Bra Fulltower chassi för en lite tjockare AIO vattenkylning?

Permalänk

Bra Fulltower chassi för en lite tjockare AIO vattenkylning?

Som rubriken

Jag ska köpa ett bra fulltower chassi, som passar den lite tjockare Corsair H105 (tjockare än H100, och H110). Utan att blockera minnesportar mm. Bra Chassi, max 2500kr. Tittat på "Corsair Graphite 760T", där kylaren verkar fungera??? Även "be quiet! Dark Base Pro 900" Kanske skulle fungera???

Någon ägare till Corsair H105, som kan ge tips?? Eller andra erfarna datorägare/byggare??

Det är inget stort jobb att lossa kylaren, för att byta komponenter. Jag vet! Men jag byter mycket, och det ska vara enkelt. Det är så jag vill ha det, helt enkelt

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk

Hur skulle tex ett "Fractal Design Define XL R2 fungera"?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

@kallandes: Define S är det bästa för vattenkylning. Ska nog funka för de tjockaste radiatorerna om du monterar den i fronten.

Permalänk
Medlem

Håller på å skruvar ihop en Ryzen med H110i och Graphite 760T
Blir väldigt bra (när det blir färdigt) å burken e att rekommendera

Skrivet av kallandes:

Som rubriken

Jag ska köpa ett bra fulltower chassi, som passar den lite tjockare Corsair H105 (tjockare än H100, och H110). Utan att blockera minnesportar mm. Bra Chassi, max 2500kr. Tittat på "Corsair Graphite 760T", där kylaren verkar fungera??? Även "be quiet! Dark Base Pro 900" Kanske skulle fungera???

Någon ägare till Corsair H105, som kan ge tips?? Eller andra erfarna datorägare/byggare??

Det är inget stort jobb att lossa kylaren, för att byta komponenter. Jag vet! Men jag byter mycket, och det ska vara enkelt. Det är så jag vill ha det, helt enkelt

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Skrivet av Uslingen:

Håller på å skruvar ihop en Ryzen med H110i och Graphite 760T
Blir väldigt bra (när det blir färdigt) å burken e att rekommendera

Blir det 10-15mm över nedåt, mot moderkortet. Med tanke på den tjockare H105? Jag antar att du sätter kylaren i toppen?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@kallandes: Define S är det bästa för vattenkylning. Ska nog funka för de tjockaste radiatorerna om du monterar den i fronten.

Det är säkert inget dåligt chassi. Något för litet, inget "fulltower". Och jag vill ha kylaren i toppen. Vilket så klart inte är så bra, vid ett ev läkage. Men men, det är så jag vill ha det

Men om det fungerar, gärna ett ""Fractal Design Define XL R2"

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Blir det 10-15mm över nedåt, mot moderkortet. Med tanke på den tjockare H105? Jag antar att du sätter kylaren i toppen?

Har ca 30mm mellan främre fläkten å minnena

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Skrivet av Uslingen:

Har ca 30mm mellan främre fläkten å minnena

Kanon Då finns det plats. Stort tack

Visa signatur

9900k på vatten