskt och till synes högljutt chassi från Thermaltake som aldrig kommer sälja.

Ser självklart coolt ut men det är totalt opraktiskt och drar till sig damm som aldrig förr.

Jag är förvånad över att Thermaltake fortfarande existerar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Snyggt men fullkomligt opraktiskt, i princip oanvändbart.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Kul med ett annorlunda snyggt chassi. 30år av skokartonger så har man börjat tröttna på fractal design skräp!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur luftflödet är tänkt att fungera?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joppis:

Förstår inte riktigt hur luftflödet är tänkt att fungera?

Öppet chassi ju? Behövs inget luftflöde.

Jag har borta front och sidopanel så får jag 15c kallare dator. H440.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Samma visa från folk som aldrig haft ”open air” chassi, högljutt och damm samlande tror dom att det blir då man inte inser att alla komponenter konstant omges av samma luftmängd som i själva rummet och att det sker en naturlig uppåtstigande luftväxling och därmed inget behov av några chassi fläktar över huvudtaget. Endast en svag direkt luftväxling på vissa komponentytor kan behövas med någon enstaka tystgående lågvarvig fläkt som inte drar till sej några större damm mängder. Visst krävs det att man väljer tysta komponenter i bygget för att det ska bli bra och naturligtvis behöver man damma av delarna då och då som allt annat hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Thermalfake, vilka har de kopierat nu?
Kan inte minnas att jag sett denna designen förut, i alla fall inte på det sättet. Det sur ut lite som en V-motor när den ligger ner.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Samma visa från folk som aldrig haft ”open air” chassi, högljutt och damm samlande tror dom att det blir då man inte inser att alla komponenter konstant omges av samma luftmängd som i själva rummet och att det sker en naturlig uppåtstigande luftväxling och därmed inget behov av några chassi fläktar över huvudtaget. Endast en svag direkt luftväxling på vissa komponentytor kan behövas med någon enstaka tystgående lågvarvig fläkt som inte drar till sej några större damm mängder. Visst krävs det att man väljer tysta komponenter i bygget för att det ska bli bra och naturligtvis behöver man damma av delarna då och då som allt annat hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Thank you, good sir! Kunskapen och myterna krung öppna chassin är vansinnigt låg, förmodligen då dessa vanligrvis kostar lite mer och folk då väljer ett billigare alternativ. Mitt s-frame är det dammfriaste jag någonsin haft, och ljudmässigt är det jämt skägg med vilken annan låda som helst.

Ser att du sitter på ett d-frame. Funderar på ett d-frame mini att bygga lanmaskin i

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Ursh vad fult. Jag gillar att dom tänker utanför dom vanliga lådorna men det här var groteskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk

ja de va läckert så klart har man köpt ett thermaltake core p3 precis :/

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Bara o hoppas att de börjat skicka med bättre pci-e risers Byggde nyss en dator åt en polare. PCI-e risern gjorde hela systemet instabilt, micro-frysningar etc. Såg att vi inte var ensamma med problemet heller. "Everybody is going to have a different experience with the boxed riser cable". Är inte ett av de största argumenten med det chassit möjligheten till vertikal gpu montering? Se då till att skicka med bra grejer, min högst personliga och spontana tanke

Permalänk
Medlem

System som byggs i det chassit kommer garanterat få friskluft 24/7.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har folk inget damm hemma?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag är förvånad över att Thermaltake fortfarande existerar.

Oj, ovetskapen är stark!
De har rätt många produkter ute, många snyggare än andra. Att de "vanliga" lådorna inte får uppmärksamhet här kanske inte är så konstigt dock, eftersom det går 13 på dussinet sådana.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3

Att en tillverkare inte är lika smal i sitt designspråk som Fractal Design behöver inte vara en nackdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Oj, ovetskapen är stark!
De har rätt många produkter ute, många snyggare än andra. Att de "vanliga" lådorna inte får uppmärksamhet här kanske inte är så konstigt dock, eftersom det går 13 på dussinet sådana.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3

Att en tillverkare inte är lika smal i sitt designspråk som Fractal Design behöver inte vara en nackdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ovetskap, visst. Men du kan inte mena att Thermaltake är speciellt stora idag, åtminstone inte här i Norden. Det ser ut som riktigt plastiga budget-chassin i mitt tycke i alla fall. Ser nästan lika billigt ut som hemsidan. ;E

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Varför, varför, varför, har de återigen satt så orimligt fula, billiga plastfötter på ett annars estetiskt tilltalande konceptchassi? P5 all over again.

Permalänk
Medlem

Kommer den i en Silent edition!?

Permalänk

Stängda stora chassi ligger en högst på min lista. Men absolut roligt å titta på