Intel tillsätter ytterligare fabrik för Coffee Lake

Permalänk
Melding Plague

Intel tillsätter ytterligare fabrik för Coffee Lake

Intel Coffee Lake hade släpp i oktober, men tillgången har sedan dess varit bristfällig. Nu ämnar bolaget att råda bot på detta genom ytterligare produktionsanläggningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, vill man att folk ska köpa en produkt så är det ju rätt bra om den finns i lager

Synd bara om alla som köpt dyrare processorer av tredje part.

Typ såhär:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Jag är riktigt sugen på en 8600K, passar mina behov..men priset på DDR4 får mig att stanna kvar på Haswell.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Bra att de rycker upp sig, men problemet borde ju helst inte funnits i första hand.

@Ozzed: Att 8700K inte skulle vara värd 600 kr låter lite hårt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Jag anser 8700K är värd 600kr styck och hade köpt mängder för detta pris.

Sedan köpa cpuer begagnat av en mellanhand, vad gör folk med sina datorer egentligen när de vågar göra sånt? Hade jag ej vetat bättre så hade jag trott folk köpte datorer för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, vill man att folk ska köpa en produkt så är det ju rätt bra om den finns i lager

Synd bara om alla som köpt dyrare processorer av tredje part.

Typ såhär:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Han gör ju en total välgärning. Säljer dem för 600 kr/st. Var hittar man Adam???

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Han gör ju en total välgärning. Säljer dem för 600 kr/st. Var hittar man Adam???

.

I paradiset var annars? För det är endast där man hittar 8700K för 600:-/st

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

I paradiset var annars? För det är endast där man hittar 8700K för 600:-/st

Men Eva plockade ju ner äpplet och tvingade därmed ut Adam ur Paradiset, den hyndan. Var är Adam nu?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Men Eva plockade ju ner äpplet och tvingade därmed ut Adam ur Paradiset, den hyndan. Var är Adam nu?

.

Uppenbarligen i ett riktigt paradis, nämligen Datorparadiset!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

@Ozzed:
Kan jag få Adams nummer, vill gärna köpa en i7 8700K för 600:- !
:), undra vad anläggningen användes till innan coffe lake, något annat som det kommer bli brist på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Nu ger du mig obehagliga flashbacks från grundskolans typiska matematikproblem.

Permalänk
Medlem

Känner att det inte spelar någon roll längre eftersom att 8700k och 8600k är lätt att få tag på nu. I bästa fall leder det väl kanske till att man sparar ett par hundringar på sin 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, vill man att folk ska köpa en produkt så är det ju rätt bra om den finns i lager

Synd bara om alla som köpt dyrare processorer av tredje part.

Typ såhär:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Har du Adams kontaktuppgifter? Jag köper hemskt gärna en 8700k för 600 kr.

Permalänk
Medlem

Artikelbilden får mig att vilja springa och loota ett shotgun vid basen, ta en bil och dra bron över till Pier

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Artikelbilden får mig att vilja springa och loota ett shotgun vid basen, ta en bil och dra bron över till Pier

Du kommer inte så långt tyvärr när jag står och håller bron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Bra att de rycker upp sig, men problemet borde ju helst inte funnits i första hand.

@Ozzed: Att 8700K inte skulle vara värd 600 kr låter lite hårt

Skrivet av anon159643:

Jag anser 8700K är värd 600kr styck och hade köpt mängder för detta pris.

Sedan köpa cpuer begagnat av en mellanhand, vad gör folk med sina datorer egentligen när de vågar göra sånt? Hade jag ej vetat bättre så hade jag trott folk köpte datorer för spel.

Skrivet av SweMerlin:

Han gör ju en total välgärning. Säljer dem för 600 kr/st. Var hittar man Adam???

.

Skrivet av str8forthakill:

@Ozzed:
Kan jag få Adams nummer, vill gärna köpa en i7 8700K för 600:- !
:), undra vad anläggningen användes till innan coffe lake, något annat som det kommer bli brist på?

Skrivet av Felidae:

Nu ger du mig obehagliga flashbacks från grundskolans typiska matematikproblem.

Skrivet av PlogarN97:

Har du Adams kontaktuppgifter? Jag köper hemskt gärna en 8700k för 600 kr.

Dagens citatbomb? Jag tycker också 8700K är värd 600Kr. Men jag menade ju 6000 (sextusen) kronor, så för en gångs skull hade en nolla gjort nytta

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer inte detta påverka sk stepping märkningarna?

Tidigare har man ju kunnat hitta de "bättre" exen lite lättare genom att leta rätt stepping. Men om flera fabriker nu dumpa sin produktion hit, kommer detta ju inte fungera, då man inte vet "var" de är tillverkade?

Eller tänker jag fel?

EDIT: Något är koko med Sweclockers sida eller min webbläsare, för det låser sig och sedan plötsligt har man 3-4 poster öppet. Sorry för mass-spam (har raderat de extra).

Permalänk
Medlem

Ändå rätt smart att inte öka produktionen innan man ser att produkten är efterfrågad. De var nog oroliga över "andra sidans" cpuer. Ordningen återställd, för tillfället. Vi konsumenter har tjänat på detta då produkter släppts tidigare än de planerat iaf. Spännande tider.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Tänk nu om de som tillverkade RAM-minnen kunde göra samma sak så att både processor och RAM-utbyte blir billigt. Nya plattformar är aldrig trevligt när man nyligen investerat i mer DDR3-minnen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck.

Tråden blev mycket roligare när du skrev fel. Så jag får tacka för att du livar upp tråden.
(Jag hade också gärna köpt 8700K för 600kr).

Men till ordinarie pris så hoppar jag nog över generation Coffe Lake.
Jag skulle ha större nytta av Volta eller Ampere eller Navi eller vad nu nästa generation grafikkort som slår Pascal kommer heta.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja, vill man att folk ska köpa en produkt så är det ju rätt bra om den finns i lager

Synd bara om alla som köpt dyrare processorer av tredje part.

Typ såhär:

Adam köper 3st 8700K på Inet. Sedan säljer han två av dem till Johan och Anna för 600Kr styck. Processorerna är ju absolut inte värda det, men Johan och Anna är ivriga och vill inte vänta på att produkten åter finns i lager, så de slår till. Men när nu lagrena fylls på så blir det ju onödigt. Det positiva är väl i så fall att Adam inte längre kan hålla på som han gör.

Sjukt värt att få en 8700k för 600kr

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Tycker synd om alla butiker som har Kaby Lake + Z270-moderkort i lager. De måste rea ut plattformen på BF, för vem väljer den före Coffeelake när skillnaden är bara några hundra kronor.