Sweclockers.com (mobil version)

Permalänk
Medlem

Sweclockers.com (mobil version)

Tjena!

En stor del av min surfning sker ifrån platta och telefon, sweclockers är en sida jag kollar flera gånger om dagen, men kan verkligen inte med er mobila version av siten.

När jag surfar via telefon, även om man får scrolla lite, så är den fulla siten att föredra på mobil (enligt mig). Och på plattan så blir det ännu mer uppenbart.

Finns det någon möjlighet att överstyra era default inställningar? Eller om ni kanske själva kan implementera lite smartare koller på skärmstorlek eller via ett option via user profile etc.

Alternativt jobba lite mer med den mobila versionen av siten (tips, kolla in hur swedroid fungerar på platta/telefon/dator kontra er site).

Det tråkiga är att det är väldigt få bra browsers på platta/telefon som stödjer desktop mode som standard utan att man måste enable:a den var gång man startar browsern.

Hade vart intressant om det är fler än jag som är av samma åsikt, eller om jag är ensam om att ogilla den mobila versionen av sweclockers.

Har ni statisk på hur många som surfar runt via den, eller hur många som använder "request for desktop site" medans de befinner sig på mobil versionen ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Hedersmedlem

@Cove: Hej!

Tack för din feedback.
Jag vill bara skjuta in med snabb kontrollfråga, när du säger "desktop mode", menar du det som den funktion i webbläsaren (och att du använder den på mobilsajten m.sweclockers.com) eller menar du att växla till www.sweclockers.com?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Tjena

På Chrome i Android så går en automatisk re-direct från www.sweclockers.com till m.sweclockers.com, om man via chrome i menyn klickar på "Request desktop site" så får man den full versionen igen.

Osäker på hur det fungerar under Safari, resultat är dock desamma, man kommer till mobilversionen av siten (på Ipad t.ex.) address fältet säger dock i detta fall sweclockers.com (kan vara en IOS grej att den inte uppdaterar fältet). Där finns också ett meny alternativ "Request Desktop Site" som ger fullversionen av siten.

Det jag egentligen är ute efter är att kunna överstyra så man inte får mobil sajten oavsett om jag surfar via mobil/platta/dator.
Om det hade vart möjligt att ställa in i ens profil så hade det vart toppen!

Just nu har jag workarounden att jag använda funktionen "Request desktop site".

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Hedersmedlem

@Cove: Då är jag med.
När jag använder "Request desktop site" får jag bara en något utzoomad variant av mobilsidan, men sak samma, här kommer ett lösningsförslag:
Efter att du skickats till mobilsidan, prova klicka på länken "Fullversion" i footern. Då skall det sparas att du begärt desktop sidan och du skall inte längre redirectas automatiskt (såvida du inte aktivt väljer att rensa ur viss cache eller surfar ikognito).

Prova gärna och återkom ifall det skulle strula, så hjälper jag gärna till mer.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt, aldrig sett den lilla länken längst ner på sidan. Nu funkar allt perfekt, man får tacka 👍

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Hedersmedlem

@Cove: Kul att höra att det löste sig så pass enkelt

Skulle det vara några fler frågor, feedback eller liknande är det bara återkomma!

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Vart ser man sina pm när man är inloggad via telefonen?? Har en iPhone och hittar verkligen inte vart pm syns. Det går inte att komma åt den vanliga sidan. Blir knäpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Vart ser man sina pm när man är inloggad via telefonen?? Har en iPhone och hittar verkligen inte vart pm syns. Det går inte att komma åt den vanliga sidan. Blir knäpp.

Skickades från m.sweclockers.com

PM finns inte på mobilsidan. Du måste bläddra ner till botten av sidan och klicka på 'fullversion' (alt. besöka sweclockers.com utan m i början av adressen).

På vilket sätt går det inte att komma åt fullversionen?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Lyfter denna tråd och frågar om att kunna se PM i mobil versionen, är nånting Sweclockers jobbar på?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

@bärplockaren: Faktiskt så lyckades jag få ihop "det sista" på just den releasen.
Utan att lova några datum, så borde vi under nästa vecka kunna testa det internt, därefter släppa inom kort

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@bärplockaren: Faktiskt så lyckades jag få ihop "det sista" på just den releasen.
Utan att lova några datum, så borde vi under nästa vecka kunna testa det internt, därefter släppa inom kort

Som Gert hade sagt - äntligen! Det finns en del annat som saknas eller fungerar halvdant på mobilen men just PM är en väldigt efterlängtad funktion.

Kul att höra att det börjar närma sig

Jag passar på att lyfta frågan om 'citera flera' som också underlättar enormt när man deltar i diskussioner. Är det något det arbetas på? Det är rätt bökigt att behöva öppna inläggen i separata flikar och därefter klippa och klistra text fram och tillbaka.

Jag har ingen aning om hur tekniskt invecklat det är men som okunnig forumbesökare känns det som något som borde vara relativt enkelt att ordna då det redan finns en citatfunktion...?

@Biberu
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av ågren:

@ågren: Vill bara svara att jag inte bör uttala mig om det eftersom att jag har slutat på Geeks och andra har tagit över mina uppgifter nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@ågren: Vill bara svara att jag inte bör uttala mig om det eftersom att jag har slutat på Geeks och andra har tagit över mina uppgifter nu.

Där ser man! Det förklarar varför en del andra, för mig okända medlemmar, har börjat besvara tekniska frågor.

Tack så mycket för dina insatser och jag lovar att jag ska sluta tagga dig överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz