Destiny 2 får gratis testversion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ett spel släpps i en gratisversion, vilket ger många negativa kommentarer här på forumet.

Sedan blir det gnäll när de intr släpper demos

Själv tycker jag Steam återköp fungerar riktigt bra och fyller demo funktionen alldeles perfekt.

Just destiny 2 rekommenderar jag inte att köpa om man letar efter någon längre speltid.
Inte många speltimmar innan man gjort allt i spelet och sedan bara har weekly pvp kvar om man nu inte gillar att göra exakt samma sak om och om igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Triton242:
Sen när ska Steam återköp fungera som en demo?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Själv tycker jag Steam återköp fungerar riktigt bra och fyller demo funktionen alldeles perfekt.

This is why we can't have nice things.

Permalänk
Medlem

Hur går det för er, någon som har provat spelet? Jag testade lite igår, positivt överraskad över hur lättdrivet spelet är. Dock känns det lite oklart hur mycket man får spela i demoversionen. Hur länge behöver man spela för att låsa upp Multiplayer eller det kanske bara är en meny jag har missat. Jag har kommit till någon snöbana med någon form av vargar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

This is why we can't have nice things.

Lust att utveckla det resonemanget lite mer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Lust att utveckla det resonemanget lite mer?

Det är bra att Steam har en väldigt generös återköpspolicy, eftersom folk inte kan testa spel innan köp och spelet kan vara skit. Jag har en hel katalog full i min Steam-mapp med spel jag hatar, som jag köpte innan Steam införde sin policy.
Att folk missbrukar generösa återköpspolicies precis som du gör när du köper, spelar, och lämnar tillbaka spel, gör att få firmor har det, och om många gör det så kommer Steam också att tvingas sluta med det.
Att folk missbrukar bra saker is why we can't have nice things.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Det är bra att Steam har en väldigt generös återköpspolicy, eftersom folk inte kan testa spel innan köp och spelet kan vara skit. Jag har en hel katalog full i min Steam-mapp med spel jag hatar, som jag köpte innan Steam införde sin policy.
Att folk missbrukar generösa återköpspolicies precis som du gör när du köper, spelar, och lämnar tillbaka spel, gör att få firmor har det, och om många gör det så kommer Steam också att tvingas sluta med det.
Att folk missbrukar bra saker is why we can't have nice things.

Missbruka?
Vart skrev jag något om att ja göra det?

Steam själva skriver om deras återköpsregler, kanske spelade du det i en timme och helt enkelt inte gillade det.
Tycker du skall ta och läsa reglerna för återköp och fundera lite kring dem och vad digitala licenser innebär.

Det kostar Steam knappast några pengaratt tillhandahålla tjänsten. Tjänsten sköts mer eller mindre automatiskt, vid köp sköts det automatiskt och vid återköp skulle jag tro att det antingen sköts helt automatiskt eller med en handpåläggning som än minimal. Den digitala licensen blir återkallad och det blir ingen ompaketering av någon produkt som tex på Elgiganten.
Sedan får man se det som att hade de inte erbjudit tjänsten hade flera kanske inte köpt vissa spel som de sedan behöll för de tyckte de var värda pengarna men inte var helt säkra på.
Till det betalas pengarna du köpt för tillbaka till DITT Steam konto. Dvs pengarna är fortfarande kvar hos Steam vilket de tjänar pengar på samt ökar sin egen likviditet.

Så snälla kom inte dragandes med din bullshit om att jag köper ett gäng spel per år och sedan gör ett återköp på några av dessa så förstör jag för er andra. För det är nämligen bla detta som tjänsten bla är tänkt för.