Oneplus avtäcker 5T med 18:9-skärm

Permalänk
Melding Plague

Oneplus avtäcker 5T med 18:9-skärm

Oneplus 5 ersätts av en uppdaterad modell, där marknadens fokus på mindre skärmkanter gör avtryck. De största nyheterna är 18:9-bildförhållande, ny kamera och ansiktsigenkänning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lyckades tyvärr spräcka glaset på min Oneplus 3 igår, så det här kommer ju lägligt..
Hoppas det stämmer att de inte höjt priset ännu mer, kändes som att de gick på fel bana när de höjde priset med nästan 2000:- för toppmodellen jämfört med tidigare.

När jag förbeställde min Oneplus3 fick jag betala 3700kr inklusive frakt, nu landar det ju på nästan 5500:- troligen :/

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd

Denna som de kallar för ''Flaggskepps Dräparen'' Hoppas den lever upp till hajpen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WoG:

Lyckades tyvärr spräcka glaset på min Oneplus 3 igår, så det här kommer ju lägligt..
Hoppas det stämmer att de inte höjt priset ännu mer, kändes som att de gick på fel bana när de höjde priset med nästan 2000:- för toppmodellen jämfört med tidigare.

När jag förbeställde min Oneplus3 fick jag betala 3700kr inklusive frakt, nu landar det ju på nästan 5500:- troligen :/

Frakten ska vara fri, så 4999 kronor om du inte vill ha 128 GB!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Den ser riktigt nice ut faktiskt, varit riktigt nöjd med min One Plus 5
Blev dock en Pixel 2 XL igår.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Vad jag har hört så var Oneplus väldigt bra när de kom, man fick en mycket prisvärd telefon för pengarna, sedan blev de mer vanlig i prissättning,

Oneplus 5T för 5000kr låtr billigt jämfört emot andra, men det är inte precis så att jag kastar mig över listan med sms-utlånare för att köpa denna telefon.

Men som alltid, det är bra med mer konkurrens, runt 5000kr är vad jag högst skulle kunna tänka mig att betala för en skör mobil. Det är inte roligt att tappa en 5000kr mobil, men det blir bara värre högre upp. Även om man är extremt varsam så börjar väl batteriet bli sämre efter 2år. Så egentligen borde jag hålla mig till 3000kr mobiler som jag gör nu, men saker som snabbladdning kan vara värt att betala extra för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Frakten ska vara fri, så 4999 kronor om du inte vill ha 128 GB!

Och kan leva med 6 Gb RAM istället för 8 Gb RAM. Nu tror jag aldrig man kommer kunna märka av den skillnaden, men rätt ska vara rätt

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Vad jag har hört så var Oneplus väldigt bra när de kom, man fick en mycket prisvärd telefon för pengarna, sedan blev de mer vanlig i prissättning,

Oneplus 5T för 5000kr låtr billigt jämfört emot andra, men det är inte precis så att jag kastar mig över listan med sms-utlånare för att köpa denna telefon.

Men som alltid, det är bra med mer konkurrens, runt 5000kr är vad jag högst skulle kunna tänka mig att betala för en skör mobil. Det är inte roligt att tappa en 5000kr mobil, men det blir bara värre högre upp. Även om man är extremt varsam så börjar väl batteriet bli sämre efter 2år. Så egentligen borde jag hålla mig till 3000kr mobiler som jag gör nu, men saker som snabbladdning kan vara värt att betala extra för.

Tar du sms lån för att köpa en mobil?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad jag har hört så var Oneplus väldigt bra när de kom, man fick en mycket prisvärd telefon för pengarna, sedan blev de mer vanlig i prissättning,

Oneplus 5T för 5000kr låtr billigt jämfört emot andra, men det är inte precis så att jag kastar mig över listan med sms-utlånare för att köpa denna telefon.

Men som alltid, det är bra med mer konkurrens, runt 5000kr är vad jag högst skulle kunna tänka mig att betala för en skör mobil. Det är inte roligt att tappa en 5000kr mobil, men det blir bara värre högre upp. Även om man är extremt varsam så börjar väl batteriet bli sämre efter 2år. Så egentligen borde jag hålla mig till 3000kr mobiler som jag gör nu, men saker som snabbladdning kan vara värt att betala extra för.

Om man SMS lånar för köpa en mobil för 5000:- behöver man nog söka professionell hjälp

Permalänk
Medlem

Han skojar nog om sms lån för det finns väl inget som är så dum att använda sig av sms lån..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Tar du sms lån för att köpa en mobil?

SMS-lån borde få stora bokstäver med röd text ''Detta kan utsätta dig för personlig konkurs''

Typ som varningstexterna på cigarettförpackningar och snusdosor.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Att jobba till sig pengar är så stenålder, ett knapptryck ifrån så är du rik sms lån for the win

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem

Står mellan en sån här och en Xiaomi Mi Mix 2 för mig, tror jag. Min Nexus 5X börjar kännas så förbaskat seg och tråkig. Mixen är helt klart den mer intressanta telefonen och även snyggare enligt mig, men jag är osäker på MIUI och jag vet inte hur bra Xiaomi är på att hålla sina enheter uppdaterade. Hade Mixen kört vanilla Oreo så hade jag nog köpt den direkt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

18:9, eller 2:1 som man också kan skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Den ser riktigt nice ut faktiskt, varit riktigt nöjd med min One Plus 5
Blev dock en Pixel 2 XL igår.

Hur fick du tag på den?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Snusfri

Är riktigt nöjd med min OP3 men tror jag skippar 5T, det ser ut att vara en riktigt bra telefon men känns inte riktigt värt det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Där kom en av sakerna jag saknar.... fingeravläsaren på baksidan. Hade det på min Nexus 5x och älskade det. Ända gången som jag gillar att ha den på framsidan är när man kör bil, bara att hålla in lite snacka med google för att starta något eller ringa.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

18:9, eller 2:1 som man också kan skriva.

Indeed.
Fast 144:72 låter ju ännu häftigare, mer siffror måste ju vara bättre !

Permalänk
Skrivet av Sir_Manfred:

Hur fick du tag på den?

https://www.telefonshoppen.se/mobiltelefoner/tillverkare/goog...
Dom har 18 st kvar, fick mail om att min var skickad innan lunch

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Som en svensk nyhetssida så kanske det finns ett nyhetsvärde i att ljudprocesseringen använder sig av tekniker utvecklade av ett svenskt företag, Dirac. Här är en länk till Diracs egna nyhet för releasen av 5T. https://www.dirac.com/latest-products-powered-by-dirac-1/2017...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Om man SMS lånar för köpa en mobil för 5000:- behöver man nog söka professionell hjälp

Det blir ju lite moment 22, för utan telefon så kan man ju inte skicka ett SMS för att få lån så man kan köpa telefonen. Så den första professionella hjälpen man behöver är ju en schysst telefonutlånare.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

https://www.telefonshoppen.se/mobiltelefoner/tillverkare/goog...
Dom har 18 st kvar, fick mail om att min var skickad innan lunch

Javisst men dyrare än Iphone X??

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Jag personligen fick inte det där ha-begäret som jag hade trott... Saknades vissa delar för det.
Lutar åt en U11+ eller en Huawei Mate 10 pro för mig.

5T hade varit intressant om den erbjöd:
- 3600 mAh (+)
- IP-68
- Micro-SD
- Trådlös laddning
- Bonus: Android 7.1.1?? Kom igen OnePlus...

Permalänk

Reparation

@WoG: Jag gjorde detsamma med min 3T för några veckor sedan. Kostade "bara" ca 900 att skicka den till Oneplus i Polen för att få den reparerad, billigare än hos tredjepartskedjor vad jag kunde hitta. Så det kan ju vara ett alternativ om du vill vänta med ett köp av ny tlefon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 @ 4.2GHz, Cooler: MasterLiquid ML240 Mirror <> GPU: Gigabyte 3080 Vision <> RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16Gb 3600MHz <> Skärm: Samsung Odyssey C27JG56 1440p.

Permalänk

Förstår inte att telefonerna ska va så extremt stora.. varför har man gått ifrån att kunna använda telefonen med 1 hand? jovisst det finns apple.. men är så sjukt överprisade telefoner.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

jovisst det finns apple.. men är så sjukt överprisade telefoner.

Dyra ja men deras SoC är det inget fel på. Oneplus 5T har även den Snapdragon 835 och den får bekänna färg mot Apples A11.

https://www.tomsguide.com/us/iphone-8-benchmarks-fastest-phon...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Överprisad är bara förnamnet! Vet inte vad man kan göra på dessa som man inte kunde på 2 generationer innan?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Överprisad är bara förnamnet! Vet inte vad man kan göra på dessa som man inte kunde på 2 generationer innan?

Kan ställa en relevant motfråga. Vad är det man kan göra med den senaste Core i7 värstingprocessorn som man inte kunde 2 generationer innan? Vill man ha det senaste och värsta i hårdvaruväg så kostar det. Apples A11 SoC presterar betydligt bättre än allt vad konkurrenterna har att erbjuda. Däremot vad gäller andra delar av telefonen ser det annorlunda ut. iPhone X har kommit ikapp konkurrenterna (dock till ett ganska högt pris) men iPhone 8 med sin stora dödyta och relativt gamla displayteknologi ställer jag mig tveksam till.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Förstår inte att telefonerna ska va så extremt stora.. varför har man gått ifrån att kunna använda telefonen med 1 hand? jovisst det finns apple.. men är så sjukt överprisade telefoner.

Jag håller med. jag har haft en oneplus 2 (5.5 tum) nu i två år. Jag har kommit fram till att nästa telefon ska vara under 5 tum, men då finns det tyvärr inte så mycket att välja på.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg