Star Wars Battlefront II recenseras av FZ

Permalänk
Melding Plague

Star Wars Battlefront II recenseras av FZ

Två år efter rebooten av Battlefront-serien är det dags för Star Wars Battlefront II från DICE. Nu recenseras speltiteln av SweClockers systersajt FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade nästan fingret på boka knappen förra veckan. Men det verkar vara tur att de inte blev något köp.
Hoppas lite bara att nästa Battlefield inte får något pay-to-win...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Alltså hela grejen med cards, crafting och skit. Helt ok med challenges men en simpel trebarnsfarsa vill inte lägga tid på att modda sina karaktär i evighet, man vill ut och pew pew pew, inte sitta och grotta i inställningar. Jag tillhör fåtalet som faktiskt gillade ettan, just för att det var ganska basic. Jag gillar BF1 också som är lite mer komplicerat men crafta grejer där går min gräns.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Lego Master

Jag är så sjukt kluven till detta just nu.
Pros:

  • Det är ett Star Wars-spel med en single player-kampanj

  • Det ser sjukt nice ut

  • STAR WARS!!

Cons:

  • Allt det här jävla tajfset om mikrotransaktioner

  • EA's undvikande svar på hur man ska föra tillbaka dem i ett senare skede

  • Origin

Så. Att köpa, eller inte köpa. Det är frågan. Och svaret är förmodligen "inte nu, men snart". För jag vill spela det. Nån gång.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För jag vill spela det. Nån gång.

Köp det i så fall.
Allt tjafs om starcards är en storm i ett vattenglas.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Jag är så sjukt kluven till detta just nu.
Pros:

  • Det är ett Star Wars-spel med en single player-kampanj

  • Det ser sjukt nice ut

  • STAR WARS!!

Cons:

  • Allt det här jävla tajfset om mikrotransaktioner

  • EA's undvikande svar på hur man ska föra tillbaka dem i ett senare skede

  • Origin

Så. Att köpa, eller inte köpa. Det är frågan. Och svaret är förmodligen "inte nu, men snart". För jag vill spela det. Nån gång.

Gillar du det, köp det och spela det..skitsamma, kunden förlorar ändå i slutändan. Vi tror väl inte att det lilla folket kan påverka den stora kapitalistgrisen?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Var det egentligen inte likadant redan med BF2? Folk som spelade en massa låste upp bättre och bättre vapen osv?

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Avstängd

EA är bojkottade. Min avsky för EA började med alla DLCs för Dragon age origins som var helt onödiga och tog bort mycket ifrån spelet. BF3 och BF4 började med pay2win genom att folk kunde köpa (lootboxes) battlepacks som innehåller vapen och tillbehör. Girigheten ifrån EA slutar inte där, vi har även Deadspaces 3 Single player microtransactioner. Fiascot som var Mass Effect Andromeda som var förstört av Social justice Utvecklare.

inte nog med att Star Wars Battlefront gjordes till en reboot som var barskrapt, nu har uppföljaren utöver fullt pris microtransaktioner som är pay2win, de har även gjort detta med det nya Need for speed spelet som är allt annat än en hit då det ser sämre ut än dem ifrån 2001.

Det måste bli en bojkott så att vi kan få ut Cancer som är EA ifrån Spelindustrin, för dem är det absolut sämst exemplet på hur en bolag skall arbeta.

När jag sätter mig ner och spelar ett FPS spel som Battlefield och Battlefront så tänker jag inte nu ska det bli skoj att grinda så att jag får ett nytt vapen.
Nej det skall vara upplåst, jag vill än mindre att utöver grinding för grejer att det skall vara tärnings kast om jag får det jag vill ha eller ej.

Nej Dags att gå tillbaka till rötterna innan spelindustrin gör en ny kollaps på grund av för mycket skit i systemet.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FubbHead:

Var det egentligen inte likadant redan med BF2? Folk som spelade en massa låste upp bättre och bättre vapen osv?

Nej BF2 hade ett vapen för varje klass du kunde låsa upp genom att spela en jävla massa, men av dem var 2 bra och resten väldigt Meh. Bästa vapnet/klass i BF2 var medic med L85.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Köp inte Battlefront 2, EAs aktier sjunker, wall street ser snett på EA, EA har panik. De måste inse varför folk köper och spelar spel, de har helt och hållet glömt bort hela den biten.

De vill ha en F2P ekonomi(world of tanks etc.) i ett fullpris AAA spel och lootbox gambling ovanpå det, det är deras ideal som de siktar på atm. Det är deras ideal de kommer göra samtliga sina framtida titlar till och ruinera EA och alla studios under EA med.

Att inte köpa Battlefront 2 kan tvinga dem till aktion att rädda sitt företag

Permalänk
Inaktiv

Ser tråkigt ut precis som föregångaren. Det är snyggt, bra ljudeffekter, etc.
Men av någon anledning känns det bara tråkigt, motivationen till att spela det känns helt bortblåst. Precis som 1an, snyggt som tusan, men många med mig tröttnade snabbt.

Men om spelet hade funnits på arcademaskiner på 80 talet herre jävlar vad mycket pengar de hade tjänat. -Nu var ej hårdvaran i dem så kraftiga, men låt oss fantisera.

Permalänk
Medlem

Hej,

När jag var ung kille, kring 98 så spelade jag ett demo till ett spel som skulle förändra hela mitt liv. Det var demo till Unrealtournament. Jag hade aldrig upplevt nåt liknande. Även om min hårdvara och uppkoppling låg efter enormt kunde jag inte släppa tanken för det här spelet. Det var bara helt underbart perfekt.
Åren gick och jag nötte på som vanligt, skapade klaner, mötte kompisar som jag även idag har kontakt med. En naturlig övergång för mig och klanen var just UT2004. Några fler år gick och så försvann många av dom jag brukade umgås med, men spelet kvarstod alltid starkt i mitt hjärta.
Epic skapade nåt enormt stort med titlarna, dom stöttade spelen och communityn mer än behövligt för nåt som man betalade ca 450 kr för.

När jag nu summerar vilken nytta och känsla dom här spelen har gett mig så är det lite obeskrivligt. Jag har varit en UT fanatiker i 18 år med praktiskt taget dagligt spelande. Mina förhållanden har inte ens hållit hälften så länge.

Jag känner ju såklart att det börjar närma sig att lägga UT2004 på hyllan, även om spelarbasen finns där så är kanske inte motivationen på topp alltid. Så jag söker nya spel. Men man undrar ju då vad i helsike har hänt med spelvärlden.

Mikrotransaktioner, DLC, laggiga och buggiga kopieringsskydd. Var ligger fokus egentligen för spelföretagen? Hur mycket fokus lägger de på att göra spelet roligt jämfört med allt annat skit som egentligen inte tillför något till upplevelsen. Och varför kan man köpa sig "duktig". Vad är det för jäkla fusk? Man blir ju bra av att nöta, även om man dör tusen gånger nöter man på för att en dag bli bäst, på precis samma villkor som alla andra.

Ge mig ett roligt spel bara, tack. Resten är inte värd min tid och pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Loot lådor är ju tyvärr här för att stanna. För vem vill sälja det önskade föremålet direkt till spelaren. När man kan sälja "X antal loot lådor" med chansen att det önskade föremålet droppar.

Sen får man ogilla EA, DICE eller BF2 hur mycket man vill. Men de kommer antagligen att sälja iaf. Dom finns ju trotts allt kvar än i spelindustrin.

Jag är inte jätte insatt i deras sport spel, men tyckte jag såg nått om nått liknande i deras senaste FIFA spel, kanske i andra med. Stämmer det?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Köp inte Battlefront 2, EAs aktier sjunker, wall street ser snett på EA, EA har panik. De måste inse varför folk köper och spelar spel, de har helt och hållet glömt bort hela den biten.

De vill ha en F2P ekonomi(world of tanks etc.) i ett fullpris AAA spel och lootbox gambling ovanpå det, det är deras ideal som de siktar på atm. Det är deras ideal de kommer göra samtliga sina framtida titlar till och ruinera EA och alla studios under EA med.

Att inte köpa Battlefront 2 kan tvinga dem till aktion att rädda sitt företag

Vinst efter skatt ▲ $ 1,156 miljarder

På ruinens brant ser jag.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Jag är så sjukt kluven till detta just nu.
Pros:

  • Det är ett Star Wars-spel med en single player-kampanj

  • Det ser sjukt nice ut

  • STAR WARS!!

Cons:

  • Allt det här jävla tajfset om mikrotransaktioner

  • EA's undvikande svar på hur man ska föra tillbaka dem i ett senare skede

  • Origin

Så. Att köpa, eller inte köpa. Det är frågan. Och svaret är förmodligen "inte nu, men snart". För jag vill spela det. Nån gång.

Alla dlcs ingår ju nu vilket är ett +

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Lego Master
Skrivet av blue eyed devil:

Alla dlcs ingår ju nu vilket är ett +

Att hela spelet ingår vid köp är väl mer en icke-con. Jag tänker inte glorifiera något som var standard för 20 år sen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Tack men jag avstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

BF3 och BF4 började med pay2win genom att folk kunde köpa (lootboxes) battlepacks som innehåller vapen och tillbehör.

Battlefield 3 hade inga battlepacks och du kunde inte få vapen i dem i battlefield 4 (bara sikten, xp-boosts, kosmetiska saker som avatarer samt knivar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderade ett tag på att köpa det, om dom fixade de fel som fanns i betan.

Spelet i sig tyckte jag var roligt, kul att leka droid och alla deras dumma kommenterar. Snygg och hade bra ljud. Roligt att skjuta på folk. Men det var det.
Uppenbarligen sket dom i att fixa de stora felen, dvs mikrotransaktionerna och det konceptet. Så nä, det blir inget köp.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

En sak som slog mig nu när jag såg på den här lilla kortfilmen i artikeln var "datorrösten." Men herregud.... I en galax långt borta, där det finns rymdskepp och ljussablar.... och så har man en röst som låter värre än "Siri" har AI inte kommit längre?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

@blue eyed devil:
Dom lärde väl sig efter version.1
Jag gick själv på minan att bli premium,för fullt pris.
Fanns ju knappt nåt folk på dlc kartorna.
Känns som rena vinstlotten att skippa detta spelet.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

nepp är mitt enkla svar

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk

jävlar vad folk ska gnälla tycker själv det är skit kul spel och kunde inte brytt mig mindre om Micro transaktioner(som ändå inte finns längre). Om ni inte vill köpa det gör det inte. SKit nice grafik, balanserat, många heros, Bra optimerat (spelat pubg i någon månad nu fan var det var skönt med hög fps).

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Ett nytt republic commando hade inte suttit fel. Men de hade väl klantat till det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Nej tack!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är så sjukt kluven till detta just nu.
Pros:

  • Det är ett Star Wars-spel med en single player-kampanj

  • Det ser sjukt nice ut

  • STAR WARS!!

Cons:

  • Allt det här jävla tajfset om mikrotransaktioner

  • EA's undvikande svar på hur man ska föra tillbaka dem i ett senare skede

  • Origin

Så. Att köpa, eller inte köpa. Det är frågan. Och svaret är förmodligen "inte nu, men snart". För jag vill spela det. Nån gång.

Har precis beställt det.

Men jag köpte spelet för att jag gillar Star Wars spelade första spelet och tyckte det var riktigt kul.
Jag spelar inte spelet för loot boxes även om det finns.
I battlefield 1 finns det en massa lådor för skins/extra xp osv .
Så jag bryr mig inte riktigt om de.
Om folk inte vill spela så behöver de inte köpa det.:)
Men folk som vill ha de kan köpa de om de vill
Men får Battlefield "5" och de loot boxes ska ingen köpa spelet då ?;)
Call of Duty WW2 var ju skit enligt många men de spelas ändå:P
Vill man ha spelet för att det är star wars så spelar man.
Jag köpte det iallafall för att det är star wars , de jag kollar på har iallafall grymt kul även om det finns " loot boxes"
Lådorna ska ju ha tagits bort . "tillfälligt"
Köp det om du gillar star wars eller så skippar du det. Jag köpte det för spelet i sig och inte lådorna hehe

Permalänk
Medlem

EA och DICE förtjänar allt skit de får nu. Man kan ju hoppas att Disney bryter det exklusiva avtalet med EA gällande Star Wars, men girigheten överväger väl en eventuell skada på varumärket. Och EA era jävla skitstövlar, ni kan sälja Mass Effect 2 och 3 billigt på rea men DLC till dessa spel ligger fortfarande på samma hutlösa pris. Mass Effect Andromeda var det sista spelet jag köpte från er och jag hoppas att Anthem blir ett veritabelt superfiasko, det förtjänar ni.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Om man går efter vissa kommentarer här i tråden så har EA tydligen helt rätt. In med massa mikrotransaktioner, pay to win och lootlådor överallt. DLC med! Kidsen har tydligen gott om pengar och struntar fullständigt i bra spelupplevelse bara de får panga lite i supersnygga miljöer i några timmar. Sedan säger de att de struntar i lootlådor men det är förmodligen dessa individer som spenderar all sin veckopeng på att öppna lootlådor...

Om det här skulle fortsätta obemärkt komemr spelen se ut så här i framtiden.

Man får en pistol i FPS spel. Alla andra vapen kommer kosta. Ska du ha skottsäker väst, betala extra. Ska du ha en uber kniv med snygg skin betala extra. Vill du köra/flyga i spelet, betala extra. Accepterar ni det så kommer de sedan ta betalt för ammo med!

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa BFII, jag skiter väl i Lootcrates!

Jag fullkomligt älskar StarWars Universumet, spelade både Alfan och Betan(totalt ca 40timmar) och då spelet är riktigt snyggt, ljudet är helt otroligt och spelkänslan är helt ok. Så kommer jag inte att köpa spelet, jag vill också uppmuntra alla andra att inte köpa spelet, iaf inte än.

Här är varför, det system som EA implementerat är fullständigt spelförstörande. Att knyta progression till Lootboxes är något, vi måste visa utgivare av fullpris-spel, vara något som inte får lov att förekomma. Detta i kombination med att låsa all progression bakom tusentals timmar av spel är fruktansvärt fult, även för att vara EA. Så försök inse vikten av att i varje fall vänta till EA ser tydligt att deras kunder inte uppskattar detta.

Mina förhoppningar är att de tvingas och lyckas ändra systemet till BFII så att det åtminstone inte är totalt spelförstörande.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har precis beställt det.

Men jag köpte spelet för att jag gillar Star Wars spelade första spelet och tyckte det var riktigt kul.
Jag spelar inte spelet för loot boxes även om det finns.
I battlefield 1 finns det en massa lådor för skins/extra xp osv .
Så jag bryr mig inte riktigt om de.
Om folk inte vill spela så behöver de inte köpa det.:)
Men folk som vill ha de kan köpa de om de vill
Men får Battlefield "5" och de loot boxes ska ingen köpa spelet då ?;)
Call of Duty WW2 var ju skit enligt många men de spelas ändå:P
Vill man ha spelet för att det är star wars så spelar man.
Jag köpte det iallafall för att det är star wars , de jag kollar på har iallafall grymt kul även om det finns " loot boxes"
Lådorna ska ju ha tagits bort . "tillfälligt"
Köp det om du gillar star wars eller så skippar du det. Jag köpte det för spelet i sig och inte lådorna hehe

Återkom gärna med vad du tycker efter 30-40 timmars spelande, då bör du ha en bättre insikt hur systemet fungerar. Skulle vara kul och se vad du tycker om systemet då. Kan också vara intressant beroende på vad EA bestämmer sig att göra med sitt system.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU