Doom VFR för HTC Vive får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Doom VFR för HTC Vive får systemkrav

Inför lanseringen av Doom VFR går nu Bethesda ut med systemkraven för speltiteln, vilka något oväntat överstiger kraven för HTC Vive.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att läsa hur hårt de har låst ner spelet mot HTC prylar, eller om de inte brytt sig alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Fallout 4 VR släpps väl snarare den 12:e dec, inte "tidigare i månaden"?

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zlim:

Fallout 4 VR släpps väl snarare den 12:e dec, inte "tidigare i månaden"?

Korrekt, det skulle vara Skyrim VR. Har rättat det i nyheten.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Det blir en upplevelse att spela ett äkta VR spel! Hoppas bara min Vive kommer till rätta, utlämningsstället slarvade bort den

Permalänk
Medlem

Är så jäkla tveksamt till om detta var en bra ide. Doom är ju designat för ett jävla ös, och hela tiden slå sig framåt, attackera , röra på sig.
Men nu blir det teleport rörelse?? ,, hur bra kommer det egentligen att funka?

Säger inte att det kommer bli ett dåligt spel, det blir nu säkert bra, men det blir ju en helt annan spelstil jämfört med Doom.
Och så är det jävligt skönt att se riktiga spel för VR, nu när vi sett åtskilliga QWOP shooters och teknikdemos.

Permalänk
Inaktiv

Stort minus för titeln att den är Vive-exklusiv. Synd att Zenimax/Betashed fortsätter straffa konsumenten över deras trams med Facebook/Oculus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stort minus för titeln att den är Vive-exklusiv. Synd att Zenimax/Betashed fortsätter straffa konsumenten över deras trams med Facebook/Oculus.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer väl till PS4 också så jätteexklusiv är den inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peterboxy:

Kommer väl till PS4 också så jätteexklusiv är den inte.

Räknar personligen inte med PS4 här öht.

Men visst, nöjer man sig med PS4 och PSVR är det kanske ett alternativ, billigare än en Vive till och med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Är så jäkla tveksamt till om detta var en bra ide. Doom är ju designat för ett jävla ös, och hela tiden slå sig framåt, attackera , röra på sig.
Men nu blir det teleport rörelse?? ,, hur bra kommer det egentligen att funka?

Säger inte att det kommer bli ett dåligt spel, det blir nu säkert bra, men det blir ju en helt annan spelstil jämfört med Doom.
Och så är det jävligt skönt att se riktiga spel för VR, nu när vi sett åtskilliga QWOP shooters och teknikdemos.

Man får välja i nästan alla vr-spel vilken typ av rörelse man vill använda.. man kan gå/springa som vanligt om man vill också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Det blir en upplevelse att spela ett äkta VR spel! Hoppas bara min Vive kommer till rätta, utlämningsstället slarvade bort den

Jo rikigt kul med alla dessa stora titlar. Men finns redan många riktigt bra spel.

Rekommenderar:
killing floor
Arizona sunshine
From other suns 😊👍

Har spelat coop i alla de spelen och haft riktigt kul 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrS1monsson:

Jo rikigt kul med alla dessa stora titlar. Men finns redan många riktigt bra spel.

Rekommenderar:
killing floor
Arizona sunshine
From other suns 😊👍

Har spelat coop i alla de spelen och haft riktigt kul 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack för tipsen! Jag har mycket spelande att se fram i mot vid jul när jag är lite ledig!

Jag har ingen kompis med VR-headset, finns det online co-op? Alltså att man typ matchmakes med någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Ok tack för tipsen! Jag har mycket spelande att se fram i mot vid jul när jag är lite ledig!

Jag har ingen kompis med VR-headset, finns det online co-op? Alltså att man typ matchmakes med någon?

Har testat vr-spel med matchmaking men vet inte hur det är i just de spelen. Vi har bara joinat varandra direkt från vänlistan så har inte tänkt på det.

Killing floor och arizona sunshine funkar kanon att spela själv, blir ju dock lite läskigare 😜

From other suns tror jag gör sig bäst om man spelar tillsammans med någon 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var oväntat.

Minimum:

Nvidia Geforce GTX 1070
AMD Radeon RX 480

1070 är ju överlägset i andra sammanhang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Det var oväntat.

Minimum:

Nvidia Geforce GTX 1070
AMD Radeon RX 480

1070 är ju överlägset i andra sammanhang.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD är klart starkare i Vulcan-titlar som Doom så helt oväntat är det inte. Förmodligen är 1070 något bättre än 480 trots allt, men 1060 som annars anses som "good enough" räcker helt enkelt inte till här bara.

Permalänk
Medlem

Detta var det roligaste sedan RawData!
Jag var skeptisk till att man kunde röra sig i sprintar med trackpaden och med teleport, men jag kom på mig själv att använda båda. Sprint när man bara ska ducka och flytta sig snabbt i strid, och teleport när man ska lite längre. Jag mår illa lätt, kan tex inte spela bil/flygsims, men hade inga problem.
Monstrens rörelseschema är snyggt och när man träffar dom så rör dom sig väldigt trovärdigt.
Lagom med vapen o förmågor.
Pulsen är på topp efter 5 min!
10/10 will sweat again!😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Skrivet av Tenerezza:

Ska bli intressant att läsa hur hårt de har låst ner spelet mot HTC prylar, eller om de inte brytt sig alls.

verkar funka fint, dessutom kan man få free locomotion med oculus https://www.reddit.com/r/oculus/comments/7h6nva/smooth_locomotion_in_doomvfr_for_rift_i_scripted/