Disney uppges vara missnöjda med EA:s sena agerande

Permalänk
Melding Plague

Disney uppges vara missnöjda med EA:s sena agerande

Nyligen lanserade Electronic Arts Star Wars: Battlefront 2 utvecklat av svenska Dice. De fördelar som kan köpas för riktiga pengar har kritiserats av Disney, som nu är missnöjda med EA.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gambling riktad mot barn... Inte konstigt att Disney är förbannade.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara lägga ner alla mikrotransaktioner?? de kan väl sälja expansion packs till spelen istället med nytt content som de gjordes förr i tiden??

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Bra Disney! Hoppas detta visar EA ett steg åt rätt riktning med detta spel åtminstone!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att detta kan vara slutet för p2w i köpe-spel.
P2W är aldrig okej i min bok men hade det åtminstone varit en f2p-titel så hade det på många punkter varit en annan sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kan de inte bara lägga ner alla mikrotransaktioner?? de kan väl sälja expansion packs till spelen istället med nytt content som de gjordes förr i tiden??

Det hade varit något, om de dessutom håller sig ifrån det otyget som kallas "day one dlc".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv

Visar att EA's girighet inte betalar sig i längden.

Att bli av med exklusiva rättigheter till Star Wars pga av deras egna dumsnålhet är höjden av idioti.

Micro Transaktionerna i spelet är små pengar mot vad exklusiva rättigheter till Star Wars är värt.

Ännu värre är att det numera är flera svenskar, som jobbat sig upp i EA från Dice, som styr och ställer i EA's inre cirkel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Girighet lönar sig inte i längden

Tyvärr vinner alltid girighet i slutändan..alltid.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Disney försöker rädda sin IP genom ett PR uttalande alltså... Knappast så de gör detta för att "de är så konsumentvänliga", för det är de verkligen inte. Hade de faktiskt brytt sig om mikrotransaktioner så hade aldrig spelet släppts i den formen. De trodde på det och vill nu i efter hand bara tag avstånd från debaklet. Säger inte att de agerar fel som företag, säger bara att de inte förtjänar någon positiv PR.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra att EA och branchen i stort för en gångs skull får kännbart mothugg på de här fasonerna.

Skrivet av Oliver91:

Kan de inte bara lägga ner alla mikrotransaktioner?? de kan väl sälja expansion packs till spelen istället med nytt content som de gjordes förr i tiden??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

sälj licensen till cd projekt istället, ea ska dom sluta dalta med helt värdelösa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tyvärr vinner alltid girighet i slutändan..alltid.

Källa på det?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Källa på det?

EA är ett bra exempel.

Trots att de gör fel år efter år så gör de fortsatt rekordvinst. Så de kommer knappast sluta, detta kommer bara göra att de väljer det näst värsta alternativet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162230:

Visar att EA's girighet inte betalar sig i längden.

Att bli av med exklusiva rättigheter till Star Wars pga av deras egna dumsnålhet är höjden av idioti.

Micro Transaktionerna i spelet är små pengar mot vad exklusiva rättigheter till Star Wars är värt.

Ännu värre är att det numera är flera svenskar, som jobbat sig upp i EA från Dice, som styr och ställer i EA's inre cirkel.

Kan du nämna några? Du tänker på Patrick Söderlund? Jag undrar om han är ansvarig för att göra EA till ett av de mest hatade spelföretagen idag?

Permalänk
Medlem

Ge Star Wars licensen till Obsidian eller varför inte... CD Projekt RED.

Min våta dröm.

Allt som EA rör blir till skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Hoppas verkligen att detta kan vara slutet för p2w i köpe-spel.
P2W är aldrig okej i min bok men hade det åtminstone varit en f2p-titel så hade det på många punkter varit en annan sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas kan man göra men jättarna lär inte finna sig i så mycket uteblivna inkomster som mikrotransaktioner faktiskt är. De lär hitta på något annat. Kanske blir prenumerationsbaserade spel (eller tjänster, likt Netflix) vanligare. Kanske blir "deluxe edition"-priser på $80 den nya normen, eller så blir det helt enkelt inte lika mycket innehåll, men det tvivlar jag på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Så länge microtransactions bara har coemsetiska items, tex skins och olika färger på gear så har jag inget emot microtransactions. Det som dom gjorde i Battlefront 2 däremot gick överstyr. Och förhoppningsvis så kommer dom lära sig nu och fixa loot boxes som enbart innehåller customization, skins och annat jox tex som i Overwatch.

Dom scrappade DLC,s och Season pass pga dom vill hålla communityn samman, så det betyder att dom måste ha en annan form av inkomst utöver baspriset på spelet. För 60$/€ är inte nog för ett trippel A spel som ska hålla dedikerade serverar uppe samt fixa mer content och patchar.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattifnatten:

Källa på det?

Hur gör man livet digitalt? Ut och kolla hur verkligheten ser ut och återkom

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

Det hade varit något, om de dessutom håller sig ifrån det otyget som kallas "day one dlc".

Skickades från m.sweclockers.com

Och dessa äckliga premiumköp.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CFSsss:

Ge Star Wars licensen till Obsidian eller varför inte... CD Projekt RED.

Min våta dröm.

Allt som EA rör blir till skit.

Jag skulle vilja säga att allt Obsidian rör vid blir till skit, sämre val än EA till och med. CDPR kanske är värdiga dock, allra helst hade jag sett att Bioware fick fick göra deras första uppföljare på KotOR.

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken god nyhet, när var det senast vi vann mot utgivare/utvecklare som har gjort bort sig totalt?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag skulle vilja säga att allt Obsidian rör vid blir till skit, sämre val än EA till och med.

Det där får du nog utveckla lite.

Permalänk
Medlem

Äntligen någon med pondus som trycker till EA. Vad jag njuter när jag läste att Disney hotat EA med att dra in det exklusiva tillståndet att publicera Star wars produkter.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Visar att EA's girighet inte betalar sig i längden.

Att bli av med exklusiva rättigheter till Star Wars pga av deras egna dumsnålhet är höjden av idioti.

Micro Transaktionerna i spelet är små pengar mot vad exklusiva rättigheter till Star Wars är värt.

Ännu värre är att det numera är flera svenskar, som jobbat sig upp i EA från Dice, som styr och ställer i EA's inre cirkel.

Skulle säga att blizzard med fått smaka på att girigheten inte lönar sig när det kommer till WoW.
Man pumpar ut så mycket pengar man kan utan att lägga ner någon energi på att göra spelet bra för att aktieägarna ska bli glada och lever på gamla meriter men när folket får nog så finns det inte längre några pengar att mjölka ur spelet längre.

Frågan är väl varför alla väljer just denna modellen nu för tiden.... Är folk verkligen så dumma att de har så låga krav på spelen?

Permalänk
Medlem

När jag envist försökte kontrollera källan till den här artikeln hamnade jag till slut hos The Wall Street Journal där det visade sig att själva artikeln var låst bakom en Pay-Wall. Mind blown.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

sälj licensen till cd projekt istället, ea ska dom sluta dalta med helt värdelösa..

Något är på gång hos Cd projekt, det tisslar och tasslar om att dom kommer att försöka sig på mikro transaktioner.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CFSsss:

Det där får du nog utveckla lite.

Alla spel de har gjort har blivit sämre än dess föregångare och/eller nedlagda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomgot:

När jag envist försökte kontrollera källan till den här artikeln hamnade jag till slut hos The Wall Street Journal där det visade sig att själva artikeln var låst bakom en Pay-Wall. Mind blown.

Är det konstigt att de vill ha betalt för att du läser deras tidning menar du?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Gambling riktad mot barn... Inte konstigt att Disney är förbannade.

Som om Disney skulle bry sig om det.

Det Disney bryr sig om är att stormen mot mikrotransaktionssystemet i spelet riskerar att skada varumärket Star Wars.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fördelar man kan köpa egentligen? Är totalt ointresserad av spelet, men är nyfiken på fördelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR