EVGA lanserar chassiserien DG-7

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar chassiserien DG-7

Ett naturligt steg för många företag är att bredda verksamheten genom flera typer av produkter. Nu slår EVGA ett slag för att öka närvaron på chassi-marknaden genom en ny produktserie.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Börjar personligen bli lite trött på allt glas och även framsida helt i metall. I många chassin idag blir komponenterna 10-20 grader kallare om man tar bort fronten, tycker det är katastrof.

Kan de börja göra chassin igen som har någon form av luftflöde?
Släpp iaf någon form av "airflow" edition med mesh ist...

Chassit ser helt ok ut annars, kan väl iaf ge alternativ för folk som inte vill ha en ugn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Börjar personligen bli lite trött på allt glas och även framsida helt i metall. I många chassin idag blir komponenterna 10-20 grader kallare om man tar bort fronten, tycker det är katastrof.

Kan de börja göra chassin igen som har någon form av luftflöde?
Släpp iaf någon form av "airflow" edition med mesh ist...

Chassit ser helt ok ut annars, hade varit sugen om fronten iaf såg ut som toppen på chassit.

Finns många bra Corsair chassin som har det du letar efter.

Corsair Carbide 330R Blackout Svart bland annat som visserligen har metall framsida men med luftintag längst med gångjärnen fram med både 140mm fläktar och fläktfilter på insidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Finns många bra Corsair chassin som har det du letar efter.

Corsair Carbide 330R Blackout Svart bland annat som visserligen har metall framsida men med luftintag längst med gångjärnen fram med både 140mm fläktar och fläktfilter på insidan.

Hur är Corsair Carbide 330R Blackout ett alternativ om man måste ha dörren öppen 24/7?

Lite luft vid vid sidan av fronten är även det helt värdelöst. Ge mig ett chassi med mesh front som kör 3st 120-140mm fläktar som insug.

Permalänk
Medlem

Först gigabyte och nu EVGA. Klart det är kul med fler aktörer på marknaden men det där ser ju precis likadant ut som nzxt s340.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Hur är Corsair Carbide 330R Blackout ett alternativ om man måste ha dörren öppen 24/7?

Lite luft vid vid sidan av fronten är även det helt värdelöst. Ge mig ett chassi med mesh front som kör 3st 120-140mm fläktar som insug.

Vad är meningen med att ha ett airflow chassi om du ändå tänker ha dörren öppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Först gigabyte och nu EVGA. Klart det är kul med fler aktörer på marknaden men det där ser ju precis likadant ut som nzxt s340.

Skickades från m.sweclockers.com

eeeh näe det gör det verkligen inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

eeeh näe det gör det verkligen inte

Inte tillräckligt stor skillnad för att det ska vara något spännande med det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Vad är meningen med att ha ett airflow chassi om du ändå tänker ha dörren öppen?

Finns det något chassi med fokus på airflow som ens har en dörr?

Jag pratade om det chassi du länkade som alternativ och att man måste ha dörren öppen hela tiden för att luftflödet är värdelöst annars, jag skulle inte kunna köra det med mina komponenter utan att ha dörren öppen och kanske inte ens då, det har även bara 1x 120mm fläkt som insug och att expandera ser inte ut som en möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inte tillräckligt stor skillnad för att det ska vara något spännande med det

Skickades från m.sweclockers.com

Din liknelse är som att jämföra en testarossa med en 940 turbo. Båda har motor och vindruta - precis samma sak!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Vettigt prisspann. Ser fram emot tester på de här

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Hur är Corsair Carbide 330R Blackout ett alternativ om man måste ha dörren öppen 24/7?

Lite luft vid vid sidan av fronten är även det helt värdelöst. Ge mig ett chassi med mesh front som kör 3st 120-140mm fläktar som insug.

Meshify C?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På bilden där, använder de en riser för att få kortet liggandes? För de som inte har fler kort, kan det vara en ide för bättre kylning om de får in luft från dörren.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Hotbox, expected more from EVGA pros
Gamers Nexus will fix this

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Meh...

Ännu en svart kantig plåtlåda. Tänk om alla bilar som rullade på vägarna var svarta Volvo 740. Det är nästan så att man kan tänka tillbaka på Thermaltake Xazer utan att må illa.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hehe!
Minns när jag för 13-14 år sedan hade en AeroCool Turbine eller liknande men glasvägg och ledbelysning.
HAha, hittade en video jag gjort dessutom. https://www.youtube.com/watch?v=5dxMG2GPj_o&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Din liknelse är som att jämföra en testarossa med en 940 turbo. Båda har motor och vindruta - precis samma sak!

Jaaaa verkligen..... hö hö hö

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Finns det något chassi med fokus på airflow som ens har en dörr?

Jag pratade om det chassi du länkade som alternativ och att man måste ha dörren öppen hela tiden för att luftflödet är värdelöst annars, jag skulle inte kunna köra det med mina komponenter utan att ha dörren öppen och kanske inte ens då, det har även bara 1x 120mm fläkt som insug och att expandera ser inte ut som en möjlighet.

Vad pratar du om för dumheter?

https://www.inet.se/produkt/6911875/corsair-carbide-330r-blac...

Chassit har 1x 140mm i fronten med plats för ytterligare en till 140mm om man så vill.

I taket har du plats för 2st 140mm och baktill 1st 120mm. Det är mer än tillräckligt med airflow för dem allra flesta.

Med tanke på att det är ett ljuddämpat chassi kan du sätta två starkare fläktar framtill som på så sätt skapar ett övertryck i chassit vilket innebär att det räcker att ha tysta fläktar på övriga platser.

Permalänk

Bara jag som blev upphetsad av detta nya chassi? o:
Tyckte det var sjukt läckert!

Sen tycker jag evga är ett märke man vill ska synas på sin burk, till skillnad från nzxt.. (Tänker fortfarande bara plast när jag hör sistnämnda)

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Vad pratar du om för dumheter?

https://www.inet.se/produkt/6911875/corsair-carbide-330r-blac...

Chassit har 1x 140mm i fronten med plats för ytterligare en till 140mm om man så vill.

I taket har du plats för 2st 140mm och baktill 1st 120mm. Det är mer än tillräckligt med airflow för dem allra flesta.

Med tanke på att det är ett ljuddämpat chassi kan du sätta två starkare fläktar framtill som på så sätt skapar ett övertryck i chassit vilket innebär att det räcker att ha tysta fläktar på övriga platser.

Nej, för det är fortfarande för dåligt om luckan är stängd och även den extra fläkten du kan sätta fram kommer inte ge lika mycket som den i mitten för det blåser rakt in i en bur, du ser ju även själv på bilderna att den inte har fritt fram att blåsa luft och endast har ett par hål att pusha luft igenom.

Som jag skrev tidigare, mina komponenter skulle throttla i det där chassit med dörren stängd, att du kan sätta massa utblås spelar inte så stor roll om du inte får in ny luft i chassit.

"Det är mer än tillräckligt med airflow för dem allra flesta."

Funkar säkert om du kör alla dina komponenter utan att överklocka något, men förväntar mig att även Nvidia Boost 3.0 skulle throttla i det chassit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Nej, för det är fortfarande för dåligt om luckan är stängd och även den extra fläkten du kan sätta fram kommer inte ge lika mycket som den i mitten för det blåser rakt in i en bur, du ser ju även själv på bilderna att den inte har fritt fram att blåsa luft och endast har ett par hål att pusha luft igenom.

Som jag skrev tidigare, mina komponenter skulle throttla i det där chassit med dörren stängd, att du kan sätta massa utblås spelar inte så stor roll om du inte får in ny luft i chassit.

"Det är mer än tillräckligt med airflow för dem allra flesta."

Funkar säkert om du kör alla dina komponenter utan att överklocka något, men förväntar mig att även Nvidia Boost 3.0 skulle throttla i det chassit.

Min kompis kör ett Vega 64 i det chassit samt en Ryzen 7 i 4 ghz utan problem.

Sitter du på hårdvara som är betydligt törstigare än så så är ju du knappast genomsnittsanvändaren.

Permalänk
CS-mästare

När jag letade efter ett chassi nyligen slog det mig hur fruktansvärt dålig variation på chassin de flesta tillverkarna har. Det gäller dels tillverkare emellan då de flesta chassin är väldigt snarlika i utseende, storlek och invändig utformning samt att de har massor av produkter i sina sortiment som praktiskt taget är kopior på varandra istället för att ha större variation i på egna sortimentet.