Samsung Soundbar HW-K950 från helvetet

Permalänk
Avstängd

@yrfhar:

Är det K950 eller K960 som du menar för i rubriken står det K950 men länken i din första post står det K960?

Skrivet av yrfhar:

Köpte en Samsung Soundbar HW-K960 för en vecka sedan.

Samsung Soundbar HW-K950 från helvetet

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: k950 och k960 är precis samma. Bara olika stickers och kartong i EU och USA. I appen man kopplar upp sig till 960 står det 950 fast det är 960.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

@superegg: k950 och k960 är precis samma. Bara olika stickers och kartong i EU och USA. I appen man kopplar upp sig till 960 står det 950 fast det är 960.

ah, då vet jag. Men annans är det väl bra ljud?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Ljudet klagar jag verkligen inte på.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

@superegg: Ljudet klagar jag verkligen inte på.

ah låter toppen har jag något att ser framemot.

Är sugen på att köpa en sån men måste spara pengar till en annan sak först.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Var jag dig skulle jag nog istället så till på en Samsung 7.1.4 soundbar HW-N960 som är nere under 10 000 kr i helgen eller en
Sony HT-ST 5000 (som inte har bakre högtalare) för samma peng
.
Slut på Sonys soundbar som annars kostar en hel del mer.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Jag hade k960 som jag lämnade tillbaka då jag tyckte att jag inte kunde dras med problemen jag upplevde. Vissa saker jag spelade upp så lät det i princip ingenting ifrån bakhögtalarna och jag kunde höra ett lågt brusande ifrån dem i tysta scener. När jag testade dolby atmos genom blade runner 2049 WOW, vilket ljud! Men kunde verkligen inte komma över brusandet. Så jag lämnade tillbaka den och beställde en N960 istället. Så håller tummarna att jag inte upplever något brus där!

Permalänk
Skrivet av nyllet83:

Mig veterligen skickar en DVI-HDMI-kabel endast videosignal så det där verkar väldigt mysko.

Nej finns dvi till hdmi som ger ljud. Beror på ljudkort/grafikkort men det finns dvi utgång som ger både och dock mer ovanligt men det finns som sagt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

TS här:
Efter att använt HW-K950 i ca: 1,5 år får jag ändå säga att jag är nöjd för de < 8000 kr jag betalade. Det vill säga om man inte försöker koppla den till sin PC. Fungerar utmärkt till både Xbox One och Shield TV.
Ganska synd att det inte fungerar med DTS HD/X men det fixar KODI i Shield TV rätt hyfsat

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

TS här:
Efter att använt HW-K950 i ca: 1,5 år får jag ändå säga att jag är nöjd för de < 8000 kr jag betalade. Det vill säga om man inte försöker koppla den till sin PC. Fungerar utmärkt till både Xbox One och Shield TV.
Ganska synd att det inte fungerar med DTS HD/X men det fixar KODI i Shield TV rätt hyfsat

Hur fick du kodi att spela upp dts-hd och x? Blir det inte knas med k950? Eller?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@djdennistm: Bara man inte har DTS HD ibockat så fixar Kodi till att det blir 7.1 DD istället och DD HD är ibockat. Inte som ATMOS men här ingen enormt stor skillnad om limpan är ställt till Sorrund. Gäller alltså Nvidia Shield. Annars har Kodi (buggigt) och Plex på Xbox One X fantastisk uppskalning av DTS HD/X, DTS 5.1 och DD 5.1 till ATMOS men HDR-bild stänger den av efter en liten stund.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

@djdennistm: Bara man inte har DTS HD ibockat så fixar Kodi till att det blir 7.1 DD istället och DD HD är ibockat. Inte som ATMOS men här ingen enormt stor skillnad om limpan är ställt till Sorrund. Gäller alltså Nvidia Shield. Annars har Kodi (buggigt) och Plex på Xbox One X fantastisk uppskalning av DTS HD/X, DTS 5.1 och DD 5.1 till ATMOS men HDR-bild stänger den av efter en liten stund.

Aah okej då hänger jag med. Har en jäkla problem med kodi. Men börjat köra cinema hd med real debrid vilket körs direkt med dts hd etc. Däremot k950 atmos är skillnad om det är bra atmos spår INTE netglix atmos. Dom kär endast 15mbit bitrate ljud men kör du riktigt med 100mb bitrate då reser sig håret både på bilden o ljudet

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@djdennistm: Testade nu på Xbox One och HDR på nya rippar fungerar i Plex men inte gamla. Någon spärr de lyckats kommit runt senaste månaderna?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

@djdennistm: Testade nu på Xbox One och HDR på nya rippar fungerar i Plex men inte gamla. Någon spärr de lyckats kommit runt senaste månaderna?

Aaah sjysst

Visa signatur

The Breath of True