Sökfunktion i forumsfliken (mobilen) ?

Permalänk

Sökfunktion i forumsfliken (mobilen) ?

Är det bara jag som stör mig på att man inte kan söka t.ex om jag vill veta tips hur man överklocker en specifik processor och hur högt man kan överklocka den. Snälla fixa det sweclockers

Permalänk
Medlem

Nej, du är inte ensam men mobilversionen av forumet är i stort sett begränsat till att läsa och skriva inlägg. Sökfunktion, PM, annonser m.m. är begränsade till desktopversionen.

Det arbetas tydligen på en förbättrad mobilsite men mer än så har inte sagts och det finns inget satt datum för när funktionerna kommer att lanseras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

@traktorslakt: Tack för din feedback!
Du är nog inte ensam om att störa dig, och precis som @ågren är inne på så saknas ett gäng funktioner, samtidigt som flera av dom är "på gång".

Jag vill inte heller gå ut med några datum av den enkla anledningen att jag inte vet exakt när dessa kan rullas ut, men det borde inte vara överdrivet långt bort.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@traktorslakt: Tack för din feedback!
Du är nog inte ensam om att störa dig, och precis som @ågren är inne på så saknas ett gäng funktioner, samtidigt som flera av dom är "på gång".

Jag vill inte heller gå ut med några datum av den enkla anledningen att jag inte vet exakt när dessa kan rullas ut, men det borde inte vara överdrivet långt bort.

Tack för infon. Är citera flera också något som är 'på gång'? Det nämndes ingenting om det i den andra tråden men allt behöver ju inte nödvändigtvis bli klart samtidigt.

Citat:

samtliga funktioner är nästan färdiga och släpps tillsammans i närtid.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1509362-dalig-feedback...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Bildexpert 📺

@ågren: "citera flera" är en sådan funktion som ständigt debatteras både internt på Swec och här på forumet. Den används ofta för urskiljningslöst vilket leder till proppar i diskussionen, särskilt på just mobilsidan. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1509341-automatisk-mul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@ågren: "citera flera" är en sådan funktion som ständigt debatteras både internt på Swec och här på forumet. Den används ofta för urskiljningslöst vilket leder till proppar i diskussionen, särskilt på just mobilsidan. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1509341-automatisk-mul...

Jag förstår problematiken men problemet är snarare felaktig användning vilket egentligen aldrig går att stävja. För oss som vill kunna citera flera på 'rätt' sätt är alternativen idag att antingen öppna alla inlägg i olika flikar för att därefter klippa och klistra text eller att helt enkelt vara lat, besvara ett inlägg i taget och hoppas på att någon mod ev. sammanfogar allt till ett och samma inlägg.

Jag tycker inte att det är ett särskilt stort problem här på Sweclockers eftersom långa citat fälls ihop s.a.s., på många andra forum blir det bara ett enda långt citat som tar upp hela sidan vilket så klart är ganska irriterande och onödigt.

Folk kommer alltid att vilja bemöta flera frågor och jag kan tycka att det är en betydligt smidigare lösning att låta dem göra det i ett och samma inlägg istället för att skapa tio inlägg i rad vilket verkligen stör diskussionen.

Alternativet skulle annars vara att förbjuda folk att posta fler än ett inlägg alt. införa en spärr som gör att man inte kan posta igen om man är den som senast postade i tråden. Det skapar i sin tur andra problem i form av att man inte kan uppdatera sina trådar osv. och i exemplet ovan så blir det ännu mer rörigt om man besvarar inläggen styckvis och inväntar att någon annan gör ett inlägg så att man ska kunna fortsätta posta sina svar.

Kort sagt, citera flera känns som 'the lesser of two evils' och om det nu utgör ett så pass stort problem är det märkligt att det ändå tillåts på desktopsidan. Menar du att ni diskuterar att ev. ta bort funktionen även där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av ågren:

Kort sagt, citera flera känns som 'the lesser of two evils' och om det nu utgör ett så pass stort problem är det märkligt att det ändå tillåts på desktopsidan. Menar du att ni diskuterar att ev. ta bort funktionen även där?

Bara att vi är medvetna om problemen och möjligheterna funktionen innebär. Vad som kan fungera på desktop kan vara dålig på mobilsidan och viceversa. Det finns mer som har högre prioritet på listan över finesser för mobilsajten.